Archief - Ebay betalend

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dr. Panther

Legacy Member
Hey ik heb een maand of twee terug voor het eerst iets te koop gezet op ebay en nu krijg ik een mailtje waar in staat dat ik 2euro moet betalen:wtf:
Ik herinner me nergens iets te lezen over die betaling enkel dat ik de keuze had om gratis zonder foto of dus betalend met foto...
Ik vind die manier van werken niet echt correct en denk dat ik volgens de wet niet verplicht ben dit te betalen of ben ik der verkeerd in?

Beetje pissed,(zelf voor 2 euro)

WarBlade

Legacy Member
Vandaag me ook opgevallen dat het standaard al 2 € kost om er iets op te verkopen... :sop:

Volgens mij was dat een tijdje geleden toch nog niet zo... :unsure:

ComputerVISTA

Legacy Member
Dat wordt je normaal gezegd van in't begin. Heb al een paar dingen verkocht en je moet een klein iets aan ebay geven.

GroovyBeatsss

Legacy Member
Niet betalen is geen optie, geloof me maar... Heb het al meegemaakt paar jaar geleden, zelfs brief enal gehad van incassobureau die ik dan ook nog mocht betalen ;)

Psychodweep

Legacy Member
Net voor je je veiling start (dus voor je op verzenden drukt), staat toch op hoeveel plaatsingkosten je moet betalen... dusuh als je da nie gezien hebt, dan moet je toch wel beter je open ogen houden.
2 EUR plaatsingskosten zijn voor veilingen met een vaste prijs dacht ik.

Conqie

Legacy Member
Ik zou maar betalen, het zou nog is veel slechter kunnen uitvallen

Pana

Legacy Member
Je moet toch altijd 10% (of minder) ofzovan het bedrag waar je item aan verkocht is betalen aan ebay?

Sagax

Legacy Member
Kosten als je verkoopt:

10 cent plaatsingskosten per object
5% van de verkoopprijs van je object

Ik verkocht onlangs voor een tachtigtal euro's en de factuur van ebay is €7,95

kvind dat persoonlijk wel redelijk veel hoor maar ja..

/edit: als ge weigert te betalen dan gade pas mogen afdokken.. direct boetes etc. dus kzou maar snel betalen alsk van u was

SoliD

Legacy Member
beatlover zei:
Niet betalen is geen optie, geloof me maar... Heb het al meegemaakt paar jaar geleden, zelfs brief enal gehad van incassobureau die ik dan ook nog mocht betalen ;)
dom van je...
incassobureaus hebben geen rechtsgeldigheid in belgië, alleen een gerechtsdeurwaarder kan u verplichten tot betalen (maar dan verhoogt uw bedrag door de gerechtsdeurwaarders kosten, die wel verplicht zijn te betalen).

Ik heb hier al zo'n 5 incassobrieven aangehad en genegeerd, en telkens gewoon paar maand later (als ik ebay terug nodig had) m'n ebay rekening betaald (zonder de incassokosten), en die werd terug geactiveerd zonder enig probleem.

incassobureaus zijn eigenlijk niks meer dan veredelde maffiapraktijken, gewone burgers schrik aanjagen en dwingen tot betalen. Maar ge moogt ze letterlijk en figuurlijk de deur tegen hun neus gooien als ze bij u aanbellen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Idd, niet ingaan op incassobureau's en ze kunnen u toch niks maken ^^ laat ze maar brieven bij de vleet sturen :p

Maar je moet er van op de hoogte zijn dat ebay je x-aantal procent rekent voor het verkopen van iets.

GhO$T

Legacy Member
Dr. Panther zei:
Beetje pissed,(zelf voor 2 euro)
Ebay kan duur uitvallen ja, maar moest je 2 seconden de moeite gedaan hebben om te lezen wat er op u scherm stond vooraleer blindelings op OK te drukken ging je perfect op voorhand weten wat u veiling zou gaan kosten. Daar is niks achterbaks of incorrects aan.

Dr. Panther

Legacy Member
GhO$T zei:
Ebay kan duur uitvallen ja, maar moest je 2 seconden de moeite gedaan hebben om te lezen wat er op u scherm stond vooraleer blindelings op OK te drukken ging je perfect op voorhand weten wat u veiling zou gaan kosten. Daar is niks achterbaks of incorrects aan.

Ik weet wel geen enkele andere internet service waar ge zo door kan klikken en dan verplicht word een rekening te betalen!(daarmee twijfel ik deraan of dat wel mag,stel je voor dat het internet der opeens vol van staat en ge overal achteraf rekeningen van krijgt)
Ebay onderscheid zig wel door de telefoon verificatie, misschien daarmee..
Ondertussen heb ik vandaag een herinnering gekregen en ik heb begrepen uit julie reacties dat het beter is te betalen:lol:

ComputerVISTA

Legacy Member
Je kreeg een voorstel, zoveel moet je betalen als je doorgaat, je bent doorgegaan dus moet je betalen.

Je kan het trouwens vooraf lezen in hun help of faq.

Dr. Panther

Legacy Member
Ja maar als ik bijv. een bestelling doe bij een internetwinkel voorziet de wet verschillende manieren om de bestelling te annuleren en bij deze service dan niet?

YellinD

Legacy Member
nee want door uw object te koop aan te bieden, hebt ge een verbintenis en verplichting tot verkoop, toch?

acquisitor

Legacy Member
Panther, je moet betalen idd... de laatste stap voor het bevestigen van uw object vermeld duidelijk alle kosten

Arifiene

Legacy Member
Dr. Panther zei:
Ik weet wel geen enkele andere internet service waar ge zo door kan klikken en dan verplicht word een rekening te betalen!(daarmee twijfel ik deraan of dat wel mag,stel je voor dat het internet der opeens vol van staat en ge overal achteraf rekeningen van krijgt)
Ebay onderscheid zig wel door de telefoon verificatie, misschien daarmee..
Ondertussen heb ik vandaag een herinnering gekregen en ik heb begrepen uit julie reacties dat het beter is te betalen:lol:

eigen schuld, ebay laat u genoeg weten dat ge de algemene voorwaarden moet lezen EN ge krijgt uw kosten op voorhand.

Overigens kan een contract tot stand komen dmv een handeling (zoals een muisklik).

russian

Legacy Member
thaens zei:
En als het niet verkocht geraakt moet je ook nog betalen? :(

Inderdaad. Ik heb echter ook nog een openstaande rekening van 2 EUR sinds een half jaartje :lol:.

cG`

Legacy Member
thaens zei:
En als het niet verkocht geraakt moet je ook nog betalen? :(

Dan betaal je enkel de plaatsingskosten, die als je geen extra opties pakt slechts €0,10 zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan