Archief - Futuristische Technologie ontwikkeld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SpArdA

Legacy Member
Epyon zei:
...de granaat ontploft bij contact met het pantser en stuwt een speciale koperen kop tegen +/- 25 keer de geluidssnelheid dwars erdoor, waarna de explosie in de tank 'geïnjecteerd' wordt en de brandstof doet ontploffen of de tankcrew levend kookt.

Onlangs zag ik hier nog een reportage over op NGC, ik wist voorheen niet dat een RPG granaat zo geconstrueerd was. :)
Daarin was ook iets te zien over een tank die bovenop de pantserlagen bekleed was met springladingen.
De energie van deze 'contra-ontploffing' op RPG impact zorgde ervoor dat die koperen kegel niet volledig omgevormd kon worden tot een straal vloeibaar koper en slechts door enkele pantserlagen kon branden.

Dr_pimpie

Legacy Member
SpArdA zei:
Onlangs zag ik hier nog een reportage over op NGC, ik wist voorheen niet dat een RPG granaat zo geconstrueerd was. :)
Daarin was ook iets te zien over een tank die bovenop de pantserlagen bekleed was met springladingen.
De energie van deze 'contra-ontploffing' op RPG impact zorgde ervoor dat die koperen kegel niet volledig omgevormd kon worden tot een straal vloeibaar koper en slechts door enkele pantserlagen kon branden.

amai rij in zo een bom op wielen rond :D

Epyon

Legacy Member
SpArdA zei:
Daarin was ook iets te zien over een tank die bovenop de pantserlagen bekleed was met springladingen.
Reactief pantser :) . De kracht van de tegenontploffing neutraliseert die van de inkomende. Er zijn echter weinig tanks die het gebruiken wegens veel te duur :p .
Rusland hun RPG29 is overigens in staat om door reactief pantser te gaan: die RPG heeft twee ladingen in 'tandem', de eerste neutraliseert het reactief pantser en de tweede penetreert het achterliggende pantser.

Dr_pimpie zei:
amai rij in zo een bom op wielen rond :D
De ontploffing gebeurt enkel in de richting van de inkomende RPG ze :p .

NSA.Rhinox zei:
Gij weet daar zoveel van? :naughty:
Die kooien waarvan ge spreekt, wa moet ik mij daarbij voorstellen?
Iedereen zijn interesse hé :p . Dit is zo'n kooi rond een pantservoertuig.

Cycloon

Legacy Member
L0k1- zei:
juij en tot dan sterven duizenden soldaten ter wereld, terwijl er al jare een technologie was die hen kon gered hebben :)

Dus gij vind dat men miljoenen moet investeren in een technologie die enkele soldaten kan redden ipv dat miljoen te gebruiken om andere zaken te betalen (zoals extra wapens, kogelvrij vesten, w/e) die in verhouding van kost/slachtoffer veel groter is? :x

Bart Religion

Legacy Member
het filmpje niet gezien, maar zaken zoals plasma schilden bestaan echt (in labo's)
eens een docu over gezien. (het ging over zaken uit Star Trek die inmiddels echt bestonden oa GSM enzo)

L0k1-

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Dus gij vind dat men miljoenen moet investeren in een technologie die enkele soldaten kan redden ipv dat miljoen te gebruiken om andere zaken te betalen (zoals extra wapens, kogelvrij vesten, w/e) die in verhouding van kost/slachtoffer veel groter is? :x

daar heb je een punt, maar wat als ineens een eenheid wordt aangevallen en hun pantservoertuig overleeft een raketaanval door die nieuwe technologie?

doordat die groep soldaten nog hun tank heeft als versterking kan men vrij snel de vijand verslaan, terwijl men anders overrompeld zou worden en compleet afgeslacht zou zijn :)

soms kan 1 ding redden invloed hebben op al de rest, maar ik ga natuurlijk ook wel akkoord met uw argument, maarja alles hangt af van prioriteiten.

als je het spel ghost recon 2 speelde dan kon je filmpjes bekijken van het amerikaans leger, waar men compleet nieuwe uitrustingen aan het uittesten was, één van de nieuwste technologieen was voor de infanterie, compleet nieuw body armor dat zich aanpast aan de temperatuur en veel lichter is, ook nieuwe helmen, eigenlijk gewoon de uitrusting die je ghost recon advanced warfighter hebt :)

normaal zou die technologie tegen 2012-2015 actief gebruikt worden.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Holy Paladin zei:
bij mijn weten kan een rpg niet veel doen tegen een tank :unsure:

maar ik kan het filmke niet bekijken

op een M1A1 niet meteen denk ik, maar op humvee's brandt die holle lading er los door. Natuurlijk moet de rpg ook uit een goeie hoek worden geschoten zodat ie niet afkaatst.

L0k1-

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
op een M1A1 niet meteen denk ik, maar op humvee's brandt die holle lading er los door. Natuurlijk moet de rpg ook uit een goeie hoek worden geschoten zodat ie niet afkaatst.

zo 0.000001% kans dat die terugkaatst naar waar hij zou afgeschoten zijn, ik zie die aanvallers hun gezichten al :lol:

^MystiQ

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Om eerlijk te zijn, ik geloof er ni veel van. En als het echt is, dan hou ik mijn hart al vast voor hetgeen ze gaan uitvinden om da schild te doorbreken.

Daar hebben ze bij mijn weten geen nieuwe uitvindingen voor nodig hoor, een elektromagnetisch veld of wat het ook precies moge wezen houdt dan mss die projecttielen tegen, een magnetisch veld houdt volgens mij nog altijd geen chemische deeltjes tegen. En ook, als ge nen bom laat vallen van een immense hoogte en eens berekend hoeveel kracht die bom heeft bij het bereiken van de grond dan gade al een serieus veld mogen hebben om da tegen te houden hoor.

Volgens mij is dit echt nog een kindertechnologie die volgens mij veel beter kan uitgewerkt worden maar de vraag is alleen maar, ten koste van wat ? :)

^^pathfinder^^

Legacy Member
Epyon zei:
Tanks zijn niet onkwetsbaar, er bestaan genoeg draagbare anti-tankwapens die met één schot een tank kunnen uitschakelen :) . De Amerikanen hebben hun SMAW, de Fransen hun Eryx en de Russen de krachtigste van allemaal: de RPG-29.

Dergelijke wapens maken gebruik van HEAT/A (High Energy Anti Tank/Armor) munitie: de granaat ontploft bij contact met het pantser en stuwt een speciale koperen kop tegen +/- 25 keer de geluidssnelheid dwars erdoor, waarna de explosie in de tank 'geïnjecteerd' wordt en de brandstof doet ontploffen of de tankcrew levend kookt.

De HEAT munitie die de terroristen in Irak gebruiken is echter verouderd. Je kan ze simpel tegenhouden door een zwakke pantserlaag boven je standaard pantser te monteren. De raket slaat op die zwakke laag in en ontploft, maar de explosie-injectie reikt maar enkele cm's ver en raakt dus niet door het echte pantser. Die 'kooien' die je op Amerikaanse APC's ziet dienen daarvoor :) .

In de tweede wereldoorlog verstevigden tankcrews hun pantser ook door zandzakjes, rupsebanden,... op hun tanks te monteren

filmpje bij de uitleg van epyon
http://www.liveleak.com/view?i=3cf2864b3a


toffe thread btw

Epyon

Legacy Member
L0k1- zei:
zo 0.000001% kans dat die terugkaatst naar waar hij zou afgeschoten zijn, ik zie die aanvallers hun gezichten al :lol:
Nee, maar wel ruim 70% kans dat de RPG enkele graden afketst en zo onder een andere hoek inslaat op het pantser. De ontploffingslading kan slechts een beperkt aantal mm's pantser doorboren, en hoe schuiner de RPG inslaat hoe meer mm je moet doorboren (Pythagoras, remember? :p ). Net om die reden wordt er op een tank zoveel mogelijk van schuine vlakken en rondingen gebruik gemaakt (vooral duidelijk bij de Russische tanks).

L0k1-

Legacy Member
Epyon zei:
Nee, maar wel ruim 70% kans dat de RPG enkele graden afketst en zo onder een andere hoek inslaat op het pantser. De ontploffingslading kan slechts een beperkt aantal mm's pantser doorboren, en hoe schuiner de RPG inslaat hoe meer mm je moet doorboren (Pythagoras, remember? :p ). Net om die reden wordt er op een tank zoveel mogelijk van schuine vlakken en rondingen gebruik gemaakt (vooral duidelijk bij de Russische tanks).

is waar, maar mijn vorige reply was maar als grapke ze :p

Anoniem05

Legacy Member
da's al ingevoerd ondertussen, nooit dat filmpje van Future strike force : Korea 2012 gezien?

Hun plan is om in de toekomst een leger van 3000soldaten die volledig met elkaar verbonden zijn door sattelite uplinks en computers en dergelijke als basis te gebruiken.

In dat filmpje zie je hoe het amerikaanse leger Korea binnenvalt (North denk ik) en zie je onder andere dat forcefield in actie, alsook volledige strategische overzicht van het battlefield met individuele markering van soldaten,tanks,heli's,jets etc etc. Echt ziek


stond op youtube,maar aangezien het amerikaanse leger alle toegang heeft verboden denk ik dat ze het filmpje offline gehaald hebben :/

^^pathfinder^^

Legacy Member
Kent er iemand btw een goed boek over huidige oorlogstaktieken?

Anoniem05

Legacy Member
L0k1- zei:
daar heb je een punt, maar wat als ineens een eenheid wordt aangevallen en hun pantservoertuig overleeft een raketaanval door die nieuwe technologie?

doordat die groep soldaten nog hun tank heeft als versterking kan men vrij snel de vijand verslaan, terwijl men anders overrompeld zou worden en compleet afgeslacht zou zijn :)

soms kan 1 ding redden invloed hebben op al de rest, maar ik ga natuurlijk ook wel akkoord met uw argument, maarja alles hangt af van prioriteiten.

als je het spel ghost recon 2 speelde dan kon je filmpjes bekijken van het amerikaans leger, waar men compleet nieuwe uitrustingen aan het uittesten was, één van de nieuwste technologieen was voor de infanterie, compleet nieuw body armor dat zich aanpast aan de temperatuur en veel lichter is, ook nieuwe helmen, eigenlijk gewoon de uitrusting die je ghost recon advanced warfighter hebt :)

normaal zou die technologie tegen 2012-2015 actief gebruikt worden.


Da's met nanotechnologie, in die kledij (die niet veel dikker is dan gewoon katoenen stof) zit een vloeistof met daarin ijzer moleculen.

Als een kogel in contact komt met de stof zorgt de energie van de kogel ervoor dat op het punt waar de kogel inslaat die vloeistof ineens staalhard en vrijwel onpenetreerbaar wordt. Echt mooie technologie uiteindelijk, en wordt inderdaad tegen 2012 actief.

Er is zoveel, die nieuwe ballistische helmen, 2.5 inch schermpjes die soldaten voor hun linker/rechter oog gemonteerd krijgen waarop ze een display krijgen met realtime tactische informatie (eigenlijk gewoon een battlefield map)

Nieuwe Counter-sniper rifles, slimme kogels die kunnen ingesteld worden om te ontploffen nadat ze x aantal meter hebben afgelegd etc etc.

It's gonna get real futuristic real soon :)


ahaa! ik heb het gevonden, dat filmpje eerst dus hoe het nu zit (inclusief anti-rpg system) en dan op het einde een fictieve aanval op korea

Future Combat Systems: Korea 2012 --> link

En hier op deze website vind je ALLES van hedendaagse militaire technologie : howstuffworks

^^pathfinder^^

Legacy Member
=[BwU]=Jackass;8648089 zei:
Da's met nanotechnologie, in die kledij (die niet veel dikker is dan gewoon katoenen stof) zit een vloeistof met daarin ijzer moleculen.

Als een kogel in contact komt met de stof zorgt de energie van de kogel ervoor dat op het punt waar de kogel inslaat die vloeistof ineens staalhard en vrijwel onpenetreerbaar wordt. Echt mooie technologie uiteindelijk, en wordt inderdaad tegen 2012 actief.

Er is zoveel, die nieuwe ballistische helmen, 2.5 inch schermpjes die soldaten voor hun linker/rechter oog gemonteerd krijgen waarop ze een display krijgen met realtime tactische informatie (eigenlijk gewoon een battlefield map)

Nieuwe Counter-sniper rifles, slimme kogels die kunnen ingesteld worden om te ontploffen nadat ze x aantal meter hebben afgelegd etc etc.

It's gonna get real futuristic real soon :)


ahaa! ik heb het gevonden, dat filmpje eerst dus hoe het nu zit (inclusief anti-rpg system) en dan op het einde een fictieve aanval op korea

Future Combat Systems: Korea 2012 --> link

En hier op deze website vind je ALLES van hedendaagse militaire technologie : howstuffworks
Nice nice, ik geloof ook dat er een filmpje bestaat van dat extra stevige stof

Toffe site, als ik me verveel die eens doorbladeren. thx

Anoniem05

Legacy Member
^ja , howstuffworks is echt bangelijk, je vindt er uitleg over ALLES van wetenschap tot hoe een grasmaaier werkt :p

denkimi

Legacy Member
op veel grotere schaal worden oorlogsschepen ook zo beschermd. met automatisch vurende mitrailleurs aan alle zijden die raketten gewoonweg uit de lucht schieten. maar een echt onzichtbaar schild zoals in dat filpje is denk ik nog niet voor de eerste jaren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan