Archief - Ei breken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Aeckz

Legacy Member
Weet iemand hoe het komt da ge geen ei kunt breken als ge hem zo met uw duim op het onderste puntje van het ei houdt en uw wijsvinger op het bovenste?

Met al mij kracht kan ik hem dus breken eh:sad:

chosen1

Legacy Member
omdat een ei een ideale vorm heeft qua stabiliteit.

net op de 2 punten waar gij drukt worden de krachten weggedragen naar het midden.

druk maar es op het midden :p

Racemaniac

Legacy Member
ofwel is dit gewoon een héééél slimme topic :D
veel mensen die da gaan proberen, en dan komen zeggen dat het hen wel lukt (zonder te zeggen wat er gebeurde toen het ei effectief brak)
:rofl: :rofl: :rofl:

dit dus :rofl:

chosen1

Legacy Member
Racemaniac zei:
ofwel is dit gewoon een héééél slimme topic :D
veel mensen die da gaan proberen, en dan komen zeggen dat het hen wel lukt (zonder te zeggen wat er gebeurde toen het ei effectief brak)
:rofl: :rofl: :rofl:

nee het is vorige week nog maar vernoemd bij ons in de les als ik mij goed herinner :p

omfg

Legacy Member
Dat lukt dus blijkbaar wel :oink:
En het spat mooi open langs alle kanten ..

chosen1

Legacy Member
omfg zei:
Dat lukt dus blijkbaar wel :oink:
En het spat mooi open langs alle kanten ..

haha en toch proberen :p

nee maar een ei is dus wel degelijk een ideaal lichaam qua stabiliteit!

nu moet ge natuurlijk niet TE hard drukken zoals gij wrs hebt gedaan :p

Racemaniac

Legacy Member
mja, het is idd heel sterk in die richting, maar niet onfeilbaar zoals het youtube videoke toont

Racemaniac

Legacy Member
wa'k me eigenlijk wel afvraag, is het ei steviger op die 2 punten puur door de vorm, of is de schaal daar ook iets steviger?
'k denk toch dat de schaal ook wa kracht meer kracht moet kunnen verdragen op die punten om veel kracht te weestaan.

ComputerVISTA

Legacy Member
Gavin, zou je nu niet liever een ei willen zijn ipv een otter?

Parnakra

Legacy Member
Maar wat gebeurt er nu als je dat ei omhoog smijt terwijl je in een bus staat die plots remt? =/=/=/

Guard

Legacy Member
ook allemaal te zien hoe sterk de schaal is
sommige kippen hebben wat te weinig soort vitaminen in hun, en leggen dan eiers die echt heel gemakkelijk breken.

andere kippen leggen dan weer eiers waar de schaal echt veel sterker is enzo.
dusja, 1 ei breken is niets
probeer eens een heel doosje van 12 eiren te breken met je 2 vingers :p

(wie durft er deze uitdaging aan?! 6 is ook goed)

Aeckz

Legacy Member
Zou me sterk verbazen als da lukt, wss verschuift hij zn vingers.
Mijn oom is para en heeft serieus wa kracht en kan da ni breken.

hatetn

Legacy Member
Racemaniac zei:
wa'k me eigenlijk wel afvraag, is het ei steviger op die 2 punten puur door de vorm, of is de schaal daar ook iets steviger?
'k denk toch dat de schaal ook wa kracht meer kracht moet kunnen verdragen op die punten om veel kracht te weestaan.



zal mss iets sterker zijn maar als je op een ei gewoon in het midden duwt moet je er bijna geen kracht opzetten hier wel. persoonlijk denk ik niet dat enkel een stevigere schaal hiervoor verantwoordelijk is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan