Archief - Ebay betalend

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
Kenshi zei:
Vraagske dat hier eigenlijk betrekking op heeft.
Ik heb hier ook nog wat ebay kosten open staan. Hoe moet ik die juist betalen ? Gaan ze me nen brief sturen met overschrijvingsformulier ? Of gewoon storten op die gegevens da ge op uldere site vindt, in het geval dat je geen credit card hebt.

Als mededeling vragen ze je account id, maar bedoelen ze hier gewoon je loginnaam mee ?

Thanks ;)

normaal krijgt ge een email met alle gegevens en instructies :)

@Vince: thx ;)

Inspector Monkfish

Legacy Member
SoliD zei:
dom van je...
incassobureaus hebben geen rechtsgeldigheid in belgië, alleen een gerechtsdeurwaarder kan u verplichten tot betalen (maar dan verhoogt uw bedrag door de gerechtsdeurwaarders kosten, die wel verplicht zijn te betalen).

Ik heb hier al zo'n 5 incassobrieven aangehad en genegeerd, en telkens gewoon paar maand later (als ik ebay terug nodig had) m'n ebay rekening betaald (zonder de incassokosten), en die werd terug geactiveerd zonder enig probleem.

incassobureaus zijn eigenlijk niks meer dan veredelde maffiapraktijken, gewone burgers schrik aanjagen en dwingen tot betalen. Maar ge moogt ze letterlijk en figuurlijk de deur tegen hun neus gooien als ze bij u aanbellen.


Inderdaad. Scarlet internet had ook zo'n bureau ingeschakeld omdat ik ze zogezegd geld moest. Ik had nog nooit een contract getekend bij die mannen :wtf:

Ik ben dan eens naar het plaatselijke justitiehuis geweest en die hebben, na confirmatie bij test aankoop, me ook aangeraden om niet te betalen en eventueel een aangetekende brief te sturen.


Maar dit geheel terzijde :offtopic:

russian

Legacy Member
VinceFeet zei:
Arifiene heeft wel een punt hoor mannen. Ik heb ook de neiging om me nogal snel overal door te klikken op het internet en papierwerk bijhouden is ook niet mijn sterkste kant. Maar zoiets kan je zuur opbreken hoor. Dus ik geef Arifiene zéker gelijk.

't Nieuw liefke van Arifiene zeker :p.

Uiteraard heeft Arifiene gelijk (over de inhoud valt niet te discussiëren). Ik vond het enkel nogal hard verwoord :).

Ik ben in elk geval niet van plan m'n twee euro te betalen (reeds een half jaar openstaande). Erger, ik ga er nu een lekker pintje mee gaan drinken ;).

Arifiene

Legacy Member
!2u55!4n zei:
't Nieuw liefke van Arifiene zeker :p.

Uiteraard heeft Arifiene gelijk (over de inhoud valt niet te discussiëren). Ik vond het enkel nogal hard verwoord :).

Ik ben in elk geval niet van plan m'n twee euro te betalen (reeds een half jaar openstaande). Erger, ik ga er nu een lekker pintje mee gaan drinken ;).

wrm word ik hier aan iedereen gelinkt :p
Vince is mede-rechen student, dat schept een band :p

en ja, hard, pff, subjectief :p

Kenshi

Legacy Member
Atrox zei:
Ik schrijf gewoon over naar hun rekening, die gegevens dat op hun site staan maw.

Yep die gegevens had ik ook al, maar die mededeling was ik nie zeker van, account id bedoelen ze daar je login naam mee ?
Heb daar nog gene mail van gekregen trouwens voor te betalen. Is toch al 2tal weken geledne dacht ik.

Arifiene

Legacy Member
Kenshi zei:
Yep die gegevens had ik ook al, maar die mededeling was ik nie zeker van, account id bedoelen ze daar je login naam mee ?
Heb daar nog gene mail van gekregen trouwens voor te betalen. Is toch al 2tal weken geledne dacht ik.

ge krijgt maar1 keer per maand ne mail.
daarin staat de betalingsbeschrijving, das ni uw ebaynaam, dus ik zou wachten op dat mailtje...

killgore

Legacy Member
Sagax zei:
/edit: arifiene als jij in de winkel iets koopt lees jij dan bv. ook de verkoopsvoorwaarden enzo?
tis nu wel geen vraag aan mij, maar vbtje: als ik een game koop (waarvan de eula nogal gigantisch is), lees ik deze bijna altijd eens diagonaal. Altijd leuk om te weten bv. bij online games wanneer je account kan opgehoffen worden.

Zelfde bij aankop grotere toestellen. Op belachelijke dingen (kleren, eten, ... :p) kan je dat praktisch niet controleren of course :).

Maar aan de andere kant hiervan: zulke eula's en zo zijn niet almachtig. Zo heeft men mij ooit een game verkocht (doom 3) in extrazone of zo en hierbij gezegd dat dit niet om te ruilen was (prolly omdat er veel pipos dat kochten wiens pc niet voldeed). Nu, als ik terug ga met een corrupte disk, moeten zij dat inruilen hoor, wat ze ook zeiden... .

Firestyler

Legacy Member
ooit eens gehoord van enen da de iemand was die zijnen dure BMW verkocht omda ie in geldnood zat, en na een tijdje had ie wel geld genoeg zei ie tegen iemand onwetende dat je je aanbieding vroegtijdig kunt stopzetten, zet er maar en belachelijk hoog bedrag op, die 99999999999€, tijdje nadien mocht ie der zoveel procent op betalen op zijnen wagen dat ie nie eens had verkocht

heheh

cG`

Legacy Member
Psychodweep zei:
Nee, dat is niet juist. Dat is enkel als je je startprijs op 0,01-1,99 EUR zet.
De plaatsingskost is afhankelijk of het een veiling is met bieden, veiling met vaste prijs, en hoe hoog je vaste prijs of startprijs is.
Ik heb het niet over de extra features eh.

http://pages.benl.ebay.be/help/sell/fees.html

*edit*
Iemand was me net voor met de link.

Nja ok je hebt gelijk, maar ik neem dan (bijna) altijd beginprijs van €1,00 dus voor mij is een hoge beginprijs ook een optie ;)

jarco

Legacy Member
beatlover zei:
Niet betalen is geen optie, geloof me maar... Heb het al meegemaakt paar jaar geleden, zelfs brief enal gehad van incassobureau die ik dan ook nog mocht betalen ;)

heb al 2 jaar niet betaald en gewoon da incasso gedoe genegeerd en ze doen niets
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan