Archief - Ei breken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Aeckz

Legacy Member
wouter_dc zei:
Heeft het Belgisch "leger" nu echt niks beter te doen :/

Ja, hij deed dit natuurlijk wel tijdens zijn missies in somalië.:unsure:
Belgische para's behoren tot beste ter wereld, kheb het niet over de magazijniers die nix beter te doen hebben dan zo' dingen.

Racemaniac

Legacy Member
hatetn zei:
zal mss iets sterker zijn maar als je op een ei gewoon in het midden duwt moet je er bijna geen kracht opzetten hier wel. persoonlijk denk ik niet dat enkel een stevigere schaal hiervoor verantwoordelijk is
uiteraard, ze zeiden gewoon dat het vanwege de vorm is, en ik vraag me dus af of het enkel de vorm is ^^

pieta

Legacy Member
op hoezo hebben ze da ook getest, ma moest ge het ei volledi in uw handpalm leggen en gelijkmatig duwen. kregen ze nie kapot, ook getest en kreeg het nie kapot(als ge gelijkmatig duwt:p)

Preske

Legacy Member
Aeckz zei:
Ja, hij deed dit natuurlijk wel tijdens zijn missies in somalië.:unsure:
Belgische para's behoren tot beste ter wereld, kheb het niet over de magazijniers die nix beter te doen hebben dan zo' dingen.

sja, wa wilt ge. ze mogen geen inboorlingen meer bakken, dus nemen ze maar eieren :unsure:

¨$^µù^§èçà#&&²

Legacy Member
Als ge uw hand opendoet en ge legt het ei er dwars in en je doet je hand toe kan het (ook?) niet breken. Tenminste als er geen barsten in de schaal zitten en je je vingers om het ei heen plaatst en niet óp de schaal.

Moeilijk om uit te leggen.

Edit: gelijk Pieta zegt.

megamold

Legacy Member
dit komt door de opbouw van de vezels van het ei die van boven tot onder lopen , dit zorgt ervoor dat het ei veel sterker is als ge drukt op boven en onder dan als ge op het midden gaat duwen

of zoiets ongeveer tis al nen tijd gelede da ik nog sterkteleer heb gehad :D

en rolf @ zwevende eieren in de bus

whacker

Legacy Member
Ha dan moet ge eens een doosje eieren (6 is al genoeg) op de grond zetten en er dan gaan op staan. Dat kan uw gewicht dragen. Cool ze.

megamold

Legacy Member
ja we gaan billie turf op een doos eieren neerzetten en zien of whacker gelijk heeft :D

¨$^µù^§èçà#&&²

Legacy Member
Ze hebben daar twintig jaar geleden zelfs eens een auto op gezet (not kidding) :).

likes to kill

Legacy Member
Het ei is daar steviger door de koepelvorm die de kracht afleidt. Dat het onmogelijk is om een ei op die manier te breken denk ik niet, niet elk ei is tenslotte hetzelfde

denkimi

Legacy Member
een ei werkt op dezelfde manier als een romaanse boog. ge drukt op een klein punt (de bovenkant), en die kracht wordt verspreid over de hele omtrek van dat ei.

zo werken onderzeeers en batischaven ook, als er aan alle kanten een gelijke kracht word uitgeoefend is een cilinder enorm sterk(behalve boven en onderaan).

hatetn

Legacy Member
likes to kill zei:
Het ei is daar steviger door de koepelvorm die de kracht afleidt. Dat het onmogelijk is om een ei op die manier te breken denk ik niet, niet elk ei is tenslotte hetzelfde



filmkes in deze topic hebben het tegendeel al bewezen

GaMe®

Legacy Member
Ge kunt ook gewoon op een doos met eieren gaan staan, ze zullen niet breken!
Echt waar. Ga maar eens met uw volle gewicht op een doos met eieren uit de frigo ofzo staan!
Wedden dat ze niet breken!

Probeer maar!

ULTRAnumb

Legacy Member
GaMe® zei:
Ge kunt ook gewoon op een doos met eieren gaan staan, ze zullen niet breken!
Echt waar. Ga maar eens met uw volle gewicht op een doos met eieren uit de frigo ofzo staan!
Wedden dat ze niet breken!

Probeer maar!

dus ask me mijn 70 kilo daar op ga staan gaatet ni breke?
k mr ast breekt komt gij da opkuisen
wa voor een doos eigelijk? :p
een me 12,6,4 eieren in? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan