Archief - Een probleemsituatie...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Een meisje dat mijn vriendin kent zit met een vrij groot probleem.

Zij is 16 en heeft sexueel contact gehad met iemand van 18 jaar oud. Nu blijkt die jongen van 18 daar foto's van te hebben genomen en dreigt hij ermee om die naar haar ouders en broers te sturen. Ze is moslim alsook haar familie, dus de gevolgen zouden zwaar kunnen zijn.

Wat valt hier tegen te doen?

Ze heeft een neef die bij de politie zit maar ze weet niet echt al te goed of ze die volledig in vertrouwen kan nemen.

Kan ze naar de politie stappen zonder dat haar familie het te weten komt?



Ik wil hier geen discussie over geloof/moslim of over mensen die afkomen met 'eigen schuld, dikke bult' opmerkingen. Ze weet dat het verkeerd was en spijt komt bijna altijd te laat maar toch.

Liefst enige zinnige antwoorden.

Ik ga haar alvast het nummer geven (als het er is) van de jeugdbescherming voor het geval dat haar familie het te weten komt.

StalkeR

Legacy Member
och er bestaan hulpmiddeltjes om het maagdenvliesje te herstellen :)

KO

Legacy Member
StalkeR zei:
och er bestaan hulpmiddeltjes om het maagdenvliesje te herstellen :)

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de thread ook af en toe eens leest.

icerulez

Legacy Member
Voor zover ik weet valt dit onder afpersing en is dit dus strafbaar. Feit dat zij 16 is en dus minderjarig zou het ook eventueel onder pedofilie kunnen doen vallen, en het beeldmateriaal valt zeker onder de noemer kinderporno. Dus ik denk dat de jongen in kwestie een groter probleem heeft dan zij. Als hij de afbeeldingen doorstuurt kan hij aangeklaagd worden voor het maken en verspreiden van kinderporno, iets wat je zeker niet op je strafblad wilt staan hebben. Voor zover ik weet kan je bij de politie zowiezo terecht met vragen zonder dat je klacht hoeft neer te leggen, dus kan ze al eens gaan informeren wat ze kan doen zonder dat haar ouders er iets van hoeven af te weten.

Al het bovenstaande is wel maar hoe ik denk dat het is, en aangezien in geen rechten studeer ben ik er dus ook niet zeker van. Ze kan zowiezo eens bellen naar de kinder- en jongerentelefoon op nr 102. het is gratis en komt niet op je factuur te staan, dus hoeft ze zich geen zorgen te maken dat haar ouders er langs deze weg achter komen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Als het klopt wat icerulez zegt, zeg die kerel dat gewoon en laat u niet doen door zever van zijn kant zoals "ik heb vriendjes bij de politie" of "ik ken de wet wel goed genoeg", als je ermee sterk in je schoenen staat kan het best zijn dat hij zijn "plannetje" laat varen en haar met rust laat.

Xevven

Legacy Member
icerulez zei:
Voor zover ik weet valt dit onder afpersing en is dit dus strafbaar. Feit dat zij 16 is en dus minderjarig zou het ook eventueel onder pedofilie kunnen doen vallen

als ze er zelf mee instemt ...

pr0ph3t

Legacy Member
dan ist nog altijd woord tegen woord :) en aangezien hij er fotos van getrokken heeft zal hij minder gelovig overkomen dan zij imo

icerulez

Legacy Member
xev zei:
als ze er zelf mee instemt ...

Niet zeker van omdat ze al 16 is, maar zelf met wederzijdse instemming is pedofilie strafbaar in België. Over de 16 is het strafbaar als de andere ouder dan 18 is, denk ik. Om zeker te zijn moet je dit eens navragen bij de politie of iemand die er in gespecialiseerd is (zoals de jongerentelefoon).

Pedofilie is trouwens niet noodzakelijk hetzelfde als verkrachting, maar wel nog altijd strafbaar. Dus toestemming of niet, hij maakt kans op een veroordeling. (en tbh hij verdient het ook, zo'n dingen doe je niet).

waffel

Legacy Member
Ironhorn zei:
ik vond ze niet zo geslaagd, zinsbouw kan nog net dat tikkeltje meer werk

kon het niet beter doen, twas het beste weglatingswerk die ik eruit kon forceren :sad:

(ge moet u gewoon es het beeld scheppen :D)

koebeest

Legacy Member
Ahzo, gewoon de vette tekst lezen dus... ik zat heel den tijd te staren naar da stalker zinnetje. Nuja de mop is nog altijd nie goe :D

pieta

Legacy Member
pics or it didn't happen!!

ot: zoals al eerder vermeld denk ik ook dat zij hem moeten zeggen dat als em de foto's durft geven dat ze naar de politie gaat(kinderporno).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan