Archief - Futuristische Technologie ontwikkeld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Epyon

Legacy Member
den-kimi zei:
op veel grotere schaal worden oorlogsschepen ook zo beschermd. met automatisch vurende mitrailleurs aan alle zijden die raketten gewoonweg uit de lucht schieten. maar een echt onzichtbaar schild zoals in dat filpje is denk ik nog niet voor de eerste jaren.
Een dergelijk CWIS systeem is zelfs al verouderd :) (en nooit echt doeltreffend geweest). De mitrailleurs hebben slechts een bereik van 2km, wat ze in het geval van supersonische raketten slechts enkele seconden geeft om in te grijpen. Momenteel worden die systemen vervangen door raketlanceerders (bvb Sea RAM ipv Phalanx CWIS) met een bereik van 8km en een doeltreffendheid van 95%. Veel beter materiaal dan die oude mitrailleurs :) .

Anoniem05

Legacy Member
Ook al was het zien van zo'n Phalanx CWIS in actie echt wel indrukwekkend, precies een vlammenwerper =)

pina

Legacy Member
als er dan bv 5 raketten na elkaar komen, is het systeem nutteloos.

Anoniem05

Legacy Member
^ Die zijn in staat om meerdere raketten op korte tijd na elkaar af te vuren, en er staan er meestal wel meer dan 2 :)

^^pathfinder^^

Legacy Member
=[BwU]=Jackass;8648953 zei:
Ook al was het zien van zo'n Phalanx CWIS in actie echt wel indrukwekkend, precies een vlammenwerper =)
uhu

Iemand enig idee wanneer de FN2000 in gebruik wordt genomen?

L0k1-

Legacy Member
Is toch al enkele jaren uit dat wapen? wordt gebruikt door de Belgische Special Forces en ook verscheidene andere landen.

Epyon

Legacy Member
pina zei:
als er dan bv 5 raketten na elkaar komen, is het systeem nutteloos.
Een enkele RAM lanceerder heeft 21 raketten, en zo zijn er meerdere lanceerders per schip (evenveel als er nu Phalanx's zijn). Ze zitten dus wel redelijk safe :p . RAM is zelfs ontworpen om meerdere doelwitten aan te kunnen, in tegenstelling tot de Phalanx.

Preske

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Gij weet daar zoveel van? :naughty:
Die kooien waarvan ge spreekt, wa moet ik mij daarbij voorstellen?


+ wa betekent 'Anata wa watashi no monogatari, yonda koto no nai monogatari. Tobira ga hiraita monogatari, nido to wa tojinai monogatari. ' in uw sig? :unsure:

technogeek, thy name is epyon ^^

^^pathfinder^^ zei:
op een M1A1 niet meteen denk ik, maar op humvee's brandt die holle lading er los door. Natuurlijk moet de rpg ook uit een goeie hoek worden geschoten zodat ie niet afkaatst.

zowat het van het in de tankwereld vergelijken met een jeepke.
goe bezig, echt. :p

nu ge toch bezig zijt, vergelijk direct eens het vliegtuig van de gebroeders wright en de concorde en verbaas u zelf erover dat de concorde sneller is dan de wright-plane.

Epyon

Legacy Member
Dragon Skin wordt nu al toegepast, o.a. door Amerikaanse soldaten. Het Amerikaans leger heeft Dragon Skin wel verboden omdat dit een concurrent vormt voor het eigen ontwikkelde Interceptor body armor (zou slecht voor de zaken zijn, snap je), maar soldaten kopen het op eigen initiatief aan (Dragon Skin is dan ook gewoon veel beter dan Interceptor). Een redelijk fucked-up situatie iig.

Emerxill

Legacy Member
Epyon zei:
Dragon Skin wordt nu al toegepast, o.a. door Amerikaanse soldaten. Het Amerikaans leger heeft Dragon Skin wel verboden omdat dit een concurrent vormt voor het eigen ontwikkelde Interceptor body armor (zou slecht voor de zaken zijn, snap je), maar soldaten kopen het op eigen initiatief aan (Dragon Skin is dan ook gewoon veel beter dan Interceptor). Een redelijk fucked-up situatie iig.

Idd, schandalig zelfs.
Als ge de tests (door nbc georganiseerd) bekijkt, waar de 2 types naast elkaar getest worden, blijkt dat Inteceptor zeker goed is, maar dragon skin veel beter is.
En dan nog blijven ze bij het Pentagon bij hoog en bij laag beweren dat Dragon Skin getest is op een "standaard" en het daar gefaald heeft. Wat ze wel niet vertellen is of hunne Interceptor in hun tests geslaagd is :D

Blijkbaar gebruikt de CIA Dragon Skin wel...

Thin Liz

Legacy Member
Ik herinner me nog die tests op Dragon Skin:

Van op korte afstand hield dat AK-47 rounds tegen, zelfs een granaat laten ontploffen net tegen de buitenkant laat geen zichtbare schade achter aan de binnenkant. Heel knap gemaak allemaal...

Flipkikker

Legacy Member
Kunnen ze die twee niet combineren? :unsure:

Dragonskin vanbuiten, en dan die interceptor als laag eronder (om de "schok", de druk op te vangen die zo'n kogel/ontploffing veroorzaakt)

Lijkt me ook doeltreffender om niet neer te gaan van de zeer als ge zo'n kogel tegen u krijgt :unsure:

demon326

Legacy Member
Emerxill zei:
Idd, schandalig zelfs.
Als ge de tests (door nbc georganiseerd) bekijkt, waar de 2 types naast elkaar getest worden, blijkt dat Inteceptor zeker goed is, maar dragon skin veel beter is.
En dan nog blijven ze bij het Pentagon bij hoog en bij laag beweren dat Dragon Skin getest is op een "standaard" en het daar gefaald heeft. Wat ze wel niet vertellen is of hunne Interceptor in hun tests geslaagd is :D

Blijkbaar gebruikt de CIA Dragon Skin wel...

dammn... die dragon skin is wel nice...

Anoniem05

Legacy Member
als ze ooit bodyarmor zouden uitvinden die 100% bullet proof is dan zal die niet op de markt komen, no people getting shot, no need to do more research,no ways of making more money.

De oorlogseconomie moet op gang blijven hé...

Thin Liz

Legacy Member
Correct me if... : maar zo'n armor mag dan wel de kogel of de granaatscherven tegenhouden, maar dat wil niet zeggen dat het je niet kan doden. De impact is zodanig groot op een klein oppervlak... wel: een inertiedemper zou niet misstaan op zoiets :)

User_BELGIUM

Legacy Member
ge kleed u eerst aan in liquid armor
dan doet ge u vest aan van dragon skin :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan