Archief - Denkbeeldig ziek ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

whacker

Legacy Member
Als ik het zo hoor is het meer dan ingebeeld ze. Nogal veel fysieke verschijnselen.
Misschien eens naar andere specialisten voor een tweede opinie.
Verschillende problemen zijn soms niet zichtbaar op scans, laat staan dat de dokters ze zo maar kunnen vinden. (Bij mij hebben ze bvb mijn oor moeten opensmijten om te zien dat er een probleem was, terwijl er op de CT scan niks van te zien was).

BlaDe

Legacy Member
ik wéét dat het kan, ik heb het zien gebeuren met mijn toenmalige vriendin..

Guard

Legacy Member
satanreleased zei:
Maar elk persoon heeft een andere manier om zijn burnout te verwerken .
Ik sla bijvoorbeeld met mijn vuist op een betonnen muur , en mag dan naar de dokter .

pas op, der zijn nu ook 'boreouts', maw: je letterlijk kapot vervelen op je werk.
de enige oplossing is van werk veranderen.

Troj

Legacy Member
opblaasbare WC zei:
Hypochondrie: ingebeelde ziekten, is een voorkomende ziekte binnen de psychiatrie. de patient beseft dit natuurlijk zelf niet. Komt veel meer voor als je denkt, veel hoofdpijnen en rugklachten zijn hiervan de oorzaak. men schat ze op 30 a 50%

Je geest kan het lichaam beinvloeden, in beide richtingen, dus als hij zwaar psychologische problemen heeft kan hem dat ook fysiek verzwakken

Je moet ni de hypochondrie (ingebeelde ziekten, de angst om chronisch/terminaal ziek te zijn, het verkeerd bestempelen van symptomen als zijnde een vreselijke ziekte) met andere stoornissen vergelijken die voor fysieke gevolgen kunnen zorgen. Bij hypochonders werkt het andersom, het gaat van een bepaalde fysieke gewaarwording naar de foute psychologische verklaring, bvb een bobbeltje op uw arm is ineens kanker.

Yasutoko

Legacy Member
Er bestaat zo iets als " als je er aan denkt dat je dat zou hebben, heb je het ook ".

Raar maar waar, maar er is een psychologische aandoening, dat, als je ergens hoort van'n ziekte, en je denkt er even aan, dan krijg je ook al de symptomen hiervan.

Nu, heb je een tijdslijn van deze voorvallen?

Wat je kan doen, een simpele test om te zien of hij niet van deze aandoening ook heeft.

Maak een denkbeeldige ziekte uit, iets dat reeël is, en iets dat niet echt " erg is ".
Zorg dat't geloofwaardig is, en als hij dr van heeft, zowiezo mee naar een therapeut gaan.
Dan heeft die jongen een ernstig probleem ( meer naar het verleden toe gaand ).

De reden waarom ik dit zeg, is doordat'k ook op het punt zat zo een geval ook te zijn, maar nog op tijd kunnen uit de put enzo komen.

Najah, je kan maar uitkijken hé!

Yo-Han

Legacy Member
Geen klierkoorts ofzo vastgesteld? Sneaky virus?


Ik denk dat uw vriend in een depressie zit en misschien serieus vitamines tekort heeft... die vitamines kunnen misschien ook wat regelmatig plezier en ontspanning zijn ....niet altijd muziek hé..ook eens sporten,bewegen,lekker gaan eten, een lief!

Hij moet nat. probeen de oorzaak van zijn stress achterhalen...en dan zien of er nog iets anders 'puur fysisch' scheelt. Uitsluitingsdiagnose noemen ze dat. Veel te veel stress kan je doodmoe en ziek maken.

satanreleased

Legacy Member
Wel als ik het zo heb gelezen en als het echt allemaal in zijn hoofd zou zitten , dan zit ik klem .Ik zou dat niet durven zeggen in zijn gezicht dat hij ziek is in zijn hoofd .Denk dat het best is voor mij om dat over te laten aan zijn ouders .

@yo-han
Ik denk dat hij een genoeg aan vitamines heeft , hij doet namelijk aan herbalist studies en kweekt zelf van die producten voor zich zelf te reinigen .

Ik heb al meerdere maals gesproken met hem , en hij zegt ook alles tegen mij .
Tot nu toe heb ik nog niet veel gemerkt die hem een depresie zou kunnen geven .Ik weet dat hij een heel teleurstellend leven lijd op het liefde's vlak .
vorige week was ik bij hem thuis en hij had halo 3 gekocht .En hhij zag er toen wat happy uit . maar het duurde dan weer 30 minutjes en hij begon wat irritant te worden .

Xylo

Legacy Member
boogje zei:
Slechts 30% van medicatie werkt ook. De overige 70% maakt gebruik van het place-bo effect. We stellen een pilletje nemen gelijk aan beter voelen en genezen, waardoor er een stof vrijkomt in de hersenen die ons beter doet voelen. énorm veel medicatie die de dokter voorschrijft bevatten 0,0 genezende stoffen, maar doordat wij dénken dat ze een functie, een nut hebben, genezen we een beetje onszelf.

LOL, wa ne total fucking bullshit. Denkt ge nu echt dat in elk van die pillekes maanden/jaren onderzoek wordt gestoken zodat we zouden denken dat we genezen zijn zonder er iets gebeurt?

Lol ik stel je voor om een halve kilo van die "fake-pillen" te pakken en eens zien hoe ge dan nog zult denken dat alles goed komt. :rofl: :rofl: :rofl:

bron or it didn't happen!

SweetEmmaRose

Legacy Member
Xylo zei:
LOL, wa ne total fucking bullshit. Denkt ge nu echt dat in elk van die pillekes maanden/jaren onderzoek wordt gestoken zodat we zouden denken dat we genezen zijn zonder er iets gebeurt?

Lol ik stel je voor om een halve kilo van die "fake-pillen" te pakken en eens zien hoe ge dan nog zult denken dat alles goed komt. :rofl: :rofl: :rofl:

bron or it didn't happen!

Ge kunt anders ook gewoon normaal reageren. Die 'LOL's' en 'rofl's' zijn er net iets te veel aan.

enZiiime

Legacy Member
Mss eens proberen uw vriend vitaminen te laten nemen, er mee gaan sporten, en al die andere gezonde dingens, mss helpt het hem als hij denkt dat hij gezond bezig is.

Ken er wel niets van, maar ik voel mij ook dag en nacht slecht (en is ook puur in mijne kop :p), maar natuurlijk niet zo erg als uw vriend, heb zelf ook last van het gevoel van flauwvallen enzovoort (en ben perfect gezond volgens dokter, vitamine tekort, te lage bloeddruk, enzovoort heb ik allemaal niet).

Daarom ben ik ook maar beginnen gezond te leven (stoppen met roken, meer beweging, minder cola en water in de plaats (kleinigheden, maar het helpt een beetje)


edit: en gelooft mij, dat liefdesleven heeft er veel met te maken, al men maten hebben vriendinnen, je ziet die mekaar knuffelen en kuske hier kuske daar en begon ik mij fameus rot te voelen, sinds ik tog eindelijk aan een vriendin ben gesukkelt... is de zon terug, en HARD...

Ble$$ed^

Legacy Member
k vind het wel een boeiend onderwerp ;) .. ik heb er ook enigszins ervaring mee.
Ik geloof er wel in.. dus het zou wel best eens kunnen, maar de symptomen en ziektes die jij aangeeft lijken wel vrij erg en raar.

sneax

Legacy Member
Ik weet niet of dat kan, maar waarschijnlijk zullen er zéker mensen zijn die claimen zoiets zelf gehad te hebben of claimen dat dit wetenschappelijk kan. Of dat écht zo is geen idee.

Volgens mij is diene depressief of iets in die aard, die ziektes en pijnen kunnen veroorzaakt worden door stress van die depressie (niet omdat hij het zich inbeeld IMO). Als em altijd somber is enzo moet ge er maar iets leuk mee gaan doen hehe kweenie ze op da vlak ben ik gene goeie - "over 't algemeen gelukkig zijn" lijkt altijd zo simpel voor mij.

zarathustra

Legacy Member
Xylo zei:
LOL, wa ne total fucking bullshit. Denkt ge nu echt dat in elk van die pillekes maanden/jaren onderzoek wordt gestoken zodat we zouden denken dat we genezen zijn zonder er iets gebeurt?

Lol ik stel je voor om een halve kilo van die "fake-pillen" te pakken en eens zien hoe ge dan nog zult denken dat alles goed komt. :rofl: :rofl: :rofl:

bron or it didn't happen!

google anders gewoon even placebo effect.

google en gij zult weten!

Grayfox

Legacy Member
Xylo zei:
LOL, wa ne total fucking bullshit. Denkt ge nu echt dat in elk van die pillekes maanden/jaren onderzoek wordt gestoken zodat we zouden denken dat we genezen zijn zonder er iets gebeurt?

Lol ik stel je voor om een halve kilo van die "fake-pillen" te pakken en eens zien hoe ge dan nog zult denken dat alles goed komt. :rofl: :rofl: :rofl:

bron or it didn't happen!
This effect has been known for years. Generally, one third of a control group taking a placebo shows improvement and Harvard’s Herbert Benson says that the placebo effect yields beneficial clinical results in 60–90% of diseases, including angina pectoris, bronchial asthma, herpes simplex, and duodenal ulcers. [8]

Bron: wiki...

werkt natuurlijk alleen bij bepaalde mensen die vatbaar zijn voor suggestie, beetje zelfde principe als hypnose neem ik aan. betekent dus ook dat die pillen helemaal geen effect gaan hebben op mensen met een sterk ontwikkeld zelfbewustzijn

@topic: klinkt inderdaad als depressiviteit of een lintworm... (in het geval van een lintworm laat hem een heel heet bad nemen en dan zal da beestje eruitkruipen)

boogje

Legacy Member
Xylo zei:
LOL, wa ne total fucking bullshit. Denkt ge nu echt dat in elk van die pillekes maanden/jaren onderzoek wordt gestoken zodat we zouden denken dat we genezen zijn zonder er iets gebeurt?

Lol ik stel je voor om een halve kilo van die "fake-pillen" te pakken en eens zien hoe ge dan nog zult denken dat alles goed komt. :rofl: :rofl: :rofl:

bron or it didn't happen!

Vernomen van mijn leerkracht Gedragswetenschappen die een handboek psychologie heeft gemaakt en dit boek wordt uitgegeven in België en Nederland. Deze persoon geloof ik wel sneller dan iemand anders natuurlijk ;).

Daarna heb ik er ook nog iets over gelezen omdat het mijn interesse wel kon wekken.

Die overige 30%, daar zal men enorm veel onderzoek naar verrichten, maar hopen middeltjes voor griep zijn bullshit, en door conditionering ( bekendste voorbeeld: de hond van Pavlov die maagsappen aanmaakte bij enkel al het aanhoren van een geluid dat telkens werd gemaakt wanneer hij eten zou krijgen.) dénken we dat we beter worden door het pilletje. Mensen die worden opgevoed zonder pillen hebben deze conditionering niet en zullen hierdoor niet werken. Na 4 dagen ziek zijn gaat een griepje vanzelf over, maar in combinatie met pilletjes nemen ( al van jongs af aan) conditioneren wij een pilletje nemen met beter voelen, terwijl die pilletjes geen genezend effect hebben. Je neemt een pilletje, voelt je beter ( maar je bént niet gezonder dan ervoor. Een stof in de hersenen komt vrij bij het innemen van een pilletje die je beter doet voelen), na enkele dagen voel je u automatisch beter en je linkt een pilletje nemen met beter worden. Het werkt dus enkel met ziektes die toch automatisch overgaan na een tijd, maar een pilletje laat ons in die tijd ondertussen wel beter voelen, maar niet beter WORDEN. Het beter worden denken wij alleen maar. Iedereen die van jongs af aan medicatie nam voor het minste overkomt dit, inclusief ik en jij waarsschijnlijk ook.

Zo werkt een standaard pilletje dus die de dokter voorschrijft. Je kon trouwens wel voorzichtiger reageren, vooral als je geen tegenargument hebt buiten uw ROFL. ^^

laurensvd

Legacy Member
This effect has been known for years. Generally, one third of a control group taking a placebo shows improvement and Harvard’s Herbert Benson says that the placebo effect yields beneficial clinical results in 60–90% of diseases, including angina pectoris, bronchial asthma, herpes simplex, and duodenal ulcers. [8]

Bron: wiki...

Het bestaat inderdaad, maar ik denk dat Xylo het heeft over de percentages.
Bij sommige ziektes worden er idd placebo medicijnen gegeven maar zeker niet op zo'n grote schaal als hier beweerd wordt.

NSA.Rhinox

Legacy Member
satanreleased zei:
Hallo iedereen , het is al heel heel heel lang geleden dat ik nog eens iets heb gepost op de algemeene forum, en dat voel eens leuk aan om het nog eens te doen .
Vandaag kom ik met een dilema of beter gezegd een rare vraag voor, ik zou er ook niet aan twijfelen om te geloven dat niemand erop zal kunnen antwoorden op de slot vraag , maar het is een discussie waard .

hier komt mijn verhaal .

Ik heb al sinds een heel lange tijd een goeie vriend , iemand waar je heel goed mee kan spreken , afgestudeerd psychology en ook en groote muziek liefhebber zoals mij . Dus de conversaties springen de lucht in als we samen komen .Allemaal goed en wel .
Maar er is iets pluis bij deze persoon .De laatste 2 jaar heb ik enkel kunnen horen dat hij zich slecht voelt .

Het begin van de symptomen:

1, Mijn beste vriend heeft 1 jaar geleden last gehad van reflux , medicamenten hielpen niet om zijn zuur gehalte en brand gevoel te verminderen , wat resulteerde in een operatie van de maag , waarbij ze een knobbel steken zo dat er nieks meer naar boven kan komen .Uiteindelijk kan hij zelfs niet meer braken .

2, Hij heeft last van zijn rechter oor , en soms bloedingen in zijn keel bij het spugen achter dat hij zijn tanden poetst , en hij zegt dat het zijn tandvlees niet is .De dokters vinden nieks bij de onderzoek .

3, Hij heeft uitslag op zijn huid , op zijn buik en rug , roode pikkeltjes en cirkeltjes .
Hij is naar een huidspecialist gegaan , en daar resulteert het dat het een infectie is . Hij krijgt antobiotica en de boel ga weg , maar het komt weer na 2 weken achter zijn behandeling .

4, De laatste tijd is hij vermagerd,hij is praktish vel over been geworden in 4 maanden tijd , en toch eet hij zoals een normale mens .

5, De laatste maand ( vorige week ongeveer ) had hij het gevoel dat hij ging flauwvallen , meerdere maals op een dag , maar hij fiel niet flauw .
We kennen bijna allemaal het gevoel van flauw vallen , de fameuse zwart gordijn voor de ogen , en een tunnel effect .

6, Hij claimt ook last te hebben van zijn geslachts deel,pijn bij urineren of sexueel contact, waarbij de dokters nieks zien die abnormaal is .

7, vorige maand heeft hij zich laten testen op SOA's in het universiteit van Gent en daaruit is het antwoord dat hij geen enkele geslachts ziekte heeft .

8, Hij heeft een verleden van manisch depresief te zijn , maar hij heeft zich zelf uit de put kunnen trekken .Dus hij heeft een sterk karakter om voor zen eigen te zorgen .

Het verhaal van mij derbij , Ik heb een onderzoek gedaan op het internet , verschillende psychiatry tot parapshycology websites bezocht en door gelezen.En nergens vind ik zijn symptomen weer .
Wat mij nog meer paf laat staan is dat zelfs de dokters van de universiteiten van Gent en Leuven zeggen dat hij gezond is . Ze hebben hem doorwezen naar een soort dokter die zich specialiseerd in geestelijke ziektes en lichamelijke ziektes, die persoon zegt dat er nieks mis is met zijn verstand en noch lichaamelijk , en dat hij zelfs zijn dochter mocht neuken ....raar maar waar , de dokter sprak zo .

Alle dokters die hij heeft bezocht :
Huis dokter
Uroloog
psychiater
huid specialist
Neus , keel en oor specialist
universieit van leuven
universiteit van gent

En de lijst ga zo verder, met verschillende dokters gespecialiseerd in vanalles en nog wat .

de vragen:

Bestaat er een mogelijkheid dat iemand dit zichzelf kan aandoen , in een vorm van zelf mutilatie ?.Ik weet dat auto mutilatie besta in de psychiatrie boek

oftewel , Is het een feit dat iemand zijn denkbeeldige ziekte kan waar maken.
Bijvoorbeeld, hij denkt dat hij pijn heeft in zijn geslachts deel ,en daad werkelijk begin het pijn te doen achter een tijdje ? ' deze vraag zal dan meer naar de parapsychology liefhebbers gaan.

mijn feiten:

Ik heb de roode puntjes en cirkels gezien op zijn buik en rug .
Hij is aanzienlijk vermagerd in 4 maanden tijd .
Hij vertoond wel een vorm van persoonlijkheids verwisseling , en hij schommelt van happy naar sadness in 30 minuten .

Dat was mijn uitleg over ik en een goeie vriend die ik graag weer happy zou willen zien .
Gelieve de geprekken hier clean te houden .
Idee's over studies of ervaringen mogen jullie hier neer schrijven . en Dank u voor dit te lezen .



Als psychiatrisch verpleegkundige in wording raad ik je vriend aan om zich te laten opnemen op een psychiatrische afdeling. Waarom? Ter observatie & om zijn medicatie op punt te stellen. Het feit dat hij zo schommelt wijst (kan wijzen) op een nieuwe episode van manisch-depressiviteit.

Concrete vragen mag je gerust stellen, ik zal er met plezier op antwoorden!

satanreleased

Legacy Member
Als psychiatrisch verpleegkundige in wording raad ik je vriend aan om zich te laten opnemen op een psychiatrische afdeling. Waarom? Ter observatie & om zijn medicatie op punt te stellen. Het feit dat hij zo schommelt wijst (kan wijzen) op een nieuwe episode van manisch-depressiviteit.

Concrete vragen mag je gerust stellen, ik zal er met plezier op antwoorden!
__________________

Ja ik heb een vraag , hoe kunnen we zeggen tegen iemand dat hij depressief is ,en dat het allemaal in zijn hoofd zit zonder een peer op onze bek te krijgen ?
Want ik moet toegeven ,ik kwets niet graag een mens , zeker door te zeggen dat hij zot is .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan