Archief - Discotheek/club

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yo-Han

Legacy Member
Ik ken Filip Delie! :lol: draait die daar nu..zelfde geboortedorp :)


is eigenlijk bekend geworden als TD en chirofuif dj ,heeft dan twio (Gent) overgenomen etc.qua club en housemuziek is die nu niet echt vrij bekend idd..zag hem af en toe wel eens in music man,vandaar..vroeger draaide ie nie graag house,was new wave..tjah business é

infeKted

Legacy Member
Die prijzen zijn ook wel om een bepaald soort volk te lokken..

VinceFeet

Legacy Member
Spearhead zei:
Ik ga soms wel eens naar Disco 48 te Schilde. De inkom is maar 5 € en al het drinken is voor 2.5€ (ook alle sterke dranken). Al krijg je wrs wel iets minder alcohol en een kleiner glas is dit toch wel een discotheek waar je "goedkoop" kan gaan feesten. Aanradertje ^^

Ok, per definitie is dat een 'discotheek' maar wel niet van het kaliber Bonthuys dat de threadstarter als voorbeeld aanhaalde. Disco 48 'verlaagt' zich qua muziek tot de platte commerce (JUMPING TIME) en dat weerspiegelt zich ook in het soort bezoekers (wees eerlijk alstublieft). Natuurlijk lopen daar ook een groot deel 'fatsoenlijke mensen' rond maar ik stoor mij daar toch wel aan de Puta Madre's en de foorwijven. Maar je hebt een punt als je zegt dat de prijzen er wel studentvriendelijk zijn. Volledig terzijde trouwens.

In ieder geval, ik moedig dat altijd aan: initiatief nemen. Ik zou na mijn studies ook graag iets op mezelf beginnen en veel mensen ontmoedigen dat. Dat is natuurlijk om mij te waarschuwen voor de gevaren van het ondernemen en je mag hen dat daarom ook niet kwalijk nemen, zij zijn gewoon realist. De 'discotheek-branche' is ook een branche waar ik in geïnteresseerd ben trouwens.

Maar het is een héél zware investering zoals de mensen boven mij alreeds zeiden. Infrastructuur gaat miljoenen kosten (ik heb geen idee van de prijzen van licht -en geluid maar het zal wel in de categorie 'schijteduur' zitten), personeel is niet goedkoop (prijzen buitenwippers zijn echt :crazy: ), DJ's kennen hun prijzen ook,... kortom: je moet al goed boeren om die kosten er uit te halen dus die prijzen van den drank drukken is geen goed idee. :p

En hou er ook rekening mee dat je in een 'bepaalde wereld' terechtkomt. Misschien kijk ik te veel films maar ik denk dat het nachtleven niet altijd vies is van drugs, belastingsontduiking,... en de concurrentie ziet u ook niet altijd even graag komen.

In ieder geval, bezint voor ge begint maar laat u niet ontmoedigen! Hou ons op de hoogte!

sink

Legacy Member
Yo-Han zei:
Ik ken Filip Delie! :lol: draait die daar nu..zelfde geboortedorp :)


is eigenlijk bekend geworden als TD en chirofuif dj ,heeft dan twio (Gent) overgenomen etc.qua club en housemuziek is die nu niet echt vrij bekend idd..zag hem af en toe wel eens in music man,vandaar..vroeger draaide ie nie graag house,was new wave..tjah business é
is ook geen house, benny start meestal zowat met groove rond 22u, om tussen 12 & 2u stilaan over te gaan trance, dan neemt delie het over en draait dan regelmatig eens retro ertussen..
af en toe doet hij ook eens gewone fuiven, waar de gemiddelde leeftijd mss op 16j ligt, en die gasten weten niet wat ze horen dan :)
het verschil ferm goed te horen dan..

ShadesOfJae

Legacy Member
Als ik naar een club ga, dan drink ik daar toch maximaal 2-3 drankjes, en dan ook maar een pintje/cola, omwille van die hoge prijs.
Drinken doe ik wel voor ik in de club kom!

Mr. SLASH

Legacy Member
het rare is dat als ik naar dancing ga dat ik niet moet gedronken hebben om mij te amuseren op den dansvloer , ga ik naar een chirofuif of dergelijke , dan moet ik eerst al lichtjes in de wind zijn voor ik los kom .

VinceFeet

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
het rare is dat als ik naar dancing ga dat ik niet moet gedronken hebben om mij te amuseren op den dansvloer , ga ik naar een chirofuif of dergelijke , dan moet ik eerst al lichtjes in de wind zijn voor ik los kom .

Ik drink zelf geen alcohol maar bij mijn vrienden is dat ook zo, die moeten zelfs best veel drinken vooraleer ze in de stemming zijn op een boerenfuif! :p

Time

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
het rare is dat als ik naar dancing ga dat ik niet moet gedronken hebben om mij te amuseren op den dansvloer , ga ik naar een chirofuif of dergelijke , dan moet ik eerst al lichtjes in de wind zijn voor ik los kom .
Als iedereen rondom jou uit de bol gaat is de drempel idd veel lager dan op een lokaal fuifke waar het stikt van 16/17-jarige gastjes die de ganse nacht geen voet verzetten, en waar je als mannelijke "danser" zwaar in de minderheid bent.

VinceFeet

Legacy Member
Time^- zei:
Als iedereen rondom jou uit de bol gaat is de drempel idd veel lager dan op een lokaal fuifke waar het stikt van 16/17-jarige gastjes die de ganse nacht geen voet verzetten, en waar je als mannelijke "danser" zwaar in de minderheid bent.

Echt hé! Als je op een lokale fuif begint te dansen zie je die ander gasten daar vaak staan van 'Zie hem hier ze, de ******' terwijl ze zelf héél de avond als bevroren voor zich staan uit te staren...

^MystiQ

Legacy Member
VinceFeet zei:
Echt hé! Als je op een lokale fuif begint te dansen zie je die ander gasten daar vaak staan van 'Zie hem hier ze, de ******' terwijl ze zelf héél de avond als bevroren voor zich staan uit te staren...

Met meestal alle gevolgen vandien ... :D

XoN`-

Legacy Member
sink zei:
d
8€ inkom en goeie prijzen (bv. 2€ voor pint, cola, 3€ voor duvel), wekelijks 2 residents in mainhall en 2 in de 2 andere zalen, 2-3 buitenwippers en toch ongeveer 15 achter de bar en voor opdienen
ze hebben zo hun reputatie, sommigen houden ervan, andere weer niet.. maar het zit toch elke week vol, en dat zal ook zo blijven denk ik
qua high tech zijn er toch weinig andere die er kunnen aan tippen denk ik, een ongeziene lichtinstallatie, 4 full color lasers, 10 plasma schermen, schitterende geluidskwaliteit..
alleen jammer dat er geen écht bekende DJ's zijn, want wie kent er eigenlijk Filip Delie? (toch de topman van kokorico), DJ Wout is er al een paar keer een retrosetje komen draaien, en daar moet Delie toch nie voor onderdoen.. :)

euhr 8€ voor g'n bekende dj's ... nja liever jij dan ik :)

spiraal: aphrodite, steve rachmad, legowelt, james ruskin, tom hades, dave angel, the advent, inglesos, space djz, lektroluv, T-1000 ... (wall of fame @ jhspiraal.be) Nooit meer als 6EUR moete betalen vr elke naam + 1.50€ pint. Ké tis JH mr qua inrichting isset zelfde as vb de cinema in anvers of café d'anvers ofzo ze :p Kvindet nog cooler door het 'ondergrondse'
:woohoo:

sink

Legacy Member
XoN`- zei:
euhr 8€ voor g'n bekende dj's ... nja liever jij dan ik :)
onbekend.. ze zijn tenminste goed.. :)
en in welke discotheek geraak je tegenwoordig nog binnen voor 5€? 8€ is toch een schone prijs..

Tah_b00nz0r

Legacy Member
in een club raak je idd nergens binne voor 5€ wa wel spijtig is :p

clubben is duur :(

JackM

Legacy Member
als ge eerst al uw gebouw moe afbetalen, en da is ook nie gewoon zo nen betonnen fabrieksgebouw ala willy naesens é, daar komt nog heel wat meer geluidsisolatie en nog andere dingen bij kijken (en al die materialen zijn nie goekoop, kijkende wat een gewoon simpel huizeke kost).
dan licht en geluid aanschaffen: als ge toch iets deftig wilt van licht en geluid moogde ook al in de miljoenen rekenen (bef) want gelijk da probe al zei, ge moet et kopen é, tis nie gelijk op een fuif daje da eens huurt. en geloof mij da kost geld zulke dingen :eek: want wslk gade graag een laserke hebben? reken dan al maar op 45000 voor 1 laserke van 2watt. ik kan der ook best inkomen dat ge voor zoiets wel enkele deftige verzekeringen moogt betalen ook, dus nog kosten.
personeel: als ge daar wa buitenwippers zet, die gaan u ook nogal wa kosten ze, wetende dan die mannen daar ook 8 uur staan (normale job dus) en eig een risicoberoep uitvoeren (fuifsecurity ier kost al 200 euro de man) en ander pesroneel voor drank, hygiene, geluidstechnicus, da moet ook allemaal betaald worden é.
djs: ziende wat sommige djs vragen om 2 uurkes te draaien :s stel u maar es voor als ge iemand ala dave clarcke, sven vath, richie hawtin, (of van andere genres) wilt vragen voor een avondje, die gasten vragen in de 10000 euro alsek me nie vergis.
en dan zijn der nog ne ganse pak dingen die ek vergeet :)

kweet, da lijkt leuk en iedereen mag daar van dromen, een club/discotheek kunde nie starten uit het niks zonder enige ervaring en/of aan die leeftijd.

sink

Legacy Member
Fuse: 70km, veel te ver, en als ge pas na 12u toekomt is't ineens 10€?
Koloso: 30km
Kokorico: 4km :)

een nachtje heen/weer naar complex kost me dik 10€ aan naft.. dus dat zijt ge zo weer kwijt..

Tah_b00nz0r

Legacy Member
sink zei:
Fuse: 70km, veel te ver, en als ge pas na 12u toekomt is't ineens 10€?
Koloso: 30km
Kokorico: 4km :)

een nachtje heen/weer naar complex kost me dik 10€ aan naft.. dus dat zijt ge zo weer kwijt..

mja ge moe er iets voor over hemme ook é :D wees blij da ge zo'n kot op 4km van u deur hebt dan :unsure:

Gothrek

Legacy Member
Wrm alles zo "duur" is
ga eens naar ibiza, 50€ inkom en 15# wodka-redbull
wrm verlagen die hun prijzen niet? wel idd, zoals het hier al gezegd is, als er zotten zijn die dat willen betalen, en uw zaal blijft vol, wrm niet? :)

Shellshock

Legacy Member
Gothrek zei:
Wrm alles zo "duur" is
ga eens naar ibiza, 50€ inkom en 15# wodka-redbull
wrm verlagen die hun prijzen niet? wel idd, zoals het hier al gezegd is, als er zotten zijn die dat willen betalen, en uw zaal blijft vol, wrm niet? :)

Serieus? :wtf:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan