ik zal al men ongenoegen uiten over interims
eerst moet ik zeggen dat al men werk ervaring via interim gegaan is.
Dat ze me daar gebruikten totdat al het werk op was en me nadien ontsloegen is dus niet hun fout. Dus daar ga ik het niet over hebben
Maar
1) Via interim jobkes kan je op 1 dag werken en de andere dag plots ontslagen worden zonder een echte reden te geven (bv wa ik net zei)
2) Interims werken vaak als volgende :
Een ze bellen u op, daarna moet je naar hun toe gaan (en het maakt niet uit of je daar al vaker gegaan zijt, ze zullen je altijd uitnodigen.) Normaal, mischien maar : Dan vragen ze je cv, die hebben ze al op hun computer. Dan vragen ze je zulke domme vragen van "heb je van dit al ervaring? ben je goed in talen?" allemaal vragen die ook op je cv staat.
Goed zeggen ze, en dan kan je weer naar huis gaan.
Nadien gaan ze je voorstellen daar. Nu 20 februari ben ik gebeld door een interim (ga naam nie noemen) en dat was om begin dit maand te werken. Nu is het al de 7de, ik heb nu al 5 keer gebeld, nog altijd weten ze niets. En natuurlijk geven interim bureaus nooit prijs voor welke sollicitatie het gaat totdat je op sollicitatie mag.
En dat is ook altijd zo tofjes, bv
Je hebt een dag afgesproken met vrienden ze bellen je, ja je moet naar daar solliciteren, om 4 uur moet je daar zijn.
Jij zegt dan, sorry dat komt nu net ongelegen uit, kan het niet morgen?
Ja dat kan, maar dan zal er wel iemand anders in je plaats komen voor vandaag waardoor je de aanbieding wel kan verliezen *zucht*
vaak liggen ze dan nog ergens waar je eerst een uur voor moet opzoeken waar het ligt, want de interim zelf weet dat ook niet hoor, neenee...
je kan zeggen sja, da kan wel es gebeuren, maar het gebeurd ooh zo vaker.
Ook zullen ze je vaak bellen voor jobkes, die plots als je aankomt toch net zijn aangenomen.
En als je nen maand niets meer van je laat weten daar verwijderen ze je cv en kan je opnieuw beginnen.
Zo heb ik nu een weekske gewerkt via T-interim en aangezien ze me daar iets klotigs hebben gelapt, wou ik het toch weer eens proberen via kranten etc maja
hebde nen diploma? ja !
en hebde ervaring? waarschijnlijk niet want je ben nog maar net 20
Dan kan je assertief zijn en zeggen
Maar mijn jonge leeftijd speelt in mijn voordeel meneer, en ik ben ook gerechtigs voor IBO contracten, waardoor je mij al die maanden haast voor niets kunt opleiden in je bedrijf, zodat ik na een maand perfect in je bedrijf zal kunnen runnen.
Ja dat vinden ze dan weer interessant, maar ze verliezen hun interesse als ze een persoon tegenkomen met meer ervaring.
ik heb een A2, en het is zo moeilijk om nen job te vinden, ik heb me nu uit ellende en verveling gewoon voor een nieuwe opleiding van de vdab ingeschreven.
Ik wil je niet ontmoedigen maar een job vinden is ZWAAR
een job vinden waar je van nu kan beginnen tot aan je pensioen bestaat niet meer, vroeger kon je zeggen ford etc. maar dat is nu ook voorbij. Als jullie willen weten wat er met de mensen gaat gebeuren die nu worden aangenomen, pm me maar. Tis niet schoon...
Ik heb daar bv ook gesolliciteerd, eerst was ik aangenomen nadien hadden ze men contract toch verbroken omdat ik maar 20 was, en daardoor kregen ze niet genoeg subsidies voor. En dat is altijd tof hoor, horen dat je in een middag shift mag beginnen, vrij veel mag verdienen. Je denkt eindelijk ben ik binnen, en als je dan thuis komt "sorry je bent te jong"
Onlangs nog naar een tankstation maar daar nemen ze liever allochtonen aan omdat de staat hun dan veel meer terugbetaalde dan een belg. Hoeray...
En als je wilt kan ik over zoveel job interviews praten, sollicitaties waar ik gewoon letterlijk werd uitgelachen.
sollicitaties die Heel goed verliepen, prachtige mensen maar waar ze nadien zeiden, sorry we kunnen je niet aannemen want we zoeken mensen met meer ervaring, en kweet dat het moeilijk is blabla ma hou vol grr.
Iaw, haal uw fucking diploma.
Ik ben al in redelijk wat intertims langs geweest, en daar zoeken ze nochtans meestal mensen voor vast werk, maar tis meestal hetzelfde: ze zoeken mensen voor vast werk..
ja dat is altijd, totdat je daar werkt. Dan blijkt er even ZOVEEL werk te zijn en nadien als dat gedaan is sta je weer op straat.
Het eerste wat je moet leren in het solliciteren is dat je echt niet teveel moet geloven van wat die mensen zeggen, vooral interims niet.
Tis een harde wereld daar, en zonder diploma maak jeje het u nog veel harder...
Tis presteren presteren presteren presteren, op een sollicitatie willen ze weten hoe gemotiveerd je bent, hoe hard je wilt werken, hoe hard je ervoor wilt gaan.
En als ze zien dat je niet eens kon volhouden totdat jeje A2 hebt, gaan ze echt een slechte eerste indruk over je houden.