Archief - Een probleemsituatie...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Grayfox

Legacy Member
Maar je vertelt ook niet het hele verhaal. Die jongen pakt fotos van haar, en 'chanteert' haar ermee.. iets meer concreet misschien? Waarom chanteert hij haar? Gewoon voor de fun? Of zijn ze uit elkaar en wil die jongen terug bij haar en zij niet? Je laat wel belangrijke informatie achterwege.. maar ik neem aan dat het zoiets is.

De enige oplossing voor dit probleem is terug aanpappen met die jongen van 18, en als je de kans hebt gewoon de fotos vernietigen. Dus maw, ingaan op de chantage en het juiste moment afwachten ^^. Beter dit dan een heel familiedrama veroorzaken. Keep your friends close and keep your enemies closer.

Gentei

Legacy Member
Grayfox zei:
Maar je vertelt ook niet het hele verhaal. Die jongen pakt fotos van haar, en 'chanteert' haar ermee.. iets meer concreet misschien? Waarom chanteert hij haar? Gewoon voor de fun? Of zijn ze uit elkaar en wil die jongen terug bij haar en zij niet? Je laat wel belangrijke informatie achterwege.. maar ik neem aan dat het zoiets is.

De enige oplossing voor dit probleem is terug aanpappen met die jongen van 18, en als je de kans hebt gewoon de fotos vernietigen. Dus maw, ingaan op de chantage en het juiste moment afwachten ^^. Beter dit dan een heel familiedrama veroorzaken. Keep your friends close and keep your enemies closer.

mooie vragen en mooie raad juist wat ik wou schrijven lol!

anyway is de famillie extreem islamistisch zo ja dan heeft die kerel evenveel te vrezen zoals het meisje want als ze broers heeft gaat da verkeerd aflopen voor de kerel.
als de famillie niet zo extremestisch is en als de kerel haar chanteert met iets serieus dan gwn opbiechten aan de famillie wat ze heeft gedaan....

Chickenlal

Legacy Member
Zij kan hem harder terugpakken en zeggen dat ze eigenlijk geen seks wou met hem, hij heegt dan seks met minderjarige enzo... Dat wil hij niet op zen strafblad

of kan dit niet? :p

Gentei

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Zij kan hem harder terugpakken en zeggen dat ze eigenlijk geen seks wou met hem, hij heegt dan seks met minderjarige enzo... Dat wil hij niet op zen strafblad

of kan dit niet? :p

gaat niet ten eerste als ze geen seks wou dan heeft hij haar verkracht en moest ze ineens bij de politie gaan melden dat is niet gebeurd en ten tweede als ze toch zo gaat spelen dan is het haar woord tegen zijn woord, er komt een rechtzaak van, haar famillie komt het te weten en als die kerel foto's heeft dan kan je wrs op die foto's zien dat het "vrijwillige" seks was....

josuwa

Legacy Member
icerulez zei:
Voor zover ik weet valt dit onder afpersing en is dit dus strafbaar. Feit dat zij 16 is en dus minderjarig zou het ook eventueel onder pedofilie kunnen doen vallen, en het beeldmateriaal valt zeker onder de noemer kinderporno. Dus ik denk dat de jongen in kwestie een groter probleem heeft dan zij. Als hij de afbeeldingen doorstuurt kan hij aangeklaagd worden voor het maken en verspreiden van kinderporno, iets wat je zeker niet op je strafblad wilt staan hebben. Voor zover ik weet kan je bij de politie zowiezo terecht met vragen zonder dat je klacht hoeft neer te leggen, dus kan ze al eens gaan informeren wat ze kan doen zonder dat haar ouders er iets van hoeven af te weten.

Al het bovenstaande is wel maar hoe ik denk dat het is, en aangezien in geen rechten studeer ben ik er dus ook niet zeker van. Ze kan zowiezo eens bellen naar de kinder- en jongerentelefoon op nr 102. het is gratis en komt niet op je factuur te staan, dus hoeft ze zich geen zorgen te maken dat haar ouders er langs deze weg achter komen.

Inderdaad, dan kan ze gewoon uit schaamte zaeggen dat ze verkracht is en niks durfde te zeggen...

S.conceiçao7

Legacy Member
heel dit verhaal heeft een geurtje.

er moet meer achter zitten dan de TS laat blijken imo

killgore

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Zij kan hem harder terugpakken en zeggen dat ze eigenlijk geen seks wou met hem, hij heegt dan seks met minderjarige enzo... Dat wil hij niet op zen strafblad

of kan dit niet? :p

ist leeftijdsverschil niet te laag :)?

Aeckz

Legacy Member
iemand van 16 mag ENKEL sex hebben met mensen tssn 16 en 18 jaar oud

icerulez

Legacy Member
Aeckz zei:
iemand van 16 mag ENKEL sex hebben met mensen tssn 16 en 18 jaar oud

is wat ik ook dacht, maar het strafrechtboek maakt daar geen notie van. Ofwel is dit aangepast en is de versie op internet verouderd.

Aeckz

Legacy Member
In België is de wettelijke minimumleeftijd om seksueel contact te hebben 16 jaar, maar indien één van de partners nog geen 18 is, moet de andere partner ook jonger zijn dan 18. Seks tussen een meisje van 16 en een jongen van 17 is dus toegestaan, maar tussen een meisje van 16 en een jongen van 18 niet.

Typisch Belgisch:
Stel jij bent 17 en uw vriendin 16, dan mag je een vol jaar seksen, dan moet je sabbatjaar inlassen omdat uw vriendin gn 18 is.

Onzin..

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Niet waar, als je tussen de 16 en 18 bent, dan mag je partner maximum 2 jaar ouder zijn, dus als je 16 bent mag de andere max 18 zijn, ben je 17, dan wordt dit 19. Dus dat ''sabbatjaar'' zal niet nodig zijn ;)

icerulez

Legacy Member
Wederom ik dacht dit dus ook, maar kan er niets over terugvinden in ons strafwetboek. Kdenk dat dit gewoon zo 1 van die dingen is dat iedereen wel eens gehoord heeft, maar niemand effectief de regel opgezocht heeft. Het zou kunenn dat dit verkeerd of verouderd is hoor, maar ik zou niet weten waar anders te zoeken.

De passage in het strafwetboek is deze:

(Zie NOTA 1 onder TITEL) <W 15-05-1912, art. 48> Elke aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een kind van het mannelijke of vrouwelijke geslacht beneden de volle leeftijd van zestien jaar, wordt gestraft met opsluiting (van vijf jaar tot tien jaar). <W 2000-11-28/35, art. 6, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(De aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging door een bloedverwant in de opgaande lijn of adoptant gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een minderjarige, zelfs indien deze de volle leeftijd van zestien jaar heeft bereikt, maar niet ontvoogd is door het huwelijk, wordt gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar. Dezelfde straf wordt toegepast indien de schuldige hetzij de broer of de zus van het minderjarige slachtoffer is of ieder ander persoon die een soortgelijke positie heeft in het gezin, hetzij onverschillig welke persoon die gewoonlijk of occasioneel met het slachtoffer samenwoont en die over dat slachtoffer gezag heeft.) <W 2000-11-28/35, art. 6, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
bron: http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_N.pl?cn=1867060801

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Ik heb da zo geleerd op school, dus kan gerust verouderd zijn wat ik zeg hoor :p

Real

Legacy Member
Zo is dat. Er zijn nu eenmaal vragen die je niet op een internetforum moet stellen, en zeker niet op een forum waar de gemiddelde leeftijd (waarschijnlijk) niet meer dan 18 jaar bedraagt.

SMa

Legacy Member
Beerend zei:
Onbegrijpelijk eerlijk gezegd dat iemand met zo'n problemen op een internetforum z'n heil komt zoeken. Alleen al het feit dat iedereen hier weer vol trots z'n zelfgevonden wikipedialinkjes komt posten is lachwekkend. Zo serieus vind ik dit allemaal niet.
Idd, ben ik volledig mee akkoord.
Maar om er dan zo'n opmerkingen over te maken? ...

Gromme

Legacy Member
Wil hier toch even een paar reacties geven.

Eerst & vooral, waarom zou je dit niet op een forum kunnen zetten? Je hebt een situatie met een probleem en je zoekt via een weg, een middel tot een mogelijke oplossing te komen om het probleem op te lossen. Het forum is niet de oplossing maar wel de eventuele weg om tot de oplossing te geraken.

Ten tweede, er is inderdaad meer aan het verhaal. Haar vader heeft zijn eerste vrouw laten zitten en nu blijkt die jongen met de bewuste foto's familie te zijn van die vrouw.

Ten derde, het is niet dat je instemt met de seks dat je daarom ook stilzwijgend foto's mag laten nemen zonder dat je er weet van hebt.

Ten vierde, @ Real, ik weet dat hier vaak puberaal word gereageerd maar ik denk/weet dat hier ook veel andere, volwassenere, gebruikers zitten.

@ Beerend, ik denk dat ik toch vrij serieus ben en dat ik nergens grappig probeer te doen omdat heel de situatie dat niet is, hoe lachwekkend sommige van jullie het misschien vinden.

Swat, ik bedankt in ieder geval de mensen die nuttige info. hebben geplaatst.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan