Archief - Eens besteld = verplicht aan te kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bokskangoeroe

Legacy Member
Mja, dan hebben die jongens daar toch veel slechte dagen aangezien er blijkbaar toch meer mensen zijn die hun omgang met klanten ook afkeuren...

Tkan zijn dat de verkoper in kwestie ne slechten dag had maar dat geeft hem nog altijd niet het recht van een klant zo af te snauwen. En als hij slim was, dan dacht'ie er zelfs nog ni aan: klanten brengen tenslotte brood op de tafel.

Maar bon, heb dus een antwoord gekregen op mijn vraag, blijkbaar kan je vanaf 7 dagen na bestelling niet meer annuleren. Zal hem dus daar wel moeten kopen.

el rico

Legacy Member
Blijkbaar hebben veel mensen problemen met Forcom.
De mense zijn onvriendelijk, lang wachte en dan klopt de prijs nie en da's nu elke keer zo.
Oke da scheelt maar 1 euro ofzo maar als ze da bij elke klant doen...

Na 2-3 keer hetzelfde voorval is het tot nu toe al meer dan een jaar geleden dat ik daar ben geweest. :)

Robust²

Legacy Member
Bij die in Merelbeke nog nooit problemen gehad of zelfs van gehoord?

Kermit

Legacy Member
ik zal de wettekst er eens bijhalen:

14 JULI 1991. - Wet betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument. ( http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_a...'&+'afstand')+++)&imgcn.x=59&imgcn.y=8#Art.79 )

Art. 80. <W 1999-05-25/42, art. 20, 013; Inwerkingtreding : 01-10-1999> § 1. Bij elke overeenkomst op afstand beschikt de consument over een termijn van ten minste zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan verzaken. Hij kan dit recht uitoefenen zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief.
Onverminderd de bepalingen van artikel 81, § 3, tweede streepje, kunnen aan de consument, voor de uitoefening van zijn verzakingsrecht, slechts de rechtstreekse kosten voor het terugzenden aangerekend worden.
Voor de uitoefening van dit recht gaat de termijn in :
- voor de producten, te rekenen vanaf de dag na levering aan de consument wanneer aan de informatieverplichtingen bedoeld in artikel 79, § 1, voldaan is;
- voor de diensten, te rekenen vanaf de dag na het afsluiten van de overeenkomst of vanaf de dag waarop aan de informatieverplichtingen voorzien in artikel 79, § 1, voldaan is, zo daaraan werd voldaan na het afsluiten van de overeenkomst, mits de termijn de in volgende paragraaf vermelde termijn van drie maanden niet overschrijdt.


met andere woorden ge hebt zeven werkdagen om de verkoop op te zeggen, en die termijn begint te lopen vanaf de levering, met andere woorden ge kunt nu nog opzeggen, zelfs zonder een reden op te geven ;)

DieselPower

Legacy Member
Stancke zei:
Ja,je kan afzien van je bestelling tot 7 dagen na bestelling (kostenloos) (ik dacht dat vanaf 7 dagen het bepaalde kosten zou brengen)
Ik dacht dat ge van uw aankoop kon afzien binnen 7 dagen?

blacky

Legacy Member
Sorry maar ik kan ook niet echt veel goeds spreken over forcom.

Enkele jaren terug had ik pc onderdelen besteld bij forcom. Alles was goed en wel tot ik zag dat ze de verkeerde grafishe kaart hadden opgestuurd.
Ik had toen de ATI9800pro besteld en kreeg een ATI9600pro. Ik heb toen natuurlijk dierekt gebeld, ze waren ook niet zo vriendelijk tegen mij. Eerst zijden ze dat het een fout was dat op de site stond. Ze zouden geen ATI9800pro kaarten verkopen, die wel op hun onlineshop stonden. Hele descutie, zouden ze het bedrag van de kaart terug storten. Na 2 weken wachten nog steeds niet. Ik belde terug om te vragen waarom het zo lang duurde. Weer waren ze niet zo vriendelijk. Toen kwam er het opneer dat ze enkel het verschil van de 2 grafishe kaarten konden terug storten, waar ik op andwoorde. Sorry maar ik heb die ATI9600pro niet besteld, dus stelde ik voor dat ze die kaart terug kwamen ophalen en me een ATI9800pro zouden geven. Dit zou niet gaan. Hele discutie weer aan de telefoon. Nadien heb ik een klacht ingediend met test aankoop. Er kwam niets van terecht. Na 2 maand wachten had ik het verschil van de 2 kaarten terug. Nu zat ik daar met die ATI9600pro. Heb wel zoon 4 jaar gedaan met die pc, daar niets van aantespreken maar toch. Zo behandel je je klanten niet!

Nu heb ik een laptopje van dell, waar ik zeer tevreden mee ben.


www.tones.be een goede aanrader.

Brecht

Legacy Member
ik heb eens moeten 3 weken wachten op een hdd, en stond in afleveradres gewoon een normaal adres, en aantal maanden later een scherm besteld, en bij afleveradres gezet "firma xxx" omdat der een particulier op dezelfde adres woont, en binnen de 4 dagen had ik men scherm :p

Brolpaq

Legacy Member
blacky zei:
Sorry maar ik kan ook niet echt veel goeds spreken over forcom.

Enkele jaren terug had ik pc onderdelen besteld bij forcom. Alles was goed en wel tot ik zag dat ze de verkeerde grafishe kaart hadden opgestuurd.
Ik had toen de ATI9800pro besteld en kreeg een ATI9600pro. Ik heb toen natuurlijk dierekt gebeld, ze waren ook niet zo vriendelijk tegen mij. Eerst zijden ze dat het een fout was dat op de site stond. Ze zouden geen ATI9800pro kaarten verkopen, die wel op hun onlineshop stonden. Hele descutie, zouden ze het bedrag van de kaart terug storten. Na 2 weken wachten nog steeds niet. Ik belde terug om te vragen waarom het zo lang duurde. Weer waren ze niet zo vriendelijk. Toen kwam er het opneer dat ze enkel het verschil van de 2 grafishe kaarten konden terug storten, waar ik op andwoorde. Sorry maar ik heb die ATI9600pro niet besteld, dus stelde ik voor dat ze die kaart terug kwamen ophalen en me een ATI9800pro zouden geven. Dit zou niet gaan. Hele discutie weer aan de telefoon. Nadien heb ik een klacht ingediend met test aankoop. Er kwam niets van terecht. Na 2 maand wachten had ik het verschil van de 2 kaarten terug. Nu zat ik daar met die ATI9600pro. Heb wel zoon 4 jaar gedaan met die pc, daar niets van aantespreken maar toch. Zo behandel je je klanten niet!

Nu heb ik een laptopje van dell, waar ik zeer tevreden mee ben.


www.tones.be een goede aanrader.

Wow. :confused: damn... op zo'n momenten hebde toch zin voor die op hun gezicht te slage? hehe -_-'

Frisbijerre

Legacy Member
Math'ke zei:
Domme verkopers zullen altijd blijven bestaan, leer daar mee omgaan, overal worden mensen respectloos behandeld, op hun werk, als klant, overal en voor alles heerst er respectloosheid.

Had de threadstarter een beetje geduld gehad dan had hij niet hoeven te bellen om te vragen waar zijn PC blijft en dan had hij ook geen uitkaffering gekregen van de verkoper zelf.

Meer nog, had de threadstarter zijn PC gaan halen in een real time winkel dan had hij nu al zijn PC en had hij hier helemaal niet hoeven te komen zagen ;)

De treadstarter doet toch niets verkeerd door eventjes te bellen en te informeren naar zijn bestelling me dunkt. Moest ik ergens iets bestellen (eender wat) en men is enkele dagen over tijd dan bel ik ook wel. Dat heeft niets te maken met geen geduld hebben maar soms zoals velen al hebben ondervonden loopt er iets mis (zie geen bestelling gevonden, vertraging,...) . Als je belt dan weet je tenminste wat er aan de hand is en kan je zo nodig reageren. Dus zoals jij hier stelt dat omdat hij belt hij uitgekafferd mag worden dat vind ik toch wel straf hoor. :naughty:

^MystiQ

Legacy Member
Frisbijerre zei:
De treadstarter doet toch niets verkeerd door eventjes te bellen en te informeren naar zijn bestelling me dunkt. Moest ik ergens iets bestellen (eender wat) en men is enkele dagen over tijd dan bel ik ook wel. Dat heeft niets te maken met geen geduld hebben maar soms zoals velen al hebben ondervonden loopt er iets mis (zie geen bestelling gevonden, vertraging,...) . Als je belt dan weet je tenminste wat er aan de hand is en kan je zo nodig reageren. Dus zoals jij hier stelt dat omdat hij belt hij uitgekafferd mag worden dat vind ik toch wel straf hoor. :naughty:

Ik zeg niet dat hij MAG uitgekafferd worden, kvind da ook niet netjes hoor van die verkopers, maar waarom zagen en doen terwijl een paar dagen geduld hebben wss veel meer opbrengt. :)

simpele duif

Legacy Member
Nu is het opeens de schuld van de TS dat hij uitgekafferd wordt?
Er is helemaal niks verkeerd met even controleren hoe het met je bestelling zit, en dan kun je op zijn minst vriendelijk geholpen worden. De TS is inderdaad niet hun enige klant, maar door Forcoms eigen toedoen is hij straks helemaal geen klant meer.
Klant is koning zeggen ze dan ... :ironic:

Bokskangoeroe

Legacy Member
Bon, zaterdag ben ik dan eindelijk achter de computer gegaan aangezien hij klaar was zeiden ze. Kom daar binnen, vraag achter mn bestelling, komt'ie daar af met een aantal dozen..."ow, moest die geasambleerd worden dan?"

Heb alles dan maar meegenomen maar dit was echt de laatste keer bij Forcom, als er een prijs was voor de shop met de slechtste service en minste klantvriendelijkheid dan werden ze mooi in de bloemetjes gezet!

Robust²

Legacy Member
Saf! zei:
Bon, zaterdag ben ik dan eindelijk achter de computer gegaan aangezien hij klaar was zeiden ze. Kom daar binnen, vraag achter mn bestelling, komt'ie daar af met een aantal dozen..."ow, moest die geasambleerd worden dan?"

Heb alles dan maar meegenomen maar dit was echt de laatste keer bij Forcom, als er een prijs was voor de shop met de slechtste service en minste klantvriendelijkheid dan werden ze mooi in de bloemetjes gezet!

Ik ben vandaag nog 2 keer in die van Merelbeke geweest en daar waren ze echt zeer vriendelijk, niets op aan te merken en hoor er ook enkel goede verhalen van :)

SIO

Legacy Member
robust² zei:
Ik ben vandaag nog 2 keer in die van Merelbeke geweest en daar waren ze echt zeer vriendelijk, niets op aan te merken en hoor er ook enkel goede verhalen van :)
als ge den openingspost leest kan uwe zin al niet meer kloppen :unsure:

FroFro

Legacy Member
Dnno dewelke da ik heb gepakt :p Maar Antwerpe wasset ni dachtek, dus zal 't wel Merelbeke zijn e ^^ Iig, daar ware ze zeer vriendelijk ze :)

beemer

Legacy Member
De shop in Merelbeke ligt op wandelafstand van waar ik woon en bijgevolg stap ik daar regelmatig eens binnen als ik iets nodig heb. Op één enkele uitzondering na (die persoon werkt daar trouwens niet meer) ben ik daar steeds heel goed behandeld geweest, ze zijn er inderdaad een pak vriendelijker/ behulpzamer dan de shop/medewerkers uit Antwerpen.

LordTD

Legacy Member
Ik moet ook niet van Forcom weten. Wij hadden hier thuis een simpel switchke van 8 poorten nodig, ik kijk even op hun site of ze dat in stock hebben en de volgende dag rijden we naar die winkel (hier ongeveer 30 km vandaan). Bij aankomst bleek dat ze hem niet in stock hadden. De volgende week kijk ik vlak voor we teruggaan op hun site en de switch was in stock, we komen daar toe: "we hebben de laatste net verkocht".
Ik denk dat die kerels daar van elk product maar één of twee exemplaren binnenpakken. :ironic:

Stancke

Legacy Member
LordTD zei:
Ik denk dat die kerels daar van elk product maar één of twee exemplaren binnenpakken. :ironic:

En onlogisch is het ook weer niet. Geen enkel bedrijf gaat 186x hetzelfde product aankopen zonder de garantie te hebben dat ze allemaal de duur uitgaan.

kosten > omzet

Son Gokou

Legacy Member
Nu wat ik lachwekkend vind is dat het 8 dagen duurt eer dat zij een pc klaar hebben voor uit te leveren. Bij mijne lokale pc winkel heb ik mijn pc op 2 dagen als de stukken op stock zijn. Zijn ze niet op stock heb ik ze binnen 1 werkweek.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan