Ja ik heb een vraag , hoe kunnen we zeggen tegen iemand dat hij depressief is ,en dat het allemaal in zijn hoofd zit zonder een peer op onze bek te krijgen ?
Want ik moet toegeven ,ik kwets niet graag een mens , zeker door te zeggen dat hij zot is .
Ik denk niet dat het aan jou als vriend is om die diagnose te stellen. Probeer hem op een of andere manier naar een dokter te laten gaan, desnoods via zijn ouders, vrouw, vriendin,.... Die mensen hebben niet voor niks 7j (of 12 voor psychiaters) gestudeerd eh.

Wat jij kan (zou moeten) doen is op tijd hulp zoeken voor jezelf. Als je niet goed oplet sleurt ZIJN depressie jou mee de dieperik in. Praat met vertrouwenspersonen die geen rechtstreeks contact hebben met jouw vriend. (Jouw ouders, huisarts,...)
Het zit trouwens in zijn hoofd, maar wellicht op een andere manier dan veel mensen denken. Positief denken kan wel helpen, maar gaat een echte depressie nooit, never, jamais oplossen.