Kermit
Legacy Member
nee, niet fuck culture, kijk, je moet het zo zien, wie ontspanning wil moet daarvoor betalen, als ik tv wil kijken, dan moet ik een tv kopen en een kabelaansluiting nemen (of een alternatieve manier, maar ik moet alleszins betalen), als ik ne film wil gaan zien in de cinema moet ik daarvoor betalen, dus wie opera wil gaan zien of een theaterstuk van de zoveelste lange arm, die moet daar dan ook maar voor betalen (en opdraaien voor alle kosten), want ik zie niet in waarom ik moet meebetalen aan de 250 euro subsidies per verkocht operaticket, terwijl ik dat het meest belachelijke vind dat er bestaatSprinkle Genie zei:yeah f*ck culture!
ot: ik volg spray-bunny in wat hij zegt over de unanimiteitsregel; een eengemaakt leger invoeren zonder andere maatregelen door te voeren werkt natuurlijk niet. De EU is een totaalpakket!
en nog iets: die cultuursubsidies zijn een verdoken middel om geld te laten vloeien naar de reeds rijke klasse, want wie is er geïnteresseerd in opera, juist, het rijke kakvolk, en wie is er geïnteresseerd in peperdure schilderijën? juist, de rijke mensen die dankzij beleggingen in schilderijen nog rijker willen worden, en wie is er geïnteresseerd in belachelijke houten constructies van iemand die zich interessant wil maken en zich daarom maar een artiestennaam als panamarenko aanneemt, constructies die bovendien even goed door een kind van twaalf gemaakt zouden kunnen zijn, wel dat is mij nog een raadsel, maar de overheid betaalt er wel weer belachelijke bedragen voor
waarom wordt er niet eens iets gesubsidieerd dat dan echt voor het brede volk bedoeld is? zoals een optreden van urbanus of geert hoste, of festivals voor de jongeren (ja, rimpelrock kan men subsidiëren, lekker stemmen rapen van de oudjes, maar om pukkelpop te subsidiëren, dat is dan weer te veel gevraagd, nee die moeten 100 euro betalen, terwijl de oudjes er met 15 euro vanaf komen)
en nee, ik ben niet geïnteresseerd in festivals, ik ben er zelfs nog nooit naar toe geweest, het is gewoon het principe dat het helemaal niet eerlijk verloopt met cultuursubsidies, het eerlijkst is gewoon de vrije markt, waar iedereen enkel betaalt voor wat m wil zien



