Archief - Eens besteld = verplicht aan te kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bokskangoeroe

Legacy Member
uit het webshoptopic zei:
Forcom
vestiging 1
Forcom bvba
Mechelsesteenweg 152
2650 Edegem
Telefoon: +32 3 457 36 30
Fax: +32 3 457 36 33

vestiging 2
FORCOM EXPRESS
Hundelgemsesteenweg 317
9820 Merelbeke

Telefoon: +32 9 230 36 30
Fax: +32 9 230 36 29

email:[email protected]

*Service :3,5/5
*Rma procedure :3,5/5
*Prijzen :4,5/5
Graag had ik toch even mijn beklag gedaan over deze winkel, nog nooit ben ik als klant op zo'n onprofessionele en onvriendelijke manier behandeld geweest! Ik wacht nu zo’n tien dagen op het systeem dat ik besteld heb, dus ik bel even om te vragen wanneer ik het zou kunnen afhalen.

In't begin viel het nog mee, de diepe zucht en de onvriendelijke toon buiten beschouwing gelaten… Hij vertelde dat ze aan't wachten waren op mijn grafische kaart en dat nog wel een week kon duren. Aangezien ik geen zin heb om weer zo lang te wachten vroeg ik iof hij er geen andere grafische kaart kon insteken die ongeveer evenveel kost, waarop hij antwoordde:

“Seg meneer, gij denkt zeker da gij onzen enige klant zij? Wacht rustig uw beurt af, we laten u wel wete wanneer em klaar is, goe?!”

Sorry maar ik dacht altijd dat klant koning was? Dus als ik na tien dagen vraag om er eventueel een ander kaartje in te steken dat ze wél in stock hebben, omdat ik geen zin heb nog een week te wachten, dan zie ik niet in waarom ik zo afgesnauwd dien te worden?? Van zulke dingen word ik echt kwaad, ik heb veel zin om de bestelling te annuleren en op een ander te gaan. Dat ik dan nog eens tien dagen zou moeten wachten kan me niets schelen, zolang ze er maar wat vriendelijker zijn!

Dus mijn vraag is dus de volgende: heb ik recht om de bestelling te annuleren of ben ik echt verplicht om deze te kopen? Die bestelling die ik langs het net gedaan heb, is die bindend?

VinceFeet

Legacy Member
No offense dude, ik begrijp uw situatie écht wel maar mensen kunnen toch steeds minder en minder geduld opbrengen heb ik de indruk.

En die verkoop is normaal gezien bindend. Er is overeenkomst (en kennis) over de zaak (van beide partijen) dus als jij nu niet betaalt (of heb je dat al gedaan?) kan de verkoper jouw in principe aanklagen.

Edit: Wat stancke zegt kan ook kloppen hoor. Staat er iets over annulatie op hun website ofzo?

Stancke

Legacy Member
Van die graka klopt wel. De laatste tijd lopen praktisch alle gfx-kaarten vertraging op waardoor ze moeilijk leverbaar zijn (is dus niet alleen bij Forcom)
Echter,10 dagen wachten op een systeem is doenbaar. De mijne had ik pas na 14dagen terwijl alles in stock was (winkels was niet Forcom)

Maar soit,om te antwoorden op je vraag:

Ja,je kan afzien van je bestelling tot 7 dagen na bestelling (kostenloos) (ik dacht dat vanaf 7 dagen het bepaalde kosten zou brengen)

democracy02

Legacy Member
neen je bent nie verplicht aan te kopen. of ze nadien nog jou zullen willen helpen als klant, na een bestelling niet na te komen is een andere vraag.

ze kunnen jou niets verplichten denk ik.




wel raar dat die mens niet zo vriendelijk is, want forcom vind ik best wel ok. mss heeft hij een slechte dag gehad... kan iedereen wel eens overkomen.

Stimpy

Legacy Member
ga klagen bij de chef over de onvriendelijke manieren van de telefonist

VinceFeet

Legacy Member
Forcom doet haar best om alles op voorraad te hebben. Indien het product niet op stock is, is de leveringstermijn +/- 4 werkdagen.
De leveringstermijn voor volledige PC’s gebouwd door Forcom is +/- 8 werkdagen.
De betaling is steeds contant, met een cheque of met bankcontact.


TS heeft dus wel een punt als hij al tien werkdagen aan het wachten is op zijn PC. Maar zo'n winkels zijn ook afhankelijk van andere leveranciers en als die met vertraging werken... Dan kan je Forcom weinig kwalijk nemen vind ik. Maar elke verkoper zou vriendelijk moeten zijn tegen zijn klanten.

Maar TS, ik zou gewoon wachten op je pc. Want als je nu nog moet annuleren en op een ander een pc moet gaan bestellen, dan ga je volgens mij nog langer mogen wachten.

SilentSpring

Legacy Member
nja, ok, die telefonist is beke onbeleefd geweest, maar iedereen heeft wel es een slechte dag he. Wees blij dat ge maar 10dagen moet wachten, ik heb op de mijn 1 maand moeten wachten bij m'n lokale pcboer.

Voordeel is wel dat hij nog aan huis komt zodat ge niet altijd naar z'n winkel moet:).

Bokskangoeroe

Legacy Member
VinceFeet zei:
No offense dude, ik begrijp uw situatie écht wel maar mensen kunnen toch steeds minder en minder geduld opbrengen heb ik de indruk.
Toen ik hem bestelde zeiden ze me dat het zo'n 7 a 8 dagen zou duren... dus ik belde uit nieuwsgierigheid. Daarbij leek mijn vraag om er een andere graka die wel in stock was in te steken toch niet zo uitzonderlijk? Anyhow, toch wel de laatste keer dat ik bij Forcom iets koop :naughty:

democracy02

Legacy Member
VinceFeet zei:
Maar TS, ik zou gewoon wachten op je pc. Want als je nu nog moet annuleren en op een ander een pc moet gaan bestellen, dan ga je volgens mij nog langer mogen wachten.
tis da.


en als ge hem gaat afhalen, Saf!, gelieve niet te laten blijken dat je ontevreden bent over hoe slecht ze jou als klant hebben behandeld.

probeer beetje begrip te hebben voor de mensen die zuur geworden zijn door het leven :)

^MystiQ

Legacy Member
VinceFeet zei:
No offense dude, ik begrijp uw situatie écht wel maar mensen kunnen toch steeds minder en minder geduld opbrengen heb ik de indruk.

Welkom in de huidige maatschappij, ik heb dat echter niet, als ik iets bestel en al duurt het 14 dagen, zolang toekomt wat ik besteld heb ben ik tevreden. Als particulier moet je trouwens niet gaan zagen aan firma's ook hoe het zit met leveringen.

Als de threadstarter zijn PC al direct wou moest hij/zij maar niet zo dom geweest zijn om dit te gaan kopen in een webshop.

Close thread aub :)

Blackend

Legacy Member
Stuur gewoon eens kwade mail naar forcom en eventueel zelfs naar test aankoop ofzo. Dan hebde uw woede toch afgereageerd ;)

punk

Legacy Member
Gewoon even wachten. 10 dagen is echt niet zoveel. Maar je hebt wel gelijk, zo mogen ze een klant niet behandelen aan de telefoon. Mss een mailtje sturen naar de manager of gewoon even vermelden als ge uw pc gaat afhalen (als ge dat nog gaat doen :x)

slimfit

Legacy Member
Mja geduld is ook een schone zaak , imo ...
Hier vlakbij is ook een pc winkel maar heeft bijna nooit iets in stock, want stock kost namelijk veel geld, dus meestal besteld hem da en moet ge wachten... en ja soms kan dat lang duren, ook al ene keer 1,5 - 2 weken moeten wachten, maar da vind ik niet erg...

Ik heb gistre een hele nieuwe pc besteld (onderdelen), hij zei dat deze normaal woensdag binnen zouden komen... kan ook later.

Maar ik weet nu al dat dat langer kan gaan duren... So what? Heb gewoon even geduld, in deze winkel is er wel een goeie service, ze zijn altijd vriendelijk etc...

Dus dat onvriendelijk zijn, keur ik natuurlijk af. Maar ik kan het mij ook voorstellen als ge hele tijd zit te bellen naar de winkel om te vragen wanneer uw 3D kaart binnekomt, dat zij zich ook opjagen. Want de winkel kan er zelf ook niks aan doen dat de leveringstijden van hun toeleveranciers zo traag zijn...

pieta

Legacy Member
ik bestel altijd bij tones: betseld eerste dag, 2de dag gestuurd wanner zem komen brengen, derde dag binnen, toen lapot voor mn zus besteld, net hetzelfde...

ot: oke die kerel is wa onvriendelijk, ma als er staat 8 dagen en het duurt 10 dagen, valt toch nog mee?

L.E.D.

Legacy Member
Forcom zuigt.

Ik belde ooit naar de winkel om te vragen of een bepaald artikel binnen was, ging over een case. Jaja geen probleem die zijn in voorraad klonk. Iedereen die ooit bij Forcom geweest is weet dta de wachttijd daar ongelooflijk lang kunnen duren. Zelfs al staat er 2 man, gegarandeerd zijde een uur aant wachten. Aldus de reden wrm ik belde. Enfin ik naar de winkel en jawel 3 wachtende voor mij. na 45 min is het eindelijk aan mij dus ik vraag achter die case "sorry meneer die zijn niet binnen en komen pas volgende week aan". Dus ik reageer dat ik 2 u ervoor gebeld had om het te vragen. Ze snauwen u dan ook dat ze geen tijd hebben om het te checken als er iemand belt. Dus kheb me omgedraaid, ben naar tones gereden en 30 min later had ik men case. Was de laatste keer dak nog in forcom ben binnen geweest en das 3 jaar geleden.

Blanco

Legacy Member
ot: oke die kerel is wa onvriendelijk, ma als er staat 8 dagen en het duurt 10 dagen, valt toch nog mee?

Sinds ik opgelicht ben geweest ben ik daar zeer strikt in geworden.
8 dagen zijn 8 dagen en geen 10, gij moet ook geen 2 dagen te laat betalen. Keer zien hoeveel geduld zjj zouden hebben moest dat mogelijk zijn.
Bij tones heb ik idd niks dan goeie ervaringen, die gasten zijn altijd al correct en vriendelijk geweest. Met DX solutions ook nooit last mee gehad.
Loveno en komplett daarentegen...

ik zou hem voor de rechtbank sleuren...
Good luck, voor dat bedrag gaat nen advokaat zijn kont nog niet lichten omdat het u meer gaat kosten dan dat ge er kunt uithalen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik heb ook al gemerkt dat ze bij forcom echt heel klantonvriendelijk en raar zijn.
'we bellen u wel als het gemaakt is' ... een week geen telefoon, terugbellen, omdat dat echt een simpel probleem was, alleen de voeding verandere geloof ik.
'het is nog niet gemaakt, we bellen u op als het gemaakt is' .... etc etc
dan mijn moeder aan de lijn gegeve .. die dag nog gaan ophale :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan