Archief - Discotheek/club

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eXtreme

Legacy Member
Yow,


Ben overlaatst nog eens naar industria (bonthuys) geweest, één van de bekendere discotheken/"clubs" in België...

Nu volg ik economie en heb zeker interesse om ooit (bv. na een aantal jaren gewerkt te hebben) zelfstandige te worden...je hoort me al komen....ik zoek me een welgestelde partner (of niet) en start mijn eigen "high-tech club" als 'k een geschikte locatie vind.


Maar nu vroeg ik mij af waarom de prijzen toch zo hoog zijn.....als je er over nadenkt zijn die "outrageous"... €7 voor een woda redbull, €2.50 voor een pint,... inkom 10eur,...

Hoe komt 't dat ze toch niet iets goedkoper worden???? Zelfs de perfect draaiende clubs (die ieder weekend overvol zitten en in de week hun zaal (gehuurd of gekocht) ter beschikking stellen voor trouwpartijen,...) hebben deze hoge prijzen.......ik snap het niet!!



Grtz

ps: je kunt me er wel in volgen als ik dan zeg dat 'k ooit een eigen club wil starten; áls het draait ben je binnen..

televetforum

Legacy Member
Gebouw, verzekering, electriciteit, DJs, personeel, reclame.... :)

=Dujosh=

Legacy Member
het is geen fuif dat ze organiseren he.
materiaal, acts, dj's, huur zaal enzovoort enzovoort ...

+ ze moeten ook wat winst maken he, het is nog steeds een bedrijf

Flare'

Legacy Member
In verband met die prijzen: is vrij logisch denk ik.. Wetende dat hun DJ's etc hun pakken geld kosten.

En ivm die eigen club starten: ik heb hier ook al vaak over zitten nadenken. (Ik begin volgend jaar marketing normaalgezien btw)

Maar je moet wel weten: een club starten is niet zo simpel als het lijkt. Je hebt enorm veel verantwoordelijkheden en er kunnen af en toe razzia's zijn wat de reputatie van je club soms niet ten goede komt. Het juiste publiek lokken is niet altijd zo evident.

En het budget om een club te starten is niet niks.. Ik denk dat je je zou verschieten hoeveel het kost om in bv. Antwerpen een discotheek te laten bouwen.

Gentille

Legacy Member
ben overlaatst naar Da Shake geweest in Kortrijk en vroeg mij net hetzelfde af. Maar dan begon ik eens te tellen hoeveel buitenwippers daar rondliepen, er stonden er een stuk of 5-6 buiten, aan de eerste deur nog een, tweede deur nog één en in de zaal liepen er ook nog 3 rond. Dus in totaal een man of 10-12 die je al moet betalen. Dan nog eens 5 man aan de bar. verschillende dj's op een avond en ga zo maar de lijst af. Een discotheek is een klein bedrijf veel opbrengsten maar ook veel kosten en die moeten hun inkomen verdienen in een weekend.

R-evolution™'

Legacy Member
Als het er ooit van komt doe het dan in limburg, kanten neerpelt bocholt.
Hier in de buurt is dus nerges zoiets. versus (60 km) is dichste bij.

Denk wel dat als je zaal koopt en vast materiaal, eventueel vaste dj hebt het na een tijdje goed houdbaar is

DjProbe

Legacy Member
hehe ...
je zou maar eens moeten weten wat alles kost ...

als je fuif geeft ... huur je alles ...
dit is geen fuif e
je dient alles te kopen
bovendien moet je ook steeds inoveren

sink

Legacy Member
eXtreme zei:
en start mijn eigen "high-tech club"
de "high-tech club" bestaat al :p
nie da'k reclame wil maken, maar hier in de buurt, kokorico is zo'n voorbeeld van hoe het moet eigenlijk..

8€ inkom en goeie prijzen (bv. 2€ voor pint, cola, 3€ voor duvel), wekelijks 2 residents in mainhall en 2 in de 2 andere zalen, 2-3 buitenwippers en toch ongeveer 15 achter de bar en voor opdienen
ze hebben zo hun reputatie, sommigen houden ervan, andere weer niet.. maar het zit toch elke week vol, en dat zal ook zo blijven denk ik
qua high tech zijn er toch weinig andere die er kunnen aan tippen denk ik, een ongeziene lichtinstallatie, 4 full color lasers, 10 plasma schermen, schitterende geluidskwaliteit..
alleen jammer dat er geen écht bekende DJ's zijn, want wie kent er eigenlijk Filip Delie? (toch de topman van kokorico), DJ Wout is er al een paar keer een retrosetje komen draaien, en daar moet Delie toch nie voor onderdoen.. :)

Spliffsnatcher

Legacy Member
Wil je winst maken met een club dan kies je ofwel voor locatie in een stad en ga je moeite hebben om u naam te maken zonder extreem dure DJ's. Ofwel kies je platteland en ga commercieel op het platte af.
Probeer maar is aan fuse of mirano te tippen als je in brussel begint. Of cafe d'anvers of cc in andere steden.

BTW cc heeft ENORM goed gedraaid en is toch failliet gegaan, maak zelf u rekensom he. De tijden van de clubs zijn al ff gepasseerd. Belgie is daar te klein voor zo eenvoudig is dat.
het klinkt allemaal zeer mooi in theorie, maar wat ik van de eigenaar van fuse soms hoor zegt wel genoeg. hij doet het nog doodgraag maar begint er wel te oud voor te worden. zijn club verkopen gaat niet want hij krijgt er niet genoeg voor. niemand wilt zoveel investeren in een risicomarkt. En zeggen van alles de boom in gaat ook niet. Maw hij is nog niet binnen om zijn huidige levensstijl te behouden.

Maw dromen mag zeker, maar ik zou er toch ongeloofelijk veel tijd insteken voor je iets begint.

feesjah

Legacy Member
waarom zouden ze minder vragen ? obviously their clubs are full & people are paying... You would be stupid not pushing your prices to the max ;)

Yo-Han

Legacy Member
extreeeem hoog startbudget..waar gaat ge dat als jonge beginnende zelfstandige halen? lenen bank? die gaan u niet snel iets geven als je niet kredietwardig bent..klein beginne,danscafeetje bvb ;) ken genoeg rijkeluiszoontjes die met het geld van hun ouders een bedrijf begonnen en snel overkop gingen en dan maar weer nieuw geld kregen van mammie en pappie..zo is het makkelijk...als je geen extra krediet hebt is het na 1 mislukking finito,al dat zuur verdient en gespaard startkapitaal pleite

probleem met club vandaag zijn al die vergunningen,strenge regels,uw publiek blijven houden...dat komt er nog allemaal eens bij als je peperdure investering in gebouw en materiaal er nog maar is

^MystiQ

Legacy Member
Weet ge wat de hele ironie van het hele verhaal weer is.

Som hier 100 andere mogelijkheden op om iets te beginnen, altijd wel mensen die 1000den redenen weten om het niet te doen maar als ze je voorstelt wat je dan kan wel beginnen dan staan ze daar met hun mond vol tanden want ze weten het niet.

Wa voor zever is da nu, "tkost geld" en si en la, tuurlijk kost het geld, NIETS is gratis :)

eXtreme

Legacy Member
men nonkel is kinesist; die heeft ook alles moeten kopen (praktijk bouwen, al het materiaal,...). Nu kan je zeggen dat dat een kleinere investering is (duh), maar het geld stroomt ook trager binnen..

Een club starten is een serieeeuss grote investering (zou ik ook nooit alleen aan beginnen trouwens...) maar het geld komt (hopelijk :) ) sneller en in grotere hoeveelheid binnen...als je rijk wil worden moet je risico's nemen..

Spearhead

Legacy Member
Ik ga soms wel eens naar Disco 48 te Schilde. De inkom is maar 5 € en al het drinken is voor 2.5€ (ook alle sterke dranken). Al krijg je wrs wel iets minder alcohol en een kleiner glas is dit toch wel een discotheek waar je "goedkoop" kan gaan feesten. Aanradertje ^^

murdoc

Legacy Member
De dure prijzen zijn vrij logisch denk ik: als ze 2 euro inkom vragen en 1 euro voor alle drank zit de zaak stampend vol, als ze het vijfdubbele vragen zit de zaak ook stampend vol ... You do the math ;).

eXtreme

Legacy Member
Inderdaad....maar als je erover nadenkt moeten ze zich toch slecht voelen om zo'n prijzen te vragen en er nog glansrijk in te slagen ook......of nie :p wil ik ook wel:D

nTFs

Legacy Member
eXtreme zei:
Inderdaad....maar als je erover nadenkt moeten ze zich toch slecht voelen om zo'n prijzen te vragen en er nog glansrijk in te slagen ook......of nie :p wil ik ook wel:D

De hoge prijzen is wel het minste waar ze aan denken veronderstel ik.
Jij hebt nog altijd de keus als je die woekerprijzen wil betalen.

Yo-Han

Legacy Member
Math'ke zei:
Weet ge wat de hele ironie van het hele verhaal weer is.

Som hier 100 andere mogelijkheden op om iets te beginnen, altijd wel mensen die 1000den redenen weten om het niet te doen maar als ze je voorstelt wat je dan kan wel beginnen dan staan ze daar met hun mond vol tanden want ze weten het niet.

Wa voor zever is da nu, "tkost geld" en si en la, tuurlijk kost het geld, NIETS is gratis :)

1)zoals ik zei:
beginnen met danscafeetje? kleinere investering(maar nog genoeg),min of meer zelfde richting uit,en later kan m'n groeien..een 'club/discotheek' kost miljoenen(of snel 1miljoen) euros hé..redelijk blijven

2) geld scheppen met club betekend bvb elk weekend bakske vol..als ge eens een paar
weekends maar halfvol of minder hebt voelt ge dat snel hoor

t'zijn hier nie de 70's en studio 54 en rijkelijk metropool volk hoor

concureer dan ook maar tegen bestaande zaken...iets nieuw trekt aan,maar éénmaal de mensen het gezien hebben :unsure:

3)zowiezo hebt ge idd meestal meerdere geldschieters en oprichters in zo een zaak ..elke zaak is idd een gok en wie nie waagt nie wint..maar als er veel geld is met gemoeid denk je best 10x na ipv 2x

c3c

Legacy Member
sink zei:
de "high-tech club" bestaat al :p
nie da'k reclame wil maken, maar hier in de buurt, kokorico is zo'n voorbeeld van hoe het moet eigenlijk..

8€ inkom en goeie prijzen (bv. 2€ voor pint, cola, 3€ voor duvel), wekelijks 2 residents in mainhall en 2 in de 2 andere zalen, 2-3 buitenwippers en toch ongeveer 15 achter de bar en voor opdienen
ze hebben zo hun reputatie, sommigen houden ervan, andere weer niet.. maar het zit toch elke week vol, en dat zal ook zo blijven denk ik
qua high tech zijn er toch weinig andere die er kunnen aan tippen denk ik, een ongeziene lichtinstallatie, 4 full color lasers, 10 plasma schermen, schitterende geluidskwaliteit..
alleen jammer dat er geen écht bekende DJ's zijn, want wie kent er eigenlijk Filip Delie? (toch de topman van kokorico), DJ Wout is er al een paar keer een retrosetje komen draaien, en daar moet Delie toch nie voor onderdoen.. :)


IDD:p ben dan ook elke week present in de koko:woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan