Archief - Dommel VS nieuwe aanbod adsl

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koebeest

Legacy Member
downloaden van nieuwsgroepen deed ik altijd aan een snelheid van 450 kb/s en nooit geen problemen mee gehad als je het via de gepaste wegen gaat gaan doen.

PDSOUNDS

Legacy Member
Ik ben ook overgeschakeld naar Dommel, het ging TOT deze maand om bij skynet op het einde van de maand over de limiet te gaan. Nu dus niet meer, ben dan ook vanaf dat ik het merkte overgeschakeld.
Wel vreemd: voor 31,90€ per maand 75GB + een soort payserver + ulimited upload. En tussen 1u00 snachts en 13u00 smiddags aan halve tarief = 140GB DL.

Nu ja, ik ben onmiddelijk overgeschakeld doordat ze bij skynet de mensen niet meer laten downloaden, van dag op dag, en ik denk dat er dat veel mensen gaan doen.
Ps: 2 weken voor dat ik dus niet meer over de limiet kon gaan, belden ze mij om over te gaan naar digitale TV, en da was niet meer vragen maar bijna verplichten... met 1 jaar vast te blijven bij Skynet.
Ik heb dis dus GELUKKIG niet gedaan anders kon ik nu niet over gaan naar Dommel.

Gelukkig.
Tot zover mijn inbreng.

Greetz

ge0x.

Legacy Member
Wolfje zei:
veel te veel crap? ^^ dan moet je mij die toch wel es tonen :), ge kan het idd mss ergens ander vinden maar nooit tegen snelheden van 1,2 mb/s :)
Ik vind ook alles aan 1,1 mb/s, en niet via nieuwsgroepen.

freeza

Legacy Member
zie userbase...
ik heb dommel op kot en heb er alleen maar goede ervaringen mee :)
ik haal het max uit mijn verbinding maar zit dan ook heel dicht bij de centrale...

PDSOUNDS

Legacy Member
zaratustra zei:
Hoe is dien dommel nu ? Betrouwbaar ? Goede connectie ?

Ik heb dus dommel ongeveer 1week-en een half geleden aangevraagd, na 1uur had ik het betalingsformulier - dan overgeschreven via homebank, 1 second erna mijn contract (automatische mail blijkbaar).
Contract getekend en verzonden met de post. 2 dagen erna kon ik op de site van dommel (onder klanten) mijn gegevens opvragen en laten mailen naar mijn mailadres. Ik vul ze in en pats ik kon erop (dat is dus 3 dagen na de eerste mail).

Ik moet wel zeggen dat deze methode misschien niet "the normal way" is, want normmal moede wachten op een mail van hen. Deze heb ik dus nog niet gekregen, ik heb gisteren wel een brief gekregen van skynet dat mijn adsl abbo- opgezegd is voor den 14-de augustus. Dus dat doet Dommel blijkbaar ook!!! Snelheid is juist hetzelfde als Skynet, het grote verschil is de 140GB, de unlimited upload en de gratis payserver en dit voor 31,95euro (de payserver gaat wel maar aan 300kb/s ... who cares, laat de PC snachts doordoen awaar.

Ik heb het dus bijna 2 weken, en het is gewoonweg super!!!!

DOEN!!

:applause:

thugangel

Legacy Member
Weet iemand hier ofdat dommel ook beschikbaar is in koersel - beringen (3582).
We hebben geen actieve belgacom telefoonlijn en bij dommel antwoorden ze niet naar men mails...

Dan nog een vraagje.
Kan iemand even opsommen wat ik allemaal nodig heb om voor een dommel account(adsl modem,etc..)? We hebben momenteel telenet en .. ja ...

Met vriendelijke groeten,

aXl_

Legacy Member
thugangel zei:
Weet iemand hier ofdat dommel ook beschikbaar is in koersel - beringen (3582).
We hebben geen actieve belgacom telefoonlijn en bij dommel antwoorden ze niet naar men mails...

Dan nog een vraagje.
Kan iemand even opsommen wat ik allemaal nodig heb om voor een dommel account(adsl modem,etc..)? We hebben momenteel telenet en .. ja ...

Met vriendelijke groeten,

je kan op de site van dommel zelf nakijken of adsl bij jouw beschikbaar is door een telefoonnumer in te geven.

je hebt nodig: een telefoon lijn die adsl ondersteunt, een adsl modem (als je telenet hebt, heb je een kabel modem) en een adsl abbonement met dommel zelf.

Je eenmalige kosten zijn je adsl modem en de activatie van 20€. Een adsl modem kan je vinden voor om en bij de 60 à 70€. De modellen die modem en router in 1 bakje integreren kunnen wat duurder zijn.

edit: als je met de telefoonlijn tegelijkertijd wilt bellen en surfen heb je ook een splitter nodig normaalgezien. Heb wel geen idee hoeveel dat kost.

thugangel

Legacy Member
aXl bedankt voor de antwoorden.
Maar mijn telefoonnummer kan niet gevonden worden op die site :unsure: :).
Daarom dat ik het hier vraag.

stijn87

Legacy Member
koebeest zei:
hierbij zit dus die digitale tv die ik nu niet echt nodig heb maarja, het is wel een leuke extra.

Als ik dit hoor sta je zeker niet te springen voor digitale tv en kun je zeker nog een tijd verder met de gewone tv. Ik zou (als dit inderdaad waar is) zeker niet ingaan op het aanbod van belgacom, ze proberen je gewoon hun rommel aan te smeren. Schakel gewoon over op dommel.
Ikzelf heb ook dommel en het werkt gewoon perfect.

eXoz

Legacy Member
kunt ge zien hoever ge zit van de centrale van Dommel, op de site hebbik al gezien dat ik op hun adsl kan.

EA lover

Legacy Member
eXoz zei:
kunt ge zien hoever ge zit van de centrale van Dommel, op de site hebbik al gezien dat ik op hun adsl kan.
Inderdaad en ik vind dat maar nergens.

Nu hebben we hier thuis ADSl Belgacom Go. Als we overstappen naar Dommel, met hoeveel zal de snelheid dan dalen ongeveer?

koebeest

Legacy Member
ze zal stijgen met 10kb/s ofzo.


Om te weten hoever je van centrale zit moet ge hen mailen.

PDSOUNDS

Legacy Member
EA lover zei:
Inderdaad en ik vind dat maar nergens.

Nu hebben we hier thuis ADSl Belgacom Go. Als we overstappen naar Dommel, met hoeveel zal de snelheid dan dalen ongeveer?

Aangezien er enkel ADMINISTRATIEF iets veranderd , gebeurd er dus niets aan uw connectie.
Alhoewel ik moet zeggen dat via de nieuwesgroepen mijn snelheid ook met ongeveer 10kb/s gestegen is. In feite kan dit niet hoor, tes enkel administratief.
Nu ja, tes beter dan vertragen hé.

Het komt hier op neer: iets anders dan een gebruikersnaam en passwoord veranderd er niet. Alles blijft hetzelfde (behalve the goodies dan: 150GB/payserver/unlimited upload)
:applause:

Karre

Legacy Member
Toevallig woont er hier niemand in Berlare zeker wiens telefoonnummer ik even kan lenen om te zien of ik Dommel kan nemen :p.

Edit: nvm, de goudengids bestaat ook al online zo te zien :p.

Edit2: Dommel is hier niet mogelijk, ik wist het :p. Dus blijft er maar keuze tussen Belgacom en Telenet hier...

Tah_b00nz0r

Legacy Member
pfff ging het hier ook ma allemaal zo handig om men ouders is te overtuige om dommel te nemen. ik vloek echt van dien skynet eh :angry:

PDSOUNDS

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
pfff ging het hier ook ma allemaal zo handig om men ouders is te overtuige om dommel te nemen. ik vloek echt van dien skynet eh :angry:

Met te zeggen dat het 8euro scheelt per maand kunde alle ouders overtuigen zeker? Of niet?

Robinvv

Legacy Member
PDSOUNDS zei:
Met te zeggen dat het 8euro scheelt per maand kunde alle ouders overtuigen zeker? Of niet?

Maar als ze er nog nooit van gehoord hebben dan is de onbetrouwbaarheid groot.

Was vroeger bij de banken ook, maar zoals je ziet is dat allang doorbroken. Zijn nu toch ook al véél mensen bij "kleinere" banken dan voordien, omdat ze meer/betere voordelen bieden.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
idd goed gezegd, ze kennen het hier ni en zelf sta ik er ook zo een beetje sceptisch tegenover omdat het idd niet zo gekend is nog ni.

ok, ik lees hier van niemand problemen ivm de verbindingen enz dus normaal is het in orde...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan