Archief - Fortis Bank

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Het is niet handig maar normaal valt het in de praktijk weinig of niet voor (en ik heb daar dan Keytrade en Binck voor). Fortis kost inderdaad niets onder de 25 jaar, maar dat is net hun politiek: de mensen lokken in de hoop dat ze er blijven en ze dan uitzuigen.

bankhopping ftw :p

KULeest

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik ga net weg bij Fortis omwille van hun beleid. Hun winst is monsterachtig, en toch blijft het de duurste bank van België (vanaf 25 jaar).

Argenta geniet mijn voorkeur (gratis VISA en nodig voor m'n werk), in combinatie met een online bank voor beleggingen (hier geniet Binck en Keytrade m'n voorkeur omwille van goedkope tarieven bij daytraden, realtime koersen, ...).

Ik was bij Fortis en betaalde 80 euro per jaar voor basisservices zoals proton (betaald!), MAESTRO (geldafhalingen in het buitenland: 10 euro (gratis bij Argenta)), zicht- en spaarrekening, ... M.a.w. schandalige tarieven (internetbankieren een euro per maand, terwijl het hun geld bespaart...).

Ik zou tweemaal nadenken want eens een aantal domiciliëringen is het natuurlijk lastiger overschakelen.

De winst van Fortis is met 29% gestegen (en was al schandalig groot).

OVerigens kan je met elke bankkaart binnen in bijvoorbeeld de Fortis vestigingen. Niet twijfelen!

www.argenta.be
www.binck.com
www.keytrade.be

idd ik zit nu ook al enkele jaren bij argenta versta niet dat mensen bij fortis blijven. Die intrest bij fortis is margi laag :p

FuLcRuM

Legacy Member
Fortisbank is ook bij mij uit mijn gratie gevallen...

Online bankieren toont nog wat kinderziektes en ook de snelheid waarmee transacties worden uitgevoerd laat te wensen over...

Tot je 25 is je rekening wel gratis; maar da's bij alle banken zo.

Moest ik jou zijn ik zou bij KBC langsgaan; fantastisch online banking waar je ook bijvoorbeeld online mee kan betalen (ik denk aan Free Records Shop ed.)...

Frado2005

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Fortisbank is ook bij mij uit mijn gratie gevallen...

Online bankieren toont nog wat kinderziektes en ook de snelheid waarmee transacties worden uitgevoerd laat te wensen over...

Tot je 25 is je rekening wel gratis; maar da's bij alle banken zo.

Moest ik jou zijn ik zou bij KBC langsgaan; fantastisch online banking waar je ook bijvoorbeeld online mee kan betalen (ik denk aan Free Records Shop ed.)...
Heeft KBC niet dat dom systeem met nog diskette's? Ik hoor ook dat je online overschrijvingen niet altijd direct te zien zijn, zodat je zou denken dat je het nog niet overgeschreven hebt. Ik ken zo iemand die dit meegemaakt heeft, en uiteindelijk 2x de overschrijving gedaan heeft..

FuLcRuM

Legacy Member
frado2005 zei:
Heeft KBC niet dat dom systeem met nog diskette's? Ik hoor ook dat je online overschrijvingen niet altijd direct te zien zijn, zodat je zou denken dat je het nog niet overgeschreven hebt. Ik ken zo iemand die dit meegemaakt heeft, en uiteindelijk 2x de overschrijving gedaan heeft..

Ze werken met een sleutel in combinatie met je Wachtwoord. Die moet je idd ergens opslaan. Maar dat kan je op je PC opslaan, op een USB stick; op een netwerklocatie ed.

Online overschrijvingen zijn bij KBC onmiddelijk van je rekening. Naar gelijk welke bank je het overschrijft, dus dat probleem met dubbele overschrijvingen is uitgesloten (tenzij je echt dom bent :p).

Bij Fortis bijvoorbeeld is dat niet het geval. Je schrijft niets over en het blijft nog op je rekening staan tot het die nacht verwerkt word. Bij KBC is het onmiddelijk verwerkt.
Schrijf je over van KBC naar KBC dan staat het na 2 seconden al op de andere rekening.

Frado2005

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Ze werken met een sleutel in combinatie met je Wachtwoord. Die moet je idd ergens opslaan. Maar dat kan je op je PC opslaan, op een USB stick; op een netwerklocatie ed.

Online overschrijvingen zijn bij KBC onmiddelijk van je rekening. Naar gelijk welke bank je het overschrijft, dus dat probleem met dubbele overschrijvingen is uitgesloten (tenzij je echt dom bent :p).

Bij Fortis bijvoorbeeld is dat niet het geval. Je schrijft niets over en het blijft nog op je rekening staan tot het die nacht verwerkt word. Bij KBC is het onmiddelijk verwerkt.
Schrijf je over van KBC naar KBC dan staat het na 2 seconden al op de andere rekening.
Misschien dat er meer problemen zijn als ge nara het buitenland overschrijft?

FuLcRuM

Legacy Member
frado2005 zei:
Misschien dat er meer problemen zijn als ge nara het buitenland overschrijft?

Waarom zou dat zo zijn?

Ik koop met de zaak veel aan in Nederland en Duitsland; betaling is altijd correct verlopen.

iTom

Legacy Member
mja , ik ben ook aan het twijfelen om over te stappen op argenta.

maar om te beginnen kan je geen internationale overschrijvingen doen via hun pc banking soft ?

russian

Legacy Member
iTom zei:
mja , ik ben ook aan het twijfelen om over te stappen op argenta.

maar om te beginnen kan je geen internationale overschrijvingen doen via hun pc banking soft ?

Het is ongeveer het enige wat je (nog) niet kan met Argenta (geld afhalen in het buitenland enzo is geen probleem). Eventueel in combinatie met een online bank zoals Binck... Het is meestal enkel je identiteitskaart faxen en klaar (dus veel werk is het niet), en dan ben je ook van dat heuvel verholpen.

Het gaat overigens niet enkel om de kosten, ook de interesten zijn procentueel veel hoger dan bij de grotere banken (zoals door iemand opgemerkt).

Genious

Legacy Member
Al die argenta kerels hier zouden beter zwijgen, want zodra ze er genoeg hebben gaat argenta ook eens beginnen denken aan grote-bank-methoden.

het is dus in uw voordeel om er zo weinig mogelijk over te halen naar Argenta te komen ;)

FuLcRuM

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Het is ongeveer het enige wat je (nog) niet kan met Argenta (geld afhalen in het buitenland enzo is geen probleem). Eventueel in combinatie met een online bank... Het is meestal enkel je identiteitskaart faxen en klaar (dus veel werk is het niet), en dan ben je ook van dat heuvel verholpen.

Het gaat overigens niet enkel om de kosten, ook de interesten zijn procentueel veel hoger dan bij de grotere banken (zoals door iemand opgemerkt).

Maar dan is het voordeel van online banking weer voorbijgestreefd niet? Functionaliteit...

Als ik iedere maal ik een overschrijving naar het buitenland moet doen; een fax moet sturen... Nuja; da's alweer tijdsverlies...

Heeft Rabobank geen hogere intresten?

russian

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Maar dan is het voordeel van online banking weer voorbijgestreefd niet? Functionaliteit...

Als ik iedere maal ik een overschrijving naar het buitenland moet doen; een fax moet sturen... Nuja; da's alweer tijdsverlies...

Heeft Rabobank geen hogere intresten?

Ik heb mij slecht uitgedrukt. Om je te registreren bij Keytrade of Binck (om internationale overschrijvingen te kunnen uitvoeren), moet je enkel je identiteitskaart faxen en je krijgt een account. Het is dus vijf minuten werk en je kan dan voor altijd internationale overschrijvingen uitvoeren. Er zijn geen kosten verbonden met deze banken.

Rabobank heeft inderdaad hoge interesten (en als ik mij niet vergis hoge basisinteresten, zonder de lastige getrouwheidspremies e.d.).

mauron

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Heeft Rabobank geen hogere intresten?

Bij Rabobank.be krijg je 3% interest op uw spaarrekening. Het enige echte nadeel bij Rabobank is dat ge geen bankkaart krijgt en dus altijd een bijkomende rekening bij een andere bank nodig hebt om effectief uw geld in handen te krijgen.

Kurobu

Legacy Member
ga bij fintro, dat is een onderdeel van fortis. vroeger was dat krediet aan de nijverheid of iets dergelijks. ik ben daar al van mijn 14 jaar ofzo bij. en mijn pa ook al zeer lang. echt totaal nieks van klachten over. en nog nooit gehoord ook.

idem als bij fortis is alles tot en met 25 j gratis.

pina

Legacy Member
als je wil internetbankieren bij fortis, moet je dan ook een toestelletje hebben om te kunnen inloggen zoals bij dexia?

Gromme

Legacy Member
En waar om persé bij één bank blijven?

Ik zit nu bij KBC en Fortis maar ik ga mijn rekening bij Fortis opdoeken (of als het geld kost om dat te doen laat ik er een symbolische eurocent opstaan). En ik ga eens horen bij oftwel Rabo. of anders Argenta om een spaarrekening te openen.

Van KBC ben ik al zo lang ik me herinneren kan klant en ben er wel content en het internet banking systeem is heel vlot. Trouwens dat van die diskette, zoveel werk is dat nu niet om die er even in te schuiven hé + is een soort van beveiliging ineens.

Ether

Legacy Member
Ik heb anders nog zo goed als geen problemen gehad met die pc banking van fortis, idem voor m'n ouders, ben er zeer tevreden van

beware

Legacy Member
Vandaag naar de dexia moeten gaan ivm 18 jaar --> spaarrekening die op mijn naam komt.
nu wouden ze mij daar ook een jongerenrekening aanbieden (axion).Zelf zit ik al bij KBC (zichtrekening) en dus ook bij dexia (spaarrekening).Wat zijn eigelijk de voordelen van meerdere rekeningen te hebben ? Dat je ze t.o.v. elkaar kan uitspelen heb ik gehoord ? Maar wat bedoelt men daar dan mee ?

Bedankt , als student is het nie evident om alles te weten ;)

RiCo-G

Legacy Member
Fortis stoort me met zijn tussenrekening systeem.

Als je een overschrijving doet van bijvoorbeeld: Spaarrekning naar zichtrekening gaat hier MINSTENS 24u over.

Op je banking zie je dan:

Toekomstige verrichtingen.. Het geld is nog niet van je rekening af, maar je kan er wel niet meer aan.. En op je spaarrekening zie je dat het gaat komen maar je kan er ook nog niet aan.

Situatie die je vaak hebt bij Fortis: Vrijdagmiddag overschrijven naar gelijk welke rekening.. pas DINSDAGMORGEN verwerkt.

En in tussentijd staat je bedrag op een tijdelijke rekening..en maar intresten scheppen.. schande is het
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan