Archief - Dommel VS nieuwe aanbod adsl

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koebeest

Legacy Member
Hallo,

Aangezien er nog geen echt subonderdeel is op dit forum waarin je alles rond internet en telefonie kan bespreken. Post ik mijn vraag hier maar. Lang geleden wou ik overstappen op dommel (ongeveer een jaar terug) maar toen zaten we na het aanvaarden van één of andere promotie van skynet nog voor een jaar vast. Door dit voorval ben ik dommel dus wat uit het oog verloren tot op vandaag! Vandaag nam namelijk belgacom contact op men mij voor me een internet + digitaal tv pakket aan te smeren. Nu zei ik tegen die persoon dat ik nu toch wel wat aan het twijfelen was om naar dommel over te stappen omdat belgacom toch op tal van vlakken achter blijft. Want belgacom is nog altijd van mening dat de snelheid opvoeren belangrijker is dan het opdrijven van de GB's (zever dus!). En dat hij mij morgen of overmorgen nog eens moet contacteren voor dat "speciale" aanbod.

Nuja het pakket dat hij mij wou verkopen:

http://newsletter.belgacom.be/edm/200707_29059g_nl.htm

hierbij zit dus die digitale tv die ik nu niet echt nodig heb maarja, het is wel een leuke extra.

De kosten voor dit hele pakket: 50 euro in de maand. Ik krijg dan ook 17 GB in de plaats van 12 GB per maand en er wordt mij gegarandeerd dat men internet snelheid niet zal verminderen bij het kijken naar digitale tv (hoewel dit vroeger wel zo was).

Nu lijkt dommel ook interessant natuurlijk, wel geen digitale tv maar wel veel meer download (ik download veel demo's enzo waardoor ik er elke maand overga >.<) met dit pakket:

http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home

Nu is dus mijn vraag , wat zouden jullie doen in mijn plaats. En staaf jullie antwoord ook graag een beetje. Wat zelf kom ik er niet echt uit.

Bedankt

Koebeest

dragonflo

Legacy Member
maar dat is zever van belgacom ge gaat wss na een jaar de volle pot moeten betalen voor u internet en u tv. pak gewoon bommel.

koebeest

Legacy Member
buh, digitale tv van telenet gaat hier niet in deze appartementen.

koebeest

Legacy Member
mja wat is de prijs dan ook >.< . Das veel te duur voor wat het maar is?

PureFun

Legacy Member
Digitale tv is voor niets nodig. Enkel een tussenstap waar ze de klanten nog even wat extra geld afhandig maken op de weg naar hd. Tenzij je natuurlijk van dat hele 'druk op de rode knop!' gedoe houdt om 'te genieten van interactive content'.

DevFred

Legacy Member
PureFun zei:
Digitale tv is voor niets nodig. Enkel een tussenstap waar ze de klanten nog even wat extra geld afhandig maken op de weg naar hd. Tenzij je natuurlijk van dat hele 'druk op de rode knop!' gedoe houdt om 'te genieten van interactive content'.

Inderdaad, ik zie het als een wilde poging om mensen proberen voor de TV te houden, en niet films online kijken en kopen enzovoort (met de komst van films te kopen op iTunes voor redelijke prijs eind dit jaar, high definition naar PC enzovoort).

Computer biedt u vrijheid en keuze wat te kijken wanneer je wilt. TV is VEEL reclame en zo van die gok spelletjes, en veel te veel herhaling van dingen omdat nieuwe dingen (zoals Simpsons series) geld kosten om er license op te krijgen.

Alleen zaterdag enzo laten ze soms eens een premiere film zien, voor de rest is het altijd herhaling. Digitale TV is gewoon extra kanalen en die digi corder is gewoon een harde schijf die alles opneemt zodat ge terug kunt draaien.

Zo zie ik het tenminste.

Oldskooler

Legacy Member
protnie zei:
Mja tis wel voor 4 PC's hier :)
€ 57.05 /maand

Wat veeeeeeeel te duur is, pakt dan adsl go + routerken, kunt ge ook 4 pc's gebruiken.



Ik zit zowat in dezelfde sistuatie :s, probleem is dat wij zo een jaarcontract hebben, omdat we 2 maand gratis hebben gekregen van skynet. Die 17 gig hebben we ook, dat is die standaard 12 gig + gratis volumepack.

Skynet was voor mij goed, maar het probleem is dat het leechen niet meer gaat :s, vroeger kon je 36 uur gratis downloaden telkens je over je limiet ging gaan, en dat gaat nu niet meer :(:(:(.

Mss ga ik dommel nemen, maar dan volledig op mijn kosten, ozze pa betaalt dan gewoon skynet verder tot het contract is afgelopen, en wisselen we telkens gewoon van account op de router. Met die 17 gig kom ik niet toe :s, met die 75 gig van dommel juistekes.

koebeest

Legacy Member
lol, ook het feit dat ADSL alle nieuwsgroepen gewoon heeft dichtgegooid. Ok, ik weet het er zitten daar veel illegale dingen op maar men zet daar ook soms serieuze dingen op die gratis te downloaden zijn. Dusja... ze doen zichzelf een beetje de das om met dat zomaar dicht te gooien. De grootste reden voor naar dommel over te gaan is:

Ook op legale manier ga ik over men limiet van 12 gig. Ik kijk namelijk veel Youtube filmpjes, ik speel een MMORPG wat met zich meebrengt dat ik veel Teamspeak of ventrillo gebruik en af en toe tooltjes , patches, mods,... download. Af en toe download ik dan ook nog eens een fraps filmpje van mijn mede clan members ofzo. Dusja je kan het al raden: Over dien limiet.

Films downloaden (al dan niet legaal, want ze beginnen die nu al aan te bieden op manieren als Itunes) is dan helemaal uit den boze. Als telenet en skynet steeds blijven geloven dat de snelheid opdrijven belangrijker is dan het opdrijven van het volume zijn ze naar mijn mening serieus verkeerd bezig. Wat ben je namelijk met snelheid als je toch zo weinig volume hebt.

gerco

Legacy Member
Bedenk wel dat die digitale TV zuipt aan uw downloadlimiet! 'k Dacht dat 't ongeveer 600mb was voor 45min tv!

aXl_

Legacy Member
Oldskooler zei:
Skynet was voor mij goed, maar het probleem is dat het leechen niet meer gaat :s, vroeger kon je 36 uur gratis downloaden telkens je over je limiet ging gaan, en dat gaat nu niet meer :(:(:(.

dat gaat wel, kheb dat vorige maand nog gedaan (16GB terwijl mijn limiet maar 10 is) en ik ga dat deze maand weer doen alsk het uithou met mijn laatste halve gigabyte tot het einde van deze maand.

Oldskooler

Legacy Member
aXl_ zei:
dat gaat wel, kheb dat vorige maand nog gedaan (16GB terwijl mijn limiet maar 10 is) en ik ga dat deze maand weer doen alsk het uithou met mijn laatste halve gigabyte tot het einde van deze maand.


bij mij ging dat vorige maand ook nog ;)

Uiteindelijk hangt het nog van regio tot regio af, bij sommigen lukt het al van begin mei niet meer. Bij mij van begin deze maand niet meer :(.

Feignasse

Legacy Member
gerdcornelis zei:
Bedenk wel dat die digitale TV zuipt aan uw downloadlimiet! 'k Dacht dat 't ongeveer 600mb was voor 45min tv!
Digitale TV wordt toch niet aangerekend op je datavolume voor internet? :wtf:

Karre

Legacy Member
gerdcornelis zei:
Bedenk wel dat die digitale TV zuipt aan uw downloadlimiet! 'k Dacht dat 't ongeveer 600mb was voor 45min tv!

Euh nah? Dat verbruikt niets van je limiet ze.

Oldskooler

Legacy Member
gerdcornelis zei:
Jawel:) Was bij ons toch zo in februari.


lol, veel tv dat je dan kon zien :ironic:

Schandalig dat ze zoiets nog durfden te flikken.

Het beste is dat ge met al dat nieuw spul op de markt zo lang mogelijk wacht. Maar de meeste mensen kennen daar totaal niets van, en halen dat dus maar in huis.

Voor oudere mensen moet zoiets een totale ramp zijn, die kopen dat maar, maar weten totaal niet wat het inhoudt en welke gevolgen er zijn. Vroeger was dat, kabelke erin, en play. *Bomma moet een extra volumepack bijbestellen*

Velen die nu digitale tv hebben, weten wsl niet eens dat er HD tv komt.

Vroeger was er play, stop, reject, + dat wit kabelke antenne genaamd. Toen snapten de mensen er nog iets van, maar nu snapt niemand er nog iets van.

En alles wordt maar duurder, als je belgacom tv wilt :s, al die abonnementen moet je hebben, wil je digitale tv op meerdere tv's :s, moet je extra decoders nemen + extra abbonementen =GOED DOKKEN.

Wij hebben, 4 tv's in huis, dat is toch onbetaalbaar, om op iedere tv digitale tv te willen :s:s.

Als het aan mij lag, bleven we bij analoge antenne :p, en als ik iets digitaal wil zien, zal ik wel een schijfje huren/kopen/(kopiëren :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan