Ik ga net weg bij Fortis omwille van hun beleid. Hun winst is monsterachtig, en toch blijft het de duurste bank van België (vanaf 25 jaar).
Argenta geniet mijn voorkeur (gratis VISA en nodig voor m'n werk), in combinatie met een online bank voor beleggingen (hier geniet Binck en Keytrade m'n voorkeur omwille van goedkope tarieven bij daytraden, realtime koersen, ...).
Ik was bij Fortis en betaalde 80 euro per jaar voor basisservices zoals proton (betaald!), MAESTRO (geldafhalingen in het buitenland: 10 euro (gratis bij Argenta)), zicht- en spaarrekening, ... M.a.w. schandalige tarieven (internetbankieren een euro per maand, terwijl het hun geld bespaart...).
Ik zou tweemaal nadenken want eens een aantal domiciliëringen is het natuurlijk lastiger overschakelen.
De winst van Fortis is met 29% gestegen (en was al schandalig groot).
OVerigens kan je met elke bankkaart binnen in bijvoorbeeld de Fortis vestigingen. Niet twijfelen!
www.argenta.be
www.binck.com
www.keytrade.be