Archief - Een bewusteloos leven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zipke

Legacy Member
Als je dan toch die test met die kanteltafel gedaan hebt en je viel flauw, wat is daar dan de conclusie van als ik vragen mag?

Je valt flauw dus ...
- er scheelt iets in je hersenen
- je bloeddruk valt weg
- ...

Z.

Preske

Legacy Member
Uw verhaal doet mij vaag denken aan cataplexie maar dan zou ge bij bewustzijn moeten blijven.

Terror Factor

Legacy Member
Ik denk da op national geografic daar een docu van is,k heb da ooit s gezien, en da was over n vrouw die da had, en die mocht dus ook ni me de auto rijde enz daardoor(ofzo).

SilentSpring

Legacy Member
democracy02 zei:
mss kan je wel een ziekte-uitkering krijgen en moet je nooit werken wegens uw aandoening!

als mensen uw aanstaren das toch nie erg? laat ze denken wa ze willen
Kweetnie wi, maar dan hebde helemaal niets te doen als ge nie moet gaan werken ofzo. Ge kunt moeilijk hele dagen thuiszitten enzo e, allez, geb't dan nie echt nen doel meer. (imo).

ivm die starende mensen, da denkte gij, maar als ge ne winkel binnenstapt, over straat loopt zijde daar vet mee als iedereen die u passeert u staat aan te gapen en zich dikwijls nog es omdraait om toch ma niets te missen. Soms hebbek goesting om zo'n mensen es ne mot op hun bakkes te geven. (Kweet dus wat het is om nagekeken en gedaan te worden, meer gak ier nie aan iedereen z'n neus hangen)

XTRATEC

Legacy Member
Hey,

Zo te zien is het echt wel klote wat je hebt.
Ik heb in een soortgelijk situatie gezeten, ik heb namelijk agorafobie met paniekstoornissen, en daardoor was normaal functioneren ook uit den boze.
Een heel ander probleem weliswaar, maar mss kan ik je wat tips geven.

PM me maar even met je msn en we kunnen zo verder praten.

Preske

Legacy Member
democracy02 zei:
mss kan je wel een ziekte-uitkering krijgen en moet je nooit werken wegens uw aandoening!

fantastisch. De volle 500 euro... Wat een rijkeluis leventje zal hij hebben.
ALS hij al 66% invalide zal worden verklaard.

Dan kan hij beter op den dop gaan staan. Moet hij even veel voor doen en hij trekt meer.

bekaertpj

Legacy Member
heb ook zo iemand in de familie die op ieder moment kan flauwvallen.
ze moet iedere morgen ' proberen ' een halfuur recht tegen de muur te staan of tot ze flauwvalt in het ergste geval en zeer veel pillen pakken ( rond de 20 per dag ) Ik kan echt verstaan dat deze situatie zeer moeilijk is.
ze mag niet in auto rijden ook want te gevaarlijk.

Thales

Legacy Member
XTRATEC zei:
Hey,

Zo te zien is het echt wel klote wat je hebt.
Ik heb in een soortgelijk situatie gezeten, ik heb namelijk agorafobie met paniekstoornissen, en daardoor was normaal functioneren ook uit den boze.
Een heel ander probleem weliswaar, maar mss kan ik je wat tips geven.

PM me maar even met je msn en we kunnen zo verder praten.

kan je dat niet in de topic zetten?
ik heb namelijk ook te maken met angst en paniekaanvallen
al valt het eigenlijk al bij al nog mee... tot ik ene krijg natuurlijk

Inv`

Legacy Member
Hmm heb juist die beschrijving van syncope gelezen en hetgeen ik altijd voorheb lijkt daar sterk op.

Het is wel alleen in ligtoestand als ik ga slapen meestal: ik zak dan weg, kan me niet meer bewegen en het lijkt of men hart even stopt aangezien ik niet meer kan ademen, hetgeen ik moet doen dan is heel veel kracht zetten om terug 'boven water te komen'. Hoe langer ik wacht met die kracht te zetten hoe dieper ik wegzak, en ik heb schrik om eens te stikken ofzo. Ik heb dit sinds een maand, ik ga 1 v.d dagen best eens een dokter raadplegen.

Stancke

Legacy Member
Den Freddie zei:
ivm die starende mensen, da denkte gij, maar als ge ne winkel binnenstapt, over straat loopt zijde daar vet mee als iedereen die u passeert u staat aan te gapen en zich dikwijls nog es omdraait om toch ma niets te missen. Soms hebbek goesting om zo'n mensen es ne mot op hun bakkes te geven. (Kweet dus wat het is om nagekeken en gedaan te worden, meer gak ier nie aan iedereen z'n neus hangen)

@Marsmillo

toen ik je voor de 1e keer zag (en dat wist ik toen al) heb ik wel 0,0x daaraan gedacht van 'ola,hij wankelt,hij gaat vallen! Ik ben weg!'

Heb je nu ondertussen al een paar maal gezien en ik heb daar eigenlijk nog geen enkele keer aangedacht. Je ziet eruit als een normaal iemand,dus maak je geen zorgen over het feit dat iedereen je aankijkt!

:niceone:

Tae

Legacy Member
Ik snap niet dat die dokters eigenlijk niet een goeie verklaring voor kunnen geven wat je juist hebt.

Ook dat er geen medicatie voor bestaat voor die ziekt of aandoening die je hebt.

Ik snap wel dat een werkgever er rekening met houd met iemands gezondheid en daardoor je niet in dienst neemt voor die bepaalde job.

Ik snap ook niet dat de staat geen jobs ter beschikking heeft voor die bepaalde mensen die nu juist wel willen werken maar door hun aandoening of ziekt juist niet aan een job kunnen geraken buiten gerekend Beschermde Werkplaats maar dat is ook meer voor Mentaal gehandicapte dan voor mensen zoals U.

De enigst oplossing denk ik in uw geval is oftewel leven van een ziekte uitkering oftewel een job die je thuis kunt uitoefenen.

Ik hoop voor U dat er een oplossing uit de bus komt, zodat je toch aan de slag kan en jezelf toch een steentje kunt bijdragen tot de gemeenschap ondanks je ziekte.

Veel succes allesinds en waarom zou je uw verhaal toch niet kwijt willen hier op het forum, er zijn threads waar ik helemaal het nut niet van inzie hier op 't forum :D

metaphore

Legacy Member
Inv` zei:
Hmm heb juist die beschrijving van syncope gelezen en hetgeen ik altijd voorheb lijkt daar sterk op.

Het is wel alleen in ligtoestand als ik ga slapen meestal: ik zak dan weg, kan me niet meer bewegen en het lijkt of men hart even stopt aangezien ik niet meer kan ademen, hetgeen ik moet doen dan is heel veel kracht zetten om terug 'boven water te komen'. Hoe langer ik wacht met die kracht te zetten hoe dieper ik wegzak, en ik heb schrik om eens te stikken ofzo. Ik heb dit sinds een maand, ik ga 1 v.d dagen best eens een dokter raadplegen.

een syncope is gewoon wat men in de volksmond flauwvallen noemt hé...
da kan heel veel oorzaken hebben

van u lijkt eerder op een aandoening op de longen ofzo...
gewoon is naar de dokter gaan en indien nodig zal die u wel doorverwijzen voor enkele onderzoeken ofzo

TETTENMAN

Legacy Member
ik heb eens een documentaire gezien van een jongen die elke dag vijfmaal een epilepsie-aanval had en kon dus geen echt normaal leven leiden maar dan had hij hem een hond gekocht en dien hond waarschuwde hem telkes as hij aanval ging krijge op voorhand zodanig dat die jongen een veilige plaats kon zoeken. die hond merkte da door piepkleine veranderinge da een mens nie waarneemt (voornamelijk de geur) Natuurlijk als ge nie voor honden zijt en aangezien het niet zo een bekende methode is zal je er waarschijnlijk niet op overstappen maar bon ik wou dit maar even zeggen eh. Ik vermoed ook dat je al naar verscheidene dokters en specialiste bent geweest indien niet zou ik er toch een aantal bezoeken en nog een laatste tip (ik ben geen psycholoog niemand hier trouwens denkik) raad ik je aan om misschien in therapie te gaan om de aandoening te aanvaarden (want dat zal je wrss moeten doen als er geen oplossing is) en je hart te kunnen uiten dat je dit niet op een forum moet doen aangezien je geen luisterend oor hebt bij je vrienden etc.

ElBramo

Legacy Member
Als ge flauwvalt? Hoe geraakt ge dan weer uit uw bewusteloosheid? allez ja, is da altijd met den ziekenwagen ofzo? ^^

aXl_

Legacy Member
ElBramo zei:
Als ge flauwvalt? Hoe geraakt ge dan weer uit uw bewusteloosheid? allez ja, is da altijd met den ziekenwagen ofzo? ^^

waarschijnlijk: ge valt flauw -> ge valt neer -> bloed vind langzaam (gaande van enkele seconden tot halve minuut) weer zijn weg naar de hersenen -> je komt weer bij.

MaXiMo

Legacy Member
'k vind da schandelig da ze u recht wegnemen op scholing. Ge moet toch de richting kunnen volgen die ge wilt volgen. Van bedrijven zou'k da mss wel nog verstaan da ze u nie aanvaarden :x, time is money... Mss werk zoeken da ge thuis kunt doen? Telefonie fzo, rondbellen voor een bedrijf etc kzeg maar ix. Vo de rest sterkte en hopen op een wondermiddel...

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Tot zover een bijdrage hier op het forum kan gaan

***veel beterschap gewenst***

Dat je zegt dat je school geen tijd heeft voor leerlingen die iets hebben verbaast me... waar ik zat zaten ook mensen, met een handicap... rolstoelmensen enzo. Dat waren net de lievelingetjes die makkelijk gedelibereerd werden en altijd overbeschermd! Wsl zit je gewoon op een slechte school (slecht op DAT GEBIED)

Ja, in tijden van nood leer je je echte vrienden kennen, dat geldt niet alleen voor jou of mensen die aan iets vervelends lijden, maar voor iedereen...
Liever nu dan vele jaren later dat ontdekken.

Als je vrienden hebt die je niet als shit bezien zouden ze daar normaal geen probleem van mogen maken !

democracy02

Legacy Member
Den Freddie zei:
Kweetnie wi, maar dan hebde helemaal niets te doen als ge nie moet gaan werken ofzo. Ge kunt moeilijk hele dagen thuiszitten enzo e, allez, geb't dan nie echt nen doel meer. (imo).

ivm die starende mensen, da denkte gij, maar als ge ne winkel binnenstapt, over straat loopt zijde daar vet mee als iedereen die u passeert u staat aan te gapen en zich dikwijls nog es omdraait om toch ma niets te missen. Soms hebbek goesting om zo'n mensen es ne mot op hun bakkes te geven. (Kweet dus wat het is om nagekeken en gedaan te worden, meer gak ier nie aan iedereen z'n neus hangen)
bwa kvind nie da niet gaan werken moe betekenen da ge u hele dagen verveelt of u nutteloos moe voelen ofzo.

ge kunt bvb. u tijdbesteden aan iets da ge echt graag doe, en voor de rest leven beetje op't gemak. een luchtje scheppen buiten. wa moe een mens nog meer hebben?

en da ge u slecht voelt als mensen u raar aankijke das op te lossen door uzelf volledig te acceptere en als mense u dan nog aanstare das nie erg toch? .. eventjes een aantal mense die naar je kijken, je kan eens vriendelijk lachen naar hen of neerbuigen, en... de dag gaat weer verder.

preske zei:
fantastisch. De volle 500 euro... Wat een rijkeluis leventje zal hij hebben.
ALS hij al 66% invalide zal worden verklaard.

Dan kan hij beter op den dop gaan staan. Moet hij even veel voor doen en hij trekt meer.
500 eur das alleen maar voor samenwonende invalide iemand die alleen woont krijgt een stuk meer, dus dat is best wel te doen. natuurlijk ga je je nie te veel luxe kunnen permitteren, en ga je niet in een vette villa kunnen wonen.. but so what.

een mens hoeft niets bezitten of bereiken om gelukkig te zijn... das gewoon een illusie die je door de jaren heen hebt opgebouwd....
-------------------------> want happiness?

NoblesseOblige

Legacy Member
De gevolgen hiervan zijn idd wel groot, autorijden bijvoorbeeld, moest gij flauwvallen in de auto als bestuurder :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan