Archief - Gentse Feesten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yo-Han

Legacy Member
Er zijn idd zeker nog goede dingen aan de Gentse feesten zoals die (mini) festivalkes,das waar..de horeca zaken in het centrum hoort ge ook nie klagen,zij zien die 10 dagen nat. graag komen .Ik woon aan St pieters, dus geen last van lawaai ,maar als ge de feesten al 15 x hebt meegemaakt is het het toch nie hetzelfde meer..kan de jongere mensen hier wel goe begrijpen..als je de drukte aankan is het wel eens een belevenis..veel te doen,veel volk,veel meisjes,veel drank..hoort er wel eens bij é als ge jong zijt

van mij mochten ze gewoon een lang weekend zijn (do vrij zat zo ma) ,was meer dan genoeg

Reinhart

Legacy Member
Ik ben gisteren ook geweest naar Chris hageland. Voor de derde keer op rij. Ik moet toegeven da er heel veel volk was, en da het moeilijk was om je te verplaatsen. Maar dat valt te verwachten natuurlijk. Over de marginalen kan ik niet echt klagen. Ze waren er wel aanwezig das duidelijk, maar ik heb er vrijwel geen last van gehad. gelukkig!

killgore

Legacy Member
Man dat stak tegen.

Zolang we bij de minder drukke podia en zo wegbleven was het nog vrij leuk, je had tenminste ademruimte & er was (min of meer) wat sfeer.

Maar we waren zo stom om dan naar gorki te gaan zien, wete, ik ben gestamp, getrek, pogo'en, ... gewoon vanop werchter en kheb me daar dit jaar nooit zo erg geërgerd als gisteren. Zelfs platgeduwd & half vertrappeld worden tegen hekkens door idioten die perse wegmoesten uit eerste vak bij deftones vond ik minder erg (was ong. het enige van werchter dat mij ergerde).

Eerst stonden we achter zo nen toren van boxen en ik zag dus echt NIETS van het podium, geleidelijk aan voor gorki begon kunnen opschuiven (nooit echt vervelend proberen doen echter), dan was er ineens ganse druk op mij en stoot ik tegen iemand, kon ik nogal aan doen, ma die jongen begon zich wel effe serieus terug te stampen omdak tegen zijn vriendin vloog. Nu ja, zodra de druk wegviel genoeg plaats gemaakt en er was geen probleem meer. 10 minuten voor gorki begon moest er dan zo een typische hollander afkomen (u kent ze wel: het type dat graag opvalt). Eerst wat goed beginnen stampen hoewel er duidelijk geen plaats meer was. Daarna stond hij stil (naast mij aangezien ik & voorgenoemde jongeman em vrij zwaar terugduwden toen ie probeerde te passeren) en in die 10 minuten heeft die zen klep denk ek nog geen 2 seconden stilgestaan (en nu niet denken dat het gewoon wat met zen vriende/gezin praten was).
Nuja, eenmaal gorki begon was het meeste opgelost, khad plaats en den hollander zweeg (van tijd moest em nog laten merken dat hij er was, ma allé, kan ek nog mee leven :p).
Het optreden van gorki maakte al vreselijk weinig goed (het was barslecht met andere woorden). Mijn persoonlijk hoogtepunt was het uitvallen van de elektriciteit :ironic:.

Dan voor het einde nog weggeweest, ik moest terug naar aalst nog die avond en men laatste mogelijkheid was om 11u meerijden met iemand. Serieus, was me dat een verrassing. Eerst proberen langs voor (naast podium dus) buiten te geraken, wat natuurlijk niet ging. Dan denken van langs achteren zal het vlotter gaan (omdat mensen niet denken dat je hun plaats inpikt).
Het zat me al niet mee en dan begon er daar ineens een of ander mens van haar tek te maken dat we aan het passeren waren. Ik weet niet meer juist wat ik geroepen heb (iets met arrogant wijf in alleszins), maar ik heb achteraf gezien wel sjans gehad dak snel met de stroom meewas :p. Der stond nl ne vent bij die vrij vies werd en nog redelijk wat groter & breder als mij was (NB: ik ben 1m90 :)).

Nu ja, algemene conclusie: leuk om te gaan, ma blijf weg van die fucking drukke, marginale, irritante podia :sop:.

edit: en welke achterlijke idioot heeft besloten in het midden van dat plein klapstoelkes neer te plaatsen :sop:?

D-1337

Legacy Member
heeft niemand dat gezien , toen die astrid aan het optreden was voor gorki , zo 3 zatlappen , met kangeroe ballen zo op elkaar slaan , en die ene schopt die bal keihard naar zo nen vent , die net 3 bekers kriek in zen handen had , kerel stond daar kletsnat ^^

russian

Legacy Member
Ik heb het niet zo begrepen op de mensen die het vroeger allemaal beter vonden. Er zijn dit jaar minder grote namen dan vorig jaar, en meer Gentse optredens (voornamelijk overdag, dus dan is het minder druk ook).

Ik denk dat het meer een kwestie van de goede keuze maken is. Uiteindelijk is er wel voor elk wat wils. Ik hou nogal van de Duveltent (naar jaarlijkse gewoonte :P), al was het omdat de meisjes achter de toog supervriendelijk (en knap :p) zijn :p. En sfeer is daar uiteraard superb!

Marginalen sjah. Het is mij niet onmiddellijk opgevallen (woon in Gent, voor mensen op de buiten is dat misschien anders). Je moet ook geen genie zijn om te weten dat je dat niet tegenkomt in de opera (heck; daar is ook wat te doen).

Het is meer een kwestie van de juiste keuze maken, zoals gezegd, en veel hangt vast van je ingesteldheid en de mensen met wie je weg bent. Ik zou zeggen maak er het beste van, de omgeving kan dat enkel positief stimuleren!

Betreffende de drukte: polé polé werd vorig jaar te groot, en is dit jaar kleiner (kleinere namen, minder volk toegelaten, kleiner podium), ... En nog zijn er mensen die klagen. Aard van het beestje zeker ;).

Ik vond het alvast super! Tot kijk ;).

(begrijp juist niet dat er nog zo veel mensen om 06:00h smoutebollen willen lol)

killgore

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Betreffende de drukte: polé polé werd vorig jaar te groot, en is dit jaar kleiner (kleinere namen, minder volk toegelaten, kleiner podium), ... En nog zijn er mensen die klagen. Aard van het beestje zeker ;).
polé polé is da aan graslei zeker?

Daar vond ik het vrij aangenaam :)

D3C0Y

Legacy Member
charlatan pakt het ook groot aan vande jaar :D, lekkere dj-setup daar buiten

Irtimid2001

Legacy Member
Gisteren ook geweest, nog redelijk wa schoon volk idd :) . Tijdens Gorki was het echt wel te druk, en er waren constant mensen die zo nodig moesten passeren. Nadien hebben we ons nog op 't gemakske ergens gezet en nog wat zitten drinken. Wij hadden geluk, kameraat zijnen auto stond plak naast da boomding. Nadien naar aalst afgezakt in de cosa, was dichter bij huis, en dan om 5u gaan maffen. Ik ga vandaag ni meer terug gaan, ik moet morgen vakantiewerken :( wss volgende week zaterdag terug gaan.

D-1337

Legacy Member
ben nog naar den Dicé geweest en naar de vip lounge (kokorico standje) in klein turkije en ge werd echt buiten gestampt van het volk :p

FubaR@Ts

Legacy Member
Ja, ben ook geweest, was wel de moeite Gorki, alleen spijtig van de kortstondige stroompanne, brengt de sfeer erin zkr

Yo-Han

Legacy Member
Euh ik ben niet de klaagvent hoor..na 15 jaar hebt ge het zowel al eens gezien..programmatie/organisatie is goed hoor..t'is gewoon de sfeer op straat die anders is

een dom feit wel..elke dekenij concureert met elkaar,bvb korenmarkt met st baafs(100 m van elkaar) ...sommigen zouden beter eens 'leren' samenwerken..maar ja zo is er idd voor ieder wat

wil je het rustig, zet je in een klein zijstraatcafeetje...of in baudelo..wil je drukte? zaterdagavond op de grote pleinen!

c3c

Legacy Member
D-1337 zei:
ben nog naar den Dicé geweest en naar de vip lounge (kokorico standje) in klein turkije en ge werd echt buiten gestampt van het volk :p

der was beter wa volk naar de koko zelf gekomen, want twas gene vetten:p

donderdag daar ook eens een bezoekje brengen in de vip lounge ( retro avondje)

ElBramo

Legacy Member
Duveltent is zalig he :) Behalve dan dat de muziek soms kan tegensteken ze :p 'Vlieg met me mee naar de regenboog, rainbow, ...' :)

En pole pole is ook nice, behalve dan dat er absurd veel volk is altijd he.

Morgen Absynthe Minded :D

Ether

Legacy Member
Is die duveltent eigenlijk zo lekker?

Daar deze week toch ook keer naar toe gaan dan :D

murdoc

Legacy Member
Ether zei:
Is die duveltent eigenlijk zo lekker?

Daar deze week toch ook keer naar toe gaan dan :D
De tent zelf nie, de duvel wss wel :p

Ik ben gisteren ook geweest, tot rond 5 uur. Als ik vertrok stonden bepaalde pleinen nog BOMvol. Ik vond het geestig, zeker nog keer teruggaan dees week.

ElBramo

Legacy Member
Ether zei:
Is die duveltent eigenlijk zo lekker?

Daar deze week toch ook keer naar toe gaan dan :D
Duvel is lekker ;) Maar ik vond het wel beetje idioot dat ge uw glas moet terugdragen samen met een bonneke om dan nen euro terug te krijgen. Ze vertrokken namelijk van het feit dat ge 4euro moest betalen voor nen duvel en adt ge nen euro terugkreeg als ge uw glas terugbrengt. :unsure:
Als ge zat zijt vergeet ge da al rap nen keer of verliest ge uw bonneke, of moogt ge weer aan den toog staan aanschuiven :)

Voor de rest was de sfeer daar echt zaaalig :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan