Archief - Ervaring interims

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M1tch

Legacy Member
Ik heb mij gewoon ingeschreven op de site van de VDAB (ik heb een diploma van elektrotechnieker) en werd zo dagelijks gebeld door interims voor werk :)

ik werk nu al 7 maand via adecco en ik heb er geen klagen over. Ik ga volgend jaar ook terug verder studeren en daarom ben ik verplicht om een jaartje volledig uit te doen via de interim.

Het spijtige is wel natuurlijk dat de bedrijven je direct aan de kant kunnen schuiven als ze willen. Ikzelf ben nu na 6 maand in een bedrijf gewerkt te hebben ook aan de kant geschoven, maar adecco had 2 weken later al direct terug werk voor me en tussendoor kon ik tijdelijk in een magazijn werken.

Adecco ftw ^^

vloet

Legacy Member
werk ook via adecco en heb ook geen klagen in feite.
tis idd zo dat je geen werkzekerheid hebt.
Meer dan een weekcontract kunnen ze je niet geven. Maar zoiets weet je als je voor interim gaat werken. Ge bent eigelijk maar een " nummerke " in het bedrijf , als interimmer, alser ff ni genoeg werk is moete ni komen.
Maar alsge dan motivatie toont enzo, gaanze toch een voorkeur hebben vr u en gade logischerwijs blijve kome werke, waardoor ge meer kans maakt op een contract.
Ik werk er nu al een tijdje als interimmer , en ik krijg meer en meer dingen aangeleerd, krijg wat meer verantwoordelijkheid. zo word de job ook wat leuker natuurlijk.

Binum

Legacy Member
Ik ben ook gestopt omdat de richting niet was wat ik ervan dacht.
Heb een diploma A2 Kantoor.
Wat raden jullie me aan van werk?

marcel

Legacy Member
administratief bediende zeker :nixweiss:

normaal, als ge definitief stopt, moet ge u inschrijven bij de vdab he (verplicht)

Binum

Legacy Member
marcel zei:
administratief bediende zeker :nixweiss:

normaal, als ge definitief stopt, moet ge u inschrijven bij de vdab he (verplicht)
vergeten te vermelden dat ik vanaf september weer ga studeren :p

serial

Legacy Member
heb ongeveer zelfde voor en werk nu in horeca :)
ge verdient niet slecht maar moet er wel veel en hard voor werken.
diploma doet er daar nie echt zo toe, ervaring al meer...

GMotha

Legacy Member
Een maand na ik met school gestopt was had ik al een job. Feitelijk had ik gewoon overal cv's heen gestuurd, maar uiteindelijk vroegen ze me toch om via de interim te gaan. Uiteindelijk is dat cheaper voor hen.
Welja, ik werk nu nog steeds interim. (meer dan een half jaar)

Op zich geen last mee, ik moet gewoon wekelijks mijn papieren binneleveren en de extra maaltijdcheques ophalen.
Tis wel wat ambetanter als ge eens ziek zijt (dat regelen etc...).

Trixken

Legacy Member
Hebben wij hier in gent niet veel restaurant enzo die momenteel bv serveersters zoeken enzo ?

Alejah is mss ook ma een idee eh

Zelete

Legacy Member
Het is tegenwoordig écht moeilijk om een gepaste job te vinden.

Gisteren ben ik ook alle interims (een stuk of 7) in Turnhout afgegaan. Sommige zijn natuurlijk beter dan de andere maar ik ga geen namen noemen. Ik kom een bepaald interim-kantoor binnen, het eerste wat die zegt is:

"Kunde gij me nen heftruk rijden?"

Ik stel me er toch vragen bij hoor :(

vloet

Legacy Member
bij een bepaald inteimkantoor , ik zette 1 voet binne, de eerste vraag da die stelde : kunde gij hier grake?? fiets, bus, trein, auto??
kzeg, ja, da moetek nog zien he hoe ik hier ga grake...:wtf: hangt ervan af waar in e buurt da ik werk krijg mssn.
zij terug : komt maar nekeer terug als ge het tegoei weet

GMotha

Legacy Member
Zelete zei:
Ik kom een bepaald interim-kantoor binnen, het eerste wat die zegt is:

"Kunde gij me nen heftruk rijden?"

Ik stel me er toch vragen bij hoor :(
Da wilt gewoon zeggen dat ze mensen die heftruck kunnen besturen zoeken.

Emu

Legacy Member
vloet zei:
bij een bepaald inteimkantoor , ik zette 1 voet binne, de eerste vraag da die stelde : kunde gij hier grake?? fiets, bus, trein, auto??
kzeg, ja, da moetek nog zien he hoe ik hier ga grake...:wtf: hangt ervan af waar in e buurt da ik werk krijg mssn.
zij terug : komt maar nekeer terug als ge het tegoei weet

Als jij tegen mij op zo een manier zou spreken zou ik eigenlijk zeggen, komt maar niemeer terug ;)

equal

Legacy Member
Emu zei:
Als jij tegen mij op zo een manier zou spreken zou ik eigenlijk zeggen, komt maar niemeer terug ;)
gewoon omda bepaalde mensen al een vast stekje/meer ervaring hebben in't systeem, denken ze da ze meer zijn dan een ander.

begripvol/vriendelijk/normaal doen is lastig hé :x

Mr Syphon

Legacy Member
een job vinden is NIET zwaar, ge moet gewoon ni kieskeurig zijn ...

ik heb gestudeerd voor industrieel onderhoud en om in die richting iets te vinden is moeilijk maar der zijn genoeg werkaanbiedingen
zo ben ik nu via intrim bezig als magazijnier en ik blijf daar werken tot ik iets anders vind,

mja voor de threadstarter, gewoon alle intrimbureau's aflopen en jobkes van een week moet ge natuurlijk ni doen, desnoods gewoon wa bedrijven aflopen ( 9/10 als ze u in een bedrijf aannemen sturen ze u toch eerst naar een intrimbureau waarbij ze samenwerken )
zo een intrimbureau heeft ook ze voordelen, ge kunt met uw werk stoppen wanneer ge wilt, anders zit ge met een opzeg termijn enzo

@ gmotha, een intrim bureau is ni goedkoper voor een bedrijf, tis duurder om iemand via intrim te laten werken als rechtstreeks int bedrijf, want zij moeten de kosten van het intrimbureau toch ook nog extra betalen, maar de bedrijven moeten dan gewoon geen zorgen maken over u, want als gaat via het intrimbureau

Sneakytje

Legacy Member
ik ben vorig jaar gestopt met school om te gaan werken, khad tijdens schooljaar al gezocht naar werk. dan gesolliciteerd en mocht direct beginnen. Pas dan definitief mi school gestopt en zij zeiden ook van jah 6 maand ofzo op proef maar via intrim. Uiteindelijk verdiende ik meer per intrim dan dat ik gewoon 'op proef' zou zijn. Die 6 maanden werden 9 maand, omdat ge na school 9 maandan 'wachttijd' hebt voor den dop enzo. Maar heb nu sinds kort mn vast contract si. Heb die 9 maand via t-intrim gewerkt en totaal nie te klagen, altijd stipt met betalen enzo, en als er een probleem was konde der altijd naar mailen, bellen ofzo en die maakten daar geen probleem van. Ben der wel content van :niceone:
en zoals nog al gezegd als ge maar tijdelijk wil gaan werken, zoekte beter op vacature.com of vdab naar tijdelijke jobs (vervaning van vrouwen die zwanger zijn, of mensen die langdurig ziek zijn) da ziede toch vrij regelmatig zenne :) veel succes :):niceone:

vloet

Legacy Member
Emu zei:
Als jij tegen mij op zo een manier zou spreken zou ik eigenlijk zeggen, komt maar niemeer terug ;)

hier kan ik niet echt volgen denk ik...
Twas zij da meteen grof deed, niet ik.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Binum zei:
Ik ben ook gestopt omdat de richting niet was wat ik ervan dacht.
Heb een diploma A2 Kantoor.
Wat raden jullie me aan van werk?

Ge moet voor iet gaan da ge graag doe..

'k hem ook nen A2 Kantoor.. en ik werk nu in een bedrijf als expediteur waar ge normaal nen A1 expeditie voor nodig hebt...

'k doe wel avondschool om zo diploma te halen (betaald door den baas :woohoo: )

NapalmBenny.

Legacy Member
Interimbureaus hebben zowel voor- als nadelen.

Als je weet dat sommigen na 5 jaar op hetzelfde bedrijf nog altijd via interim werken :O, dan kan je het niet echt een voordeel noemen. Veel bedrijven leven van interims, en profiteren ervan. Doe 1 keer iets verkeerd als interimmer en je ligt buiten. En je ancienniteit telt niet mee. Na die 5 jaar heb je nog altijd geen anciënniteit. Die ancienniteit hangt wel van het bedrijf af, sommige houden er rekening mee, andere niet, maar de meesten kiezen voor niet :p. En je moet je ook niet te vaak ziek melden, of het is ook dada.

Interims zijn goed in het begin, om u aan het werk te houden, zodat je intussentijd verder kan solliciteren(met de klassieke brief hier :sop: ), tot je 'de job' hebt gevonden met kans op vast.

Ik had nadat ik was afgestudeerd, me ingeschreven bij +/-7 interims, en de komende dagen en weken, werd ik dagelijks lastig gevallen door interimbureaus, de ene telefoon na de andere. Geloof me, werk is er genoeg :s, lonen van een miezerige 8 euro per uur waarvoor ik men bed nog niet uitkom tot zelfs 13 euro per uur. En er zijn ook veel interimjobs die kans bieden op vast, maar sommige jobs blijven eeuwig interim.

Ik heb me ook maar ingeschreven, om tussendoor geld te verdienen, wetende dat de kans op een droomjob via interim heel klein was, maar ja, het was dat of thuiszitten :s, hoewel dat 2de vrij plezant was :D:D en eens de vdab afkomt, wil je wel gaan werken om van die hun gezever af te zijn :p.

Aan de andere kant maak uw school af :p, anders zal je eeuwig ergens arbeider blijven die niet meer dan een nummer is, met een miezerig préke van rond de 1000 euro, dan zal je nooit kans maken op 3000-5000 euro. Als ik sommigen zie, een jaar of 40 die nog altijd de interims afgaan, en enkel recht hebben op het beginloon, je kan er enkel medelijden met hebben :s.

marcel

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
en eens de vdab afkomt, wil je wel gaan werken om van die hun gezever af te zijn :p.


:lol:

de vdab. nadat ze mij bij Versatel hebben buitengesmeten (na 1 maand ffs; ik was niet genoeg geintegreerd zogezegd, maar hun introductie-programma ging wel over 3 maand :s, maar dit geheel terzijde), kreeg ik na 2 weken al nen brief dat ik op gesprek moest gaan. ik heb mij daar dan ingeschreven voor sollicitatietraining, en dan zei ze: "we gaan dit om de 6 weken doen". da's ondertussen al 3 maand geleden, en sindsdien niks meer van gehoord.
k moet nu wel 2x per week naar de jobclub, maar die gast zit daar aan zijn bureauke, terwijl wij op de pc's naar werk zoeken (dus eigenlijk vrij nutteloos, ma soit)

fulcoboy

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Ge moet voor iet gaan da ge graag doe..

'k hem ook nen A2 Kantoor.. en ik werk nu in een bedrijf als expediteur waar ge normaal nen A1 expeditie voor nodig hebt...

'k doe wel avondschool om zo diploma te halen (betaald door den baas :woohoo: )

Aangezien ge nu normaal gezien bijna 1 jaar verder sta in u opleiding is da aan te raden van op avondschool te studeren? Zit in dezelfde situatie. Heb A2 Kantoor en werk ook als expediteur waar ge normaal A1 expedtie voor nodig hebt :) Mss best wel he ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan