Archief - Een bewusteloos leven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NoblesseOblige

Legacy Member
heb zo eens een docu gezien waarbij een hond "aanvallen" (dunno hoe anders te omschrijven) aanvoelde en het baasje dan waarschuwde die zich dan in veiligheid bracht (dus zich ergens zetten etc.) waarna hij ook bewusteloos raakte, al had hij het wel meermaals per dag.

Dus dunno of het terzake doet, daar ik niet meer weet welke de reden was van het bewusteloos raken.

D-1337

Legacy Member
Marsmillo zei:
Oke, sorry kwist niet meer juist of het gal of galg was...
Nu ik er over nadenk is galg natuurlijk iets geheel anders ... :sop:

Kan jij eerlijk zeggen dat jij met iemand zou weggaan die kan flauwvallen en dit waarschijnlijk ook zal doen? Denk wel dat je na een tijdje het er moeilijk mee gaat krijgen. Want eenmaal ik op de grond lig is de sfeer meestal weg...



Tja, zo ver ging het bij mij niet. Ik kon vrij goed studeren waardoor ik niet zoveel problemen had. Alles lukte dus vrij goed, behalve frans. Ze lieten me wel overgaan, maar k'had dan ook maar 1 tekort en een gemiddelde van in de 70. Dus denk wel dat dit normaal is/was

als gij echt een vriend zijt van mij? ja .

Api3

Legacy Member
TETTENMAN zei:
ik heb eens een documentaire gezien van een jongen die elke dag vijfmaal een epilepsie-aanval had en kon dus geen echt normaal leven leiden maar dan had hij hem een hond gekocht en dien hond waarschuwde hem telkes as hij aanval ging krijge op voorhand zodanig dat die jongen een veilige plaats kon zoeken. die hond merkte da door piepkleine veranderinge da een mens nie waarneemt (voornamelijk de geur) Natuurlijk als ge nie voor honden zijt en aangezien het niet zo een bekende methode is zal je er waarschijnlijk niet op overstappen maar bon ik wou dit maar even zeggen eh. Ik vermoed ook dat je al naar verscheidene dokters en specialiste bent geweest indien niet zou ik er toch een aantal bezoeken en nog een laatste tip (ik ben geen psycholoog niemand hier trouwens denkik) raad ik je aan om misschien in therapie te gaan om de aandoening te aanvaarden (want dat zal je wrss moeten doen als er geen oplossing is) en je hart te kunnen uiten dat je dit niet op een forum moet doen aangezien je geen luisterend oor hebt bij je vrienden etc.


zeer verstandige post voor een tettenman :p

veel beterschap alvast en indien dat niet komt, goeie moed

GMotha

Legacy Member
preske zei:
fantastisch. De volle 500 euro... Wat een rijkeluis leventje zal hij hebben.
ALS hij al 66% invalide zal worden verklaard.

Dan kan hij beter op den dop gaan staan. Moet hij even veel voor doen en hij trekt meer.
Um, dop is minder.

prutseke

Legacy Member
Marsmillo zei:
Kan jij eerlijk zeggen dat jij met iemand zou weggaan die kan flauwvallen en dit waarschijnlijk ook zal doen? Denk wel dat je na een tijdje het er moeilijk mee gaat krijgen. Want eenmaal ik op de grond lig is de sfeer meestal weg...

ja ik zou dat doen ja, het is niet omdat je die aandoening hebt dat je niet meer van je leven mag profiteren.
ik heb ook last van een soms te lage bloeddruk, maar ik voel dat opkomen, ik heb altijd pillekes bij mij, als ik het voel opkomen neem ik er, zet ik me wat en na een uurtje ofzo voel ik me al veel beter.
je vrienden zouden je moeten steunen in plaats van je te laten vallen!

we zulle es samen weggaan ;) eventueel is er mond op mond beademing nodig :p

héhé nee joch

je niet laten doen, en als ze je laten vallen! laat ze dan, ze zijnt niet waard, ge verdient veel beter. ga gwoon op zoek naar nieuwe maten, die u aanvaarden gelijk da ge zijt!!

sterkte hé :love:

Blue-Fox

Legacy Member
Huey zei:
problems solved, let's discuss porn now.

Haha stel u voor.. flauwvalle tijdens de seks.
Toch nog nooit gebeurt hoopk?

(btw kzeg dit met alle respect voor uw probleem)

Cyclone

Legacy Member
mjah,je moet de kant van je vrienden ook begrijpen e...
kben ooit is met zo iemand naar werchter geweest, hij wou dolgraag faithless zien.
Wij naar voor,goed plekske...
Juist voor ze begonnen => klets,de grond op.
dan maar gekeken van de zijkant :(

Echte vrienden gaan u hiervoor niet negeren ze gaan gewoon sommige dingen liever niet met u doen (> Uitgaan,Sport etc..)

*trust*

Legacy Member
Huey zei:
ok here's the deal:
Je werkt van thuisuit, webdevelopment cursus volgen, of wat dan ook, artikels verbeteren.. blabla iets dat ge van thuisuit kunt doen.

Als ge voelt dat ge van uwe sus ga draaien, druk dan op de panic button, dan komen ze met een ambulance naar u toe!

problems solved, let's discuss porn now.

hierse, ne wereldverbeteraar :applause:

gij bent echt wel stoer en kei rationeel:love:

Piekatsjoe

Legacy Member
Een school mag u gewoon nie weigeren wegens die aandoening.. Das geen grondige reden.

Marsmillo zei:
Kan jij eerlijk zeggen dat jij met iemand zou weggaan die kan flauwvallen en dit waarschijnlijk ook zal doen? Denk wel dat je na een tijdje het er moeilijk mee gaat krijgen. Want eenmaal ik op de grond lig is de sfeer meestal weg...

Yup, ieder weekend ga ik met een groep vrienden weg waar er 3 van makkelijk flauwvalt.. en 3/4 vd keren liggen ze er dan ook. Dit is nu al zo'n jaar dat ik met die groep wegga. In het begin hadden we het (ik toch vooral) moeilijk mee.. (ook omdat ik in nieuwe school zit en die gasten nog nie ZO goed kende).

Maar.. We hadden en hebben het voordeel dat bijna iedereen in het groepje EHBO kan, dus we kunnen ze zelf helpen..



Moest jij nu vragen aan mij om eens uit te gaan.. Met alle plezier.. Ik ken de risico's die ge loopt en weet wat ik moet doen om iemand te reanimeren als dat nodig is (cursus ehbo gevolgd).

Vind het ook maar lame van uw 'vrienden' dat ze u de rug toekeren..

Nuja.. Veel sterkte toegewenst kerel :)!

Preske

Legacy Member
democracy02 zei:
500 eur das alleen maar voor samenwonende invalide iemand die alleen woont krijgt een stuk meer, dus dat is best wel te doen. natuurlijk ga je je nie te veel luxe kunnen permitteren, en ga je niet in een vette villa kunnen wonen.. but so what.

Idd, 500 euro voor een samenwonende invalide. En daar nog het geld bij van uw partner.

Minus de kosten van den elentrik, gas, water, verzekeringen, eventuele huurkosten, eten, drank, ...

ja, daar gaat ge echt goed van kunnen leven.
Hoe vaak hoort ge niet over mensen die met een gehandicapte partner samenwonen en die op de rand van de armoede wonen.

Myst!Q

Legacy Member
ElBramo zei:
Mmm, een nieuw hart? Nieuwe slagaderen? :)

Nee hoor, volgens mij bestaan daar ook apparaatjes voor net zoals dat er van die baksjes bestaan voor suikerpatienten. Dat bakje regelt hun siekerspiegel, moeten nooit suiker bijnemen ofzo. Da bakje doet alles.

Mijn neef heeft er zo eentje en naar zijn horen is dat toch een hele opluchting. Tegen een lage bloeddruk zal er wel ook zoiets bestaan. Der bestaat daar allezins iets tegen.

Volg desnoods avondonderwijs en word je geweigerd ga naar het centrum voor kansen en gelijkheid ;)


Edit : Vrienden die je daarvoor in de steek laten zijn imo geen vrienden :)

metaphore

Legacy Member
Myst!Q zei:
Nee hoor, volgens mij bestaan daar ook apparaatjes voor net zoals dat er van die baksjes bestaan voor suikerpatienten. Dat bakje regelt hun siekerspiegel, moeten nooit suiker bijnemen ofzo. Da bakje doet alles.

Mijn neef heeft er zo eentje en naar zijn horen is dat toch een hele opluchting. Tegen een lage bloeddruk zal er wel ook zoiets bestaan. Der bestaat daar allezins iets tegen.

Volg desnoods avondonderwijs en word je geweigerd ga naar het centrum voor kansen en gelijkheid ;)


Edit : Vrienden die je daarvoor in de steek laten zijn imo geen vrienden :)
het probleem is dat tegen dat zulk apparaatje de schommelingen in bloeddruk opmerkt, het in feite al te laat is. Das een questie van milliseconden en u hersenen reageren daar direct op... vanaf dat die bloeddruk zakt hebt ge een tekort aan bloed in u hersenen en valt ge flauw. Een apparaat dat dit tijdig kan oplossen bestaat naar mijn weten echt niet.

Glucose of insuline op peil houden is een proces dat veel trager werkt dus ook makkelijker opgevolgd en gestuurd kan worden.

Een bloeddruk regelen op enkele seconden is dan trouwens ook nie simpel, ze kunnen moeilijk ineens meer bloed in u bloedbaan pompen, u hart harder laten pompen of u aders meer laten sluiten.

LeSec

Legacy Member
Ik heb ook iets raar voor :)

Aan mijn hart
Tzijn ni gewoon ff wa stoornissen of een hart da paar keer overslaat ofzo.
Kheb zo opeens zonder enige reden soms het gevoel da mijn hart toegestampt wordt, ik krijg geen adem meer, alles wordt zwart en tis zo precies alsof ik lig te sterven (enfin volgens mijn ouders en vriendin toch).

Ik kom het op de meest bizarre momenten tegen :s
Heb et eens gehad tijdens het snowboarden int midden van piste (toen dacht ik, misschien van de inspanning :s, ma tzou me verwonderd hebben want kheb het anders nooit na inspanningen)
Nadien eens gewoon 's avonds in mijn bed (inspanning was dus uitgesloten, en ja mensen ik lag alleen in bed, ik ben rechtshandig en mijn rechterhand lag onder mijn kussen in slaaphouding, perv boys.)
Eens nadat ik juist mijn auto geparkeerd had (toen haddek wel sjans gehad :s, want moest da gebeurd zijn terwijl ik aant rijden was...)

En zo kannek nog even verder gaan... kheb zo 1 a 2maal per maand en de dokters kunnen er ook niets aan veranderen, kheb al achter echo geweest en al die zever en volgende week moetek nog eens terug gaan om zo een holtermachientje te dragen da mijn hartritmes dan 24 uur meet, maja tmoe is lukken da ik het net dan tegenkom eh...

Enfin ja, da duurt een 10tal minuutjes en nadien ben ik terug weer de goeie ouwe :p, extreem raar :s ma het doet wel enorm veel zeer, dus echt normaal ist ni

Shibby

Legacy Member
Als je bloeddruk plots daalt, helpt het dan niet van meer zout te eten?

Inv`

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Ik heb ook iets raar voor :)

Aan mijn hart
Tzijn ni gewoon ff wa stoornissen of een hart da paar keer overslaat ofzo.
Kheb zo opeens zonder enige reden soms het gevoel da mijn hart toegestampt wordt, ik krijg geen adem meer, alles wordt zwart en tis zo precies alsof ik lig te sterven (enfin volgens mijn ouders en vriendin toch).

Ik kom het op de meest bizarre momenten tegen :s
Heb et eens gehad tijdens het snowboarden int midden van piste (toen dacht ik, misschien van de inspanning :s, ma tzou me verwonderd hebben want kheb het anders nooit na inspanningen)
Nadien eens gewoon 's avonds in mijn bed (inspanning was dus uitgesloten, en ja mensen ik lag alleen in bed, ik ben rechtshandig en mijn rechterhand lag onder mijn kussen in slaaphouding, perv boys.)
Eens nadat ik juist mijn auto geparkeerd had (toen haddek wel sjans gehad :s, want moest da gebeurd zijn terwijl ik aant rijden was...)

En zo kannek nog even verder gaan... kheb zo 1 a 2maal per maand en de dokters kunnen er ook niets aan veranderen, kheb al achter echo geweest en al die zever en volgende week moetek nog eens terug gaan om zo een holtermachientje te dragen da mijn hartritmes dan 24 uur meet, maja tmoe is lukken da ik het net dan tegenkom eh...

Enfin ja, da duurt een 10tal minuutjes en nadien ben ik terug weer de goeie ouwe :p, extreem raar :s ma het doet wel enorm veel zeer, dus echt normaal ist ni


dat heb ik dus ook voor, dokters weten niet wat het is maar ik moet binnekort voor allerlei scans en onderzoeken gaan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan