gravendelver
Legacy Member
Zijn hier mensen die wat weten ivm de regels voor het importeren van electronica van een land buiten de EU? Ik bedoel dan vooral mensen die echte feiten weten en niet even hun mening zeggen
. Persoonlijk ben ik nog nooit tegengehouden geweest, laatste keer kwam ik van NY en er zaten 2 ipods in mijn bagage. Ik vraag me nu af wat de sancties kunnen zijn als je betrapt wordt met iets wat je niet hebt aangegeven? Stel nu dat er 5 iphones in mijn bagage blijken te zitten die ik niet heb aangehouden, zal ik dan enkel de 21 procent btw hierop moeten betalen of kan ik hiervoor een sanctie krijgen (boete, in beslag genomen,...). Waarschijnlijk zien ze wat er in zit als het door de x-ray gaat terug in zaventem, wordt dit dan doorgelicht aan de douane waar ik dan vervolgens tegen gehouden wordt? Hoop dat ik hier wat duidelijkheid kan vinden want heb tot nu toe nog nergens een deftige uitleg gevonden.
. Persoonlijk ben ik nog nooit tegengehouden geweest, laatste keer kwam ik van NY en er zaten 2 ipods in mijn bagage. Ik vraag me nu af wat de sancties kunnen zijn als je betrapt wordt met iets wat je niet hebt aangegeven? Stel nu dat er 5 iphones in mijn bagage blijken te zitten die ik niet heb aangehouden, zal ik dan enkel de 21 procent btw hierop moeten betalen of kan ik hiervoor een sanctie krijgen (boete, in beslag genomen,...). Waarschijnlijk zien ze wat er in zit als het door de x-ray gaat terug in zaventem, wordt dit dan doorgelicht aan de douane waar ik dan vervolgens tegen gehouden wordt? Hoop dat ik hier wat duidelijkheid kan vinden want heb tot nu toe nog nergens een deftige uitleg gevonden.
