Archief - Ervaring interims

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Babs

Legacy Member
Hey

Ik ben sinds kort gestopt met school omdat de richting me niet lag, en kben dus van plan volgend jaar met een andere te beginnen.

Kvoel me natuurlijk schuldig ten opzichte van mn ouders, en ik wil ze het dus zeker niet aandoen dat ik elke dag thuis zit. Ik ben dus van plan een werk te zoeken (maanden: maart, april, mei, juni) maar ik heb nog geen ervaring gehad me interims (vakantiejobs altijd via via gevonden) en is het voor mij moeilijk te bepalen wat goed is en niet. Ik kan mij natuurlijk in alle interims inschrijven die ik tegenkom maarja :eek: daar wil ik niet echt aan beginnen.

Ik vroeg me dus af: Kennen jullie goede interims die ervaringen hebben met studenten zoals mij gestopt zijn gedurende het jaar?
Ooit mijn situatie ook meegemaakt?
Welke interims raad je aan/af ?

Ik ben van omgeving Gent, dus als je eventueel adressen weet van goede interims in Gent en omgevingen, ze zijn zeker welkom.

Alvast bedankt! :)

Wundagore

Legacy Member
ik heb goede ervaringen met interims maar aan de andere kant heb ik het alleen gebruikt voor vakantiewerk

het spijtige aan een interim job is dat je geen werkzekerheid hebt
ze kunnen u van 1 week op de ander buiten zetten

stoica_dva

Legacy Member
U gewoon overal inschrijven is nochtans het beste, er is geen bepaald interimkantoor dat mensen in jouw situatie ofzo beter kunnen helpen.

marcel

Legacy Member
hmm, dit topic doet er mij aan denken, Manpower moet mij nog steeds 330€...



nu either way: voor het Interim is het bedrijf belangrijker als de mens die ze sturen he....

Babs

Legacy Member
Ik ben al in redelijk wat intertims langs geweest, en daar zoeken ze nochtans meestal mensen voor vast werk, maar tis meestal hetzelfde: ze zoeken mensen voor vast werk..

flanger

Legacy Member
Wundagore zei:
het spijtige aan een interim job is dat je geen werkzekerheid hebt
ze kunnen u van 1 week op de ander buiten zetten

Tot groot jolijt van de bedrijven die van hun diensten en "producten" gebruik maken.

=CID=Drone

Legacy Member
kunt is bij view horen, ze zoeken regelmatig volk voor in de katoenatie in kallo :unsure:

( ter info, katoenatie zijn verschillende bedrijven zoals decthlon, quicksilver enzo die daar hun nationaal magazijn hebben )

lttuvix

Legacy Member
ik zal al men ongenoegen uiten over interims

eerst moet ik zeggen dat al men werk ervaring via interim gegaan is.
Dat ze me daar gebruikten totdat al het werk op was en me nadien ontsloegen is dus niet hun fout. Dus daar ga ik het niet over hebben
Maar

1) Via interim jobkes kan je op 1 dag werken en de andere dag plots ontslagen worden zonder een echte reden te geven (bv wa ik net zei)

2) Interims werken vaak als volgende :
Een ze bellen u op, daarna moet je naar hun toe gaan (en het maakt niet uit of je daar al vaker gegaan zijt, ze zullen je altijd uitnodigen.) Normaal, mischien maar : Dan vragen ze je cv, die hebben ze al op hun computer. Dan vragen ze je zulke domme vragen van "heb je van dit al ervaring? ben je goed in talen?" allemaal vragen die ook op je cv staat.
Goed zeggen ze, en dan kan je weer naar huis gaan.

Nadien gaan ze je voorstellen daar. Nu 20 februari ben ik gebeld door een interim (ga naam nie noemen) en dat was om begin dit maand te werken. Nu is het al de 7de, ik heb nu al 5 keer gebeld, nog altijd weten ze niets. En natuurlijk geven interim bureaus nooit prijs voor welke sollicitatie het gaat totdat je op sollicitatie mag.

En dat is ook altijd zo tofjes, bv
Je hebt een dag afgesproken met vrienden ze bellen je, ja je moet naar daar solliciteren, om 4 uur moet je daar zijn.
Jij zegt dan, sorry dat komt nu net ongelegen uit, kan het niet morgen?
Ja dat kan, maar dan zal er wel iemand anders in je plaats komen voor vandaag waardoor je de aanbieding wel kan verliezen *zucht*
vaak liggen ze dan nog ergens waar je eerst een uur voor moet opzoeken waar het ligt, want de interim zelf weet dat ook niet hoor, neenee...



je kan zeggen sja, da kan wel es gebeuren, maar het gebeurd ooh zo vaker.
Ook zullen ze je vaak bellen voor jobkes, die plots als je aankomt toch net zijn aangenomen.
En als je nen maand niets meer van je laat weten daar verwijderen ze je cv en kan je opnieuw beginnen.

Zo heb ik nu een weekske gewerkt via T-interim en aangezien ze me daar iets klotigs hebben gelapt, wou ik het toch weer eens proberen via kranten etc maja

hebde nen diploma? ja !

en hebde ervaring? waarschijnlijk niet want je ben nog maar net 20
Dan kan je assertief zijn en zeggen
Maar mijn jonge leeftijd speelt in mijn voordeel meneer, en ik ben ook gerechtigs voor IBO contracten, waardoor je mij al die maanden haast voor niets kunt opleiden in je bedrijf, zodat ik na een maand perfect in je bedrijf zal kunnen runnen.
Ja dat vinden ze dan weer interessant, maar ze verliezen hun interesse als ze een persoon tegenkomen met meer ervaring.

ik heb een A2, en het is zo moeilijk om nen job te vinden, ik heb me nu uit ellende en verveling gewoon voor een nieuwe opleiding van de vdab ingeschreven.

Ik wil je niet ontmoedigen maar een job vinden is ZWAAR

een job vinden waar je van nu kan beginnen tot aan je pensioen bestaat niet meer, vroeger kon je zeggen ford etc. maar dat is nu ook voorbij. Als jullie willen weten wat er met de mensen gaat gebeuren die nu worden aangenomen, pm me maar. Tis niet schoon...

Ik heb daar bv ook gesolliciteerd, eerst was ik aangenomen nadien hadden ze men contract toch verbroken omdat ik maar 20 was, en daardoor kregen ze niet genoeg subsidies voor. En dat is altijd tof hoor, horen dat je in een middag shift mag beginnen, vrij veel mag verdienen. Je denkt eindelijk ben ik binnen, en als je dan thuis komt "sorry je bent te jong"

Onlangs nog naar een tankstation maar daar nemen ze liever allochtonen aan omdat de staat hun dan veel meer terugbetaalde dan een belg. Hoeray...

En als je wilt kan ik over zoveel job interviews praten, sollicitaties waar ik gewoon letterlijk werd uitgelachen.
sollicitaties die Heel goed verliepen, prachtige mensen maar waar ze nadien zeiden, sorry we kunnen je niet aannemen want we zoeken mensen met meer ervaring, en kweet dat het moeilijk is blabla ma hou vol grr.

Iaw, haal uw fucking diploma.

Ik ben al in redelijk wat intertims langs geweest, en daar zoeken ze nochtans meestal mensen voor vast werk, maar tis meestal hetzelfde: ze zoeken mensen voor vast werk..

ja dat is altijd, totdat je daar werkt. Dan blijkt er even ZOVEEL werk te zijn en nadien als dat gedaan is sta je weer op straat.
Het eerste wat je moet leren in het solliciteren is dat je echt niet teveel moet geloven van wat die mensen zeggen, vooral interims niet.
Tis een harde wereld daar, en zonder diploma maak jeje het u nog veel harder...

Tis presteren presteren presteren presteren, op een sollicitatie willen ze weten hoe gemotiveerd je bent, hoe hard je wilt werken, hoe hard je ervoor wilt gaan.
En als ze zien dat je niet eens kon volhouden totdat jeje A2 hebt, gaan ze echt een slechte eerste indruk over je houden.

lttuvix

Legacy Member
Ah en de meeste interims hebben bij hun vacatures vaak als eerste opmerking "verreiste van A1-A2"

Dus ik zou alsk u was toch niet teveel hopen op interim hoor. Buiten voor productiearbeider dan, ahoewel ze daar ook wel af en toe een diploma eisen

bLaZeR

Legacy Member
@ hierboven heb er niks aan toe te voegen:)

Maar werk zoeken via interims hmm das een hulpmiddel zelf zoeken is aangeraden.
Want ze bellen altijd voor een andere job dan waarvoor je gestudeerd hebt.
Zelf meegemaakt jong zo van we zoeken een tuinman like wtf:p

Waldorf

Legacy Member
Schrijf je gewoon in bij alle interimkantoren die je kent en wees niet te kieskeurig in wat voor werk je zoekt. Je zal dan bijna zeker werk vinden en het voordeel is dat het iets beter betaald wordt dan gewoon werk. Werkzekerheid heb je dus niet, maar dat is gezien je situatie niet onmiddellijk een vereiste, denk ik.

lttuvix

Legacy Member
Haja, als je gaat voor een job gaat solliciteren, en je bent toch uitgenodigt voor op gesprek dan moet je er wel tegenkomen dat ze gaan vragen

waarom ben je gestopt met school?
en ze gaan je krom aankijken

*edit*

mensen van interim zullen je ook wel vaak steunen hoor, zeggen van geef de moed niet op. We vinden zeker wel iets voor jou blablabla. Maar koester op hun woorden niet teveel hoop, want die mogen da echt niet garanderen, want ze kunnen dat ook niet.

lttuvix

Legacy Member
Bl@z3R zei:
Maar werk zoeken via interims hmm das een hulpmiddel zelf zoeken is aangeraden.
Want ze bellen altijd voor een andere job dan waarvoor je gestudeerd hebt.
Zelf meegemaakt jong zo van we zoeken een tuinman like wtf:p
idd dat is ook heel vaak
Ik ben een automechanieker en ben nog maar op een 20 tal interimgesprekken geweest waar het echt ging voor het vak automechanieker. En dat is nog geen 1/3 van hoeveel keer ik naar sollicitaties ben gegaan en terug.


Vergeet ook niet :
Blijf altijd naar hun teruggaan
bel minstens ene keer per week al die interims af
Want als je dat niey doet verwijderen ze uw cv uit hun dossier na een bepaalde tijd , en dan kan je weer opnieuw al dat papierwerk beginnen.

Babs

Legacy Member
dus eigenlijk willen jullie zeggen dat ik beter ga rondvragen achter werk zonder de tussenpersonen van het interim?

lttuvix

Legacy Member
Sja, tis moeilijk voor u he, ge hebt geen diploma en geen ervaring ge hebt eig niks....
Ge zijt een meiske dus da speelt in uw voordeel Ik zou als verkoper ergens beginnen of als secretaresse, zo een meiske die bv red bull sponsert het kan perverts klinken maar voor die jobkes nemen ze enkel meiskes aan.
Of probeer videotheken
Gewoon alles waarvan je denkt "ik ben meisje en daar kan ik voordeel uit halen"

lttuvix

Legacy Member
en als je het gevoel hebt van "ik ben niks waard" troost u, ik heb een diploma en na al men sollicitaties heb ik da gevoel ook ze

maar ik ben assertief dus ik mag het denken maar het niet tonen \o/

*edit*
net op irc nog zon grappige interim gesprek gezet

[22:45] <lttuvix> ik moest als productiearbeider kabels leggen (zo sorteren)
[22:45] <lttuvix> en belt die me terug
[22:45] <lttuvix> "ge zijt toch nie kleuren blind he"
[22:46] <lttuvix> da was echt van hahaha
[22:46] <lttuvix> en nadien bellen ze me terug
[22:46] <lttuvix> sorry ge moet nen diploma van elektronica hebben
[22:46] <lttuvix> het enigste wa ik moest doen was geel bij geel blauw bij blauw en rood bij rood klasseren :D

Tah_b00nz0r

Legacy Member
imo... horeca... ga gewoon een paar tavernes binnen ofzo en vraag of ze eventueel nog werkvolk zoeken. zo heb ik ook eens bijna gewoon een vakantiejobke gehad :)

citrofenwick

Legacy Member
binnenkort mag ik er ook aan beginnen :(
mijn cursus bij de vdab is bijna gedaan.

Ik zou mij inschrijven in verschillende interims en u vooral goed voorbereiden op sollicitatiegesprekken, probeer al eens te denken welke vragen ze u kunnen stellen. (wrm ge gestopt zijt enzo, wrm ge deze functie wilt, wat uw motivatie is, waarom zij voor u moeten kiezen, ...)

alvast veel success :niceone:

lttuvix

Legacy Member
Hmm ja citro zal es al de vragen stellen die terugkomen

welke diploma heb je? in uw geval geen dus zullen ze wss vragen waarom ben je gestopt en/of heb je veel ervaring in dat bepaalde jobke waardoor ze u toch kunnen overwegen?

Waarom besloot je om te solliciteren bij ons?

Wat heb je te bieden dat andere niet hebben?

Vertel eens alles over je? (en dan echt alles vertellen van kinds af tot nu zodat je hun kunt laten zien dat je niet bang bent en echt vlot kunt praten)

hoe zie jeje zelf in dit bedrijf

geef paar goede punten over je

geef paar slechte punten over je

hoeveel zou je graag per maand verdienen?

ben je bang van persoonlijk contact of werk je graag in een team?

Stel, er loopt iets mis wat doet u?

wat weet u over ons bedrijf?

en zo kan ik nog een half uur doorgaan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan