Archief - Ebay betalend

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
Ik versta niet dat jullie dat niet op voorhand uitzoeken...
Toen ik begon met ebay heb ik rustig rondgekeken op de site, alle kosten goed bekeken enzo...
Voort zelfde geld vragen die 10 euro inschrijvingsgeld alleen al...
Nuja, dat zult ge dus geen tweede keer tegenkomen zeker?

ClayDavis

Legacy Member
Arifiene gij studeert rechten, gij moet u contracten etc. wel grondig bestuderen door u opleiding. Dat word er waarschijnlijk toch ingestampt bij jullie :)

EternalSilence

Legacy Member
lijk me aan de ene kant normaal dat ebay geld vraagt om op hun website te posten, en iets te koop aanbieden

hoe denk je anders dat de baas van ebay een miljonair is? :s

allemaal door de mensen die daar iets op zetten..
niets is gratis .. onthou da maar

russian

Legacy Member
Arifiene zei:
Ik versta niet dat jullie dat niet op voorhand uitzoeken...
Toen ik begon met ebay heb ik rustig rondgekeken op de site, alle kosten goed bekeken enzo...
Voort zelfde geld vragen die 10 euro inschrijvingsgeld alleen al...
Nuja, dat zult ge dus geen tweede keer tegenkomen zeker?

Je hebt je punt daarnet reeds duidelijk gemaakt. Ik denk dat de draadstarter constructieve bijdragen meer waardeert dan telkenmale terecht gesteld te worden. En dat is niet de eerste keer dat mij dat bij u opvalt (n/o). Je moet eens evalueren hoe hard je tegenover die jongen reageert (eerste woorden: "eigen schuld"). Probeer toch de abstractie van het internet te nuanceren en vergeet niet dat je naar een persoon schrijft (eventueel is die twee euro voor hem wel een groot kapitaal).

ironhorn

Legacy Member
hier staat alles van de plaatsingkosten enzo


tip: wacht tot ze speciale acties hebben wanneer ge voor 1 cent dingen kunt plaatsen (oke, er staan wel 10 keer meer dingen op dan gewoonlijk, maar je bespaart op de plaatsingkosten)

Psychodweep

Legacy Member
cG` zei:
Dan betaal je enkel de plaatsingskosten, die als je geen extra opties pakt slechts €0,10 zijn

Nee, dat is niet juist. Dat is enkel als je je startprijs op 0,01-1,99 EUR zet.
De plaatsingskost is afhankelijk of het een veiling is met bieden, veiling met vaste prijs, en hoe hoog je vaste prijs of startprijs is.
Ik heb het niet over de extra features eh.

http://pages.benl.ebay.be/help/sell/fees.html

*edit*
Iemand was me net voor met de link.

Arifiene

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Je hebt je punt daarnet reeds duidelijk gemaakt. Ik denk dat de draadstarter constructieve bijdragen meer waardeert dan telkenmale terecht gesteld te worden. En dat is niet de eerste keer dat mij dat bij u opvalt (n/o). Je moet eens evalueren hoe hard je tegenover die jongen reageert (eerste woorden: "eigen schuld"). Probeer toch de abstractie van het internet te nuanceren en vergeet niet dat je naar een persoon schrijft (eventueel is die twee euro voor hem wel een groot kapitaal).

ik had het niet op de threadstarter, er stond 'jullie', int algemeen dus
hard hard, t leven is hard, iedereen weet toch dat ge een contract (eender welk) moét lezen + kleine letterkes, k denk ni dat da alleen in de rechten is...
anders gaat ge veel int zak gezet worden denkek

plz don't go bullshitting over constructieve bijdrage en niet hard zijn, die gast weet best dat het men bedoeling ni is om hem de grond in te boren ofzo, in tegendeel, nu gaat hem da zeker geen tweede keer tegenkomen

killgore

Legacy Member
hitman47 zei:
Arifiene gij studeert rechten, gij moet u contracten etc. wel grondig bestuderen door u opleiding. Dat word er waarschijnlijk toch ingestampt bij jullie :)

ik lees de laatste jaren toch ook bijna altijd disclaimers en zo hoor, om vaak eens te lachen en in te zien dat veel zaken die er in staan niet rechtsgeldig zijn in België :p.

Arifiene heeft meer dan gelijk: als je ergens aanvinkt "ik ga akkoord met de algemene voorwaarden" of zoiets moet je achteraf niet komen klagen dat je er niets van wist :ironic:.

russian

Legacy Member
Het is ook niet onbelangrijk dat e-bay in een verleden wel gratis was (en dan maakt men al sneller een foutje). En wie heeft er de tijd om al die disclaimers te lezen?

Sagax

Legacy Member
Dr. Panther zei:
Het mijne is ook niet verkocht en toch 2€

op ebay kan je de details zien hoe ze aan het totaal van €2 komen :)
klikken op 'mijn account' bij 'mijn ebay' :)

/edit: arifiene als jij in de winkel iets koopt lees jij dan bv. ook de verkoopsvoorwaarden enzo?

L0k1-

Legacy Member
Sagax zei:
op ebay kan je de details zien hoe ze aan het totaal van €2 komen :)
klikken op 'mijn account' bij 'mijn ebay' :)

/edit: arifiene als jij in de winkel iets koopt lees jij dan bv. ook de verkoopsvoorwaarden enzo?

kopen =/= verkopen

kopen is vrij simpel, je betaalt een vaste prijs en dat is het, de verkoper moet de kosten van leverancier en weet ik veel wat nog allemaal zelf maar regelen, de koper heeft daar geen last van :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
normaal is da per item 10cent, maar als ge daar eenondertitel, extra foto's etc bijzet, dan zit ge al snel aan 2€.
Ge moet da allemaal lezen e :)

Arifiene

Legacy Member
Sagax zei:
op ebay kan je de details zien hoe ze aan het totaal van €2 komen :)
klikken op 'mijn account' bij 'mijn ebay' :)

/edit: arifiene als jij in de winkel iets koopt lees jij dan bv. ook de verkoopsvoorwaarden enzo?

een stuk kledij niet, maar als ik een koelkast moet kopen of whatever => zeker weten, alleen al ivm milieutaksen, levering, recyclagekosten etc.
Besides, ik hou al men ticketten van kledij en andere bij zolang de omruildatum geldt (en dat heeft zen nut al bewezen :p)

Atrox

Legacy Member
Lees uw contract eerst door vooraleer ge iets te koop zet op een veilingsite.

Anyway, om te verkopen: Kapaza, om te kopen: Ebay. ;)

Kenshi

Legacy Member
Vraagske dat hier eigenlijk betrekking op heeft.
Ik heb hier ook nog wat ebay kosten open staan. Hoe moet ik die juist betalen ? Gaan ze me nen brief sturen met overschrijvingsformulier ? Of gewoon storten op die gegevens da ge op uldere site vindt, in het geval dat je geen credit card hebt.

Als mededeling vragen ze je account id, maar bedoelen ze hier gewoon je loginnaam mee ?

Thanks ;)

VinceFeet

Legacy Member
Arifiene heeft wel een punt hoor mannen. Ik heb ook de neiging om me nogal snel overal door te klikken op het internet en papierwerk bijhouden is ook niet mijn sterkste kant. Maar zoiets kan je zuur opbreken hoor. Dus ik geef Arifiene zéker gelijk.

acquisitor

Legacy Member
hoe kan iemand toch ZO naief zijn om te denken dat eBay gratis zou zijn... eBay is een 45 billion company en geen liefdadigheid organisatie

VinceFeet

Legacy Member
acquisitor zei:
hoe kan iemand toch ZO naief zijn om te denken dat eBay gratis zou zijn... eBay is een 45 billion company en geen liefdadigheid organisatie

Ik begrijp dat wel hoor, dat sommige mensen denken dat Ebay gratis is. Andere (Belgische) verkoopsites zoals 2dehands en kapaza zijn wél gratis dus zij redeneren: dan is ebay ook gratis. Dus neem het hen niet kwalijk. ;)

Atrox

Legacy Member
Kenshi zei:
Vraagske dat hier eigenlijk betrekking op heeft.
Ik heb hier ook nog wat ebay kosten open staan. Hoe moet ik die juist betalen ? Gaan ze me nen brief sturen met overschrijvingsformulier ? Of gewoon storten op die gegevens da ge op uldere site vindt, in het geval dat je geen credit card hebt.

Als mededeling vragen ze je account id, maar bedoelen ze hier gewoon je loginnaam mee ?

Thanks ;)

Ik schrijf gewoon over naar hun rekening, die gegevens dat op hun site staan maw.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan