Archief - Futuristische Technologie ontwikkeld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Killstick

Legacy Member
@ Jackass: dan komen ze wel weer met betere kogels ofzo. Of zoeken ze manieren om het luchter, flexibeler, goedkoper etc te maken..

@ Thin Liz: Das toch net wat die Dragon Armor doet. Het spreid de impact. Ge zult altijd wel iets voelen, tis niet alsof het de kogels tegenhoudt voor het u raakt. Maar tis beter dan niks. En die liquid armor kan ook over u been. Tga over gans u lijf

Ik hoop gwn da ze dit niet in games gaan toepassen ><

Epyon

Legacy Member
Hoe goed Dragon Skin en liquid armour ook moge zijn, het is nog altijd geen garantie op onkwetsbaarheid. Het biedt een adequate bescherming tegen zwakke schoten zoals van een AK-47 (waarvan de lood/koperen 7.62 kogels gekend zijn voor hun geringe schade die ze aanrichten), maar niet tegen hedendaagse munitie zoals pakweg een 6.8 Remington. En dan hebben we het nog niet over munitie met verarmd uranium of tungsten. Gelukkig dat men niet tegen legers met dergelijke technologie hoeft te vechten iig :) .

Emerxill

Legacy Member
Die test die ze gedaan hebben bij NBC hadden ze volgens mij toch wel vrij krachtige munitie gebruikt?
Ik bedoel, in een ander filmpje (waar men op het laatste die granaat onder Dragon Skin hadden gelegd) kon ge zien dat er aan de binnenkant totaal geen schade was aan de vest, hoeveel men er ook op schoot. Ook oa met kogels die door 2cm staal geraakten (of dat veel wil zeggen weet ik niet, ben zo gene specialist op dat vlak, was toch imo vrij impressive).

Als ge dat vergelijkt met de test bij NBC, kon ge zien dat Dragon Skin de kogels wel tegenhield (geen penetratie dus), maar aan de binnenkant was wel duidelijk schade te zien.
Ook op de klei achter het vest kon ge zien hoe krachtig de inslag geweest is.

GTM

Legacy Member
Epyon zei:
Een dergelijk CWIS systeem is zelfs al verouderd :) (en nooit echt doeltreffend geweest). De mitrailleurs hebben slechts een bereik van 2km, wat ze in het geval van supersonische raketten slechts enkele seconden geeft om in te grijpen. Momenteel worden die systemen vervangen door raketlanceerders (bvb Sea RAM ipv Phalanx CWIS) met een bereik van 8km en een doeltreffendheid van 95%. Veel beter materiaal dan die oude mitrailleurs :) .
Het is CIWS (close in weapons system). :p

En de Phalanx is dan misschien niet zó effectief, maar het is dan ook echt wel de laatste verdedigingslinie.
ASM moeten al veel geluk hebben om door het SM-2 scherm te komen, en daarna mogen ze nog niet afgeleid worden door chaff en flares ook niet.

Natuurlijk is de RIM-116 wel vele keren beter dan de Phalanx. Een hit met een RAM is bijna zeker een kill, terwijl dat bij een Phalanx niet het geval is. Misschien geraakt de raket gewoon een beetje off-course, wat bij zo'n kleine afstand niet veel zal uitmaken; of ze spat wel uit elkaar, en het regent scherven op het schip. Ook niet echt gezond voor het bovendek en al wie erop aanwezig is.

pay&amp;go

Legacy Member
iemand al opgevallen hoeveel AVLMW's hier worden gebruikt?

AVLMW = afkortingen voor lange en moeilijke woorden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan