Archief - Douane zaventem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gravendelver

Legacy Member
Er is enkel nog maar een 8Gb iPhone, voor ongeveer 430 dollar incl tax. Ik ga ze verder gewoon aangeven denk ik :)

whacker

Legacy Member
399 dollar btw... (280 euro)
hij is wel gesimlocked dus ge moet de lock er af halen (simpel).
Zolang dat em in uw valies zit en niet helemaal sealed is gaan ze sowieso niet zagen. Als ge er vijf mee hebt valt het idd wat op. Ik zou zeggen verdeel ze wat :). Ik zou em niet in uw handbagage steken gezien hij nog niet zal werken (simlock) en da's redelijk verdacht met 2 gsm's rondlopen.
In België heb ik 's avonds idd ook nog nooit controle gezien (zelfs niet toen ik van Marokko kwam, no EU dus). Het probleem zal eerder zijn om door de US customs te geraken.

gravendelver

Legacy Member
de iPhone komt op 433 usd incl tax, als je hem aangeeft ben je toch wel een 370 euro kwijt in het totaal hoor. Normaal als je ene meepakt en de verpakking daar laat of appart opstuurt is er zeker geen probleem

gravendelver

Legacy Member
whacker zei:
Het probleem zal eerder zijn om door de US customs te geraken.

Waarom denk je dat? Maakt voor hen niet veel uit hoeveel ik in hun land koop, zolang het maar geen illegale goederen zijn.

whacker

Legacy Member
http://store.apple.com/1-800-MY-APP...=3587D031&node=home/shop_iphone/family/iphone
Hier staat toch 399? Zal zonder taxes zijn zeker?
Maakt voor hen normaal niet uit hoeveel je koopt, dat klopt maar ze lopen hier zo zot als iets rond op de luchthaven. Daarom denk ik dat ze wel moeilijk zouden kunnen doen. (5 elektronische devices in uw bagage is wel redelijk raar...).
Ik moet momenteel nog maar 1 meenemen dus mss kan ik iets meenemen? :)
'k Zit in Atlanta dus da zal moeilijk worden peisk.
Soit, ik ga degene die ik moet meenemen al opendoen en opladen zodat ik die zelf kan gebruiken tot ik thuis ben, is al minder verdacht dan ene die volledig nieuw ingepakt in uw bagage zit.

Phil

Legacy Member
Best wel komisch douane imo :).
Overal ter wereld moet ge toch langs iemand gaan die op z'n minst vraagt of ge iets aan te geven hebt. Als ge dan nee zegt, laten ze u gewoon doorgaan.

In parijs staan daar gewoon 2 douaniers aan de kant een klapke te slagen en iedereen wandelt daar gewoon langs.

Al 2x voorgehad toen ik terugkwam van een internationale vlucht.

[TFT]Poky

Legacy Member
ze kunnen ook moeilijk iedereen controleren hé :)

Zijt er maar zeker van dat ze de risico vluchten int oog houden

Phil

Legacy Member
[TFT]Poky;9260784 zei:
ze kunnen ook moeilijk iedereen controleren hé :)

Zijt er maar zeker van dat ze de risico vluchten int oog houden

Ja, ok, maar achter hun tafel staan en minstens iedereen ff aanspreken, of aan de kant staan te lameren...

Ooit langer dan een week in frankrijk/parijs geweest? Dan hebt ge een idee van de franse manier van "bewaken/patrouilleren" in "niet-risico" gebieden

whacker

Legacy Member
5 iphones meenemen als ik goed kan lezen?
PS: iPhone is idd overhyped ('t is dan ook niet voor mij :p). Da spel kan nog geen 10% in België van wat het hier kan, gewoon omdat er nog gene deftige carrier is. Moest ik zo'n dure gsm kopen dan zou ik toch gaan voor ne telefon met GPS in ook. Die kosten spijtig genoeg nog 700 euro ofzo (toch die da ik wil) :(

whacker

Legacy Member
UPDATE: Als je daar iPhones koopt en ze vermoeden dat je buitenlander bent gaan ze je sowieso vragen beginnen stellen. Volgens een policy van Apple Corporate mogen ze immers niet meer verkopen aan buitenlanders die binnenkort zouden kunnen terugkeren naar hun thuishaven. Ik kon mezelf er niet makkelijk uitpraten gezien ze mijn paspoort konden vragen en daar stond in dat ik binnen de 30(?) dagen terug moest. Ik kreeg ze dus niet en heb een vriend van ginder moeten vragen om ze voor mij te kopen.
Ik moest er dus 2 meenemen, voor de zekerheid één ginder half gekraakt zodat ik em als ipod kon gebruiken op het vliegtuig. Gewoon in het geval dat ze overijverig zouden zijn in aan de security check of aan de douane.
Eerst en vooral had u gelijk, sales tax is niet included in de prijs op de site (399 dollar) en er komt dus (afhankelijk per staat) 6 tot 9 procent bij. (Georgia, mijn geval, is 8%). Ten tweede kan het hun geen zier schelen in Amerika als ge uit de US gaat. Zolang ge uw handbagage en uzelf volledig laat security checken doet ge uw goesting (wat ge in uw koffer steekt maakt niet uit). Mijn koffer is zelfs niet gechecked (want dan hangt er zo'n mooi eticket "Security checked" op. Op Zaventem is hij ook niet gechecked want de koffers waren er nog voor dat wij deftig van't vliegtuig waren. In principe had ik niets aan te geven (ik kom niet over de limiet voor de waarde van de aan te geven goederen) dus ik ben gewoon door de groene zone gegaan van de non-EU vluchten en waarempel, er stonden 5 mensen van de douane (op een feestdag om 7u20 in de ochtend!). Ze waren echter te hard bezig stoere verhaaltjes te vertellen tegen elkaar om ook maar iemand aan te kijken. De Amerikanen op de vlucht waren trouwens verbaasd dat ze zelfs geen visa waiver moesten invullen.

Eagle`

Legacy Member
Afhankelijk van store per store precies hoor whacker. Heb zaterdag Iphone gaan halen in Sherman Oaks (Nortwest LA). En daar konde maximum 2 iphone's tegelijk kopen. verkoper heeft just mijn belgian id bekeken vanwege visa and that was about it.

Geen idee in hoever ze precies gaan daar in of ge bv. maandag nog 2 kunt halen. Dinsdag morgen toegekomen met iphone in handbaggage (in verpakking nog enal, lol). Buiten paspoort controle gewoon overal doorgelopen.

En visa waiver moet ge toch nooit invullen op een terugvlucht na belgie, at least not that I know off :confused:

sneax

Legacy Member
Ik had nekeer in spanje een poerkesgeweer gekocht en da was volledig int ijzer. Mijn broer had toen ook een loopvest waar ge gewichten kon insteken, dat zou verkeerdelijk gezien kunnen worden als een kogelvrije vest. De vlieger is dan met vertraging opgestegen omdat ze één van ons nodig hadden om de valies open te doen (dus ze hadden ze niet zelf random opengebroken). Dit was in Barcelona van een vlucht ES -> BE.

Ik vermoed dat in alle luchthavens de valiezen enzo door X-rays gaan en visueel gecontroleerd worden. Of er altijd iemand achter diene tv zit das iets anders.

Triple0

Legacy Member
mijn pa is opgepakt omdat hij allerlei eten uit hong kong meepakte

lamers -.-

edit: ik bedoel gecontroleerd, ni int gevang ofzo he :p

gravendelver

Legacy Member
KoenDK zei:
wat is de TS van plan? :)

Wel, ik ben eigenlijk al een tijdje terug. Ik heb nog gepost toen ik daar was (was er maar voor 2 nachten). De iPhones kopen was geen probleem, vriendelijke mensen achter de kassa misschien? Nuja ik heb ze cash betaald en ze kunnen ook niet iedereen controleren of het een buitenlander is, het is al lang genoeg aanschuiven. Ik heb er 7 meegenomen, kon er wel slechts 2 per keer kopen (De laatste heeft er mij wel 3 verkocht :D).
In parijs staan daar gewoon 2 douaniers aan de kant een klapke te slagen en iedereen wandelt daar gewoon langs.

Is in Zaventem ook zo, denk dat het op meerdere plaatsen wel zo is.

PS: iPhone is idd overhyped ('t is dan ook niet voor mij ). Da spel kan nog geen 10% in België van wat het hier kan, gewoon omdat er nog gene deftige carrier is. Moest ik zo'n dure gsm kopen dan zou ik toch gaan voor ne telefon met GPS in ook. Die kosten spijtig genoeg nog 700 euro ofzo (toch die da ik wil)

Was eigenlijk eerst ook van die mening, maar buiten het feit dat je hier in Belgie wel al bijna alles kan doen met de iPhone (dus eerder minder dan 10% dat je er niet mee kan doen dan omgekeerd) is het gewoon een heel leuk en degelijk toestel waar veel over nagedacht is. Enige nadeel is dat er (voorlopig?) nog geen gsp mogelijkheden zijn, maar google maps is toch soms ook al handig.

Ik vermoed dat in alle luchthavens de valiezen enzo door X-rays gaan en visueel gecontroleerd worden. Of er altijd iemand achter diene tv zit das iets anders.

Uiteraard, anders zou het niet moeilijk zijn een bom op het vliegtuig te krijgen he :p. Dit is enkel voor de veiligheid, zij geven er natuurlijk niet om wat jij meeneemt uit hun land zolang het maar legaal is. Daarom dat bij de aankomst gecontroleerd wordt (toch in de meeste landen :p)

fotootje

acquisitor

Legacy Member
ik heb ontelbare keren door de douane laten passeren en werd nooit aangehouden... ooit in Schiphol een dame uit Rusland zien opgepakt worden :E
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan