Archief - degelijke oordoppen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
Kan je die ETYMOTIC er20 ergens in België online bestellen? Want op eBay is het allemaal via PayPal...

menlor

Legacy Member
kga nu redelijk vaak naar concerten enzo. En met repetities 1 x per week, begin ik ook voorzorgen te nemen. tijdens repetities doe ik altijd gele aan. simpele dus, en da klinkt dof. kga me wss nekeer echte kopen.
dak voor de festivals toch deftige sound heb en geen schade.

RaPmAn

Legacy Member
Na een bezoek aan een fuif of discotheek heb ik toch ook altijd last van mijn oren. Je verstaat de mensen minder goed en er zit zo een constante ruis in uw oren, alsof de muziek nog verder speelt.

@ Doggiedog : Bij mijn mp3 heb ik ook nooit last van mijn oren, ik zet die dan ook maximum op 1/4 van zijn totale capaciteit waardoor ge nog kunt spreken/gesprekken voeren zonder uw oortjes te moeten uitnemen.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Ik ben ondertussen aan mijn 2de set oordoppen. Ik had vroeger op fuiven altijd 2 dagen ne fluittoon in mijn oren. Na ne tijd is dieje blijven hangen, als het heel stil ik hoor dus "piiiiiiiiiiep". Moet der niet aan denken moest ik da heel hard hebben en continu zoals bv. Bart Peeters.

Mijn eerste waren van Dialogue,
Twaren goeie, volledig plat gefilterd dus zonder piek in het middengebied enzo. Helaas kwijtgeraakt op I Love Techno.

Voor mijn 2de set heb ik gelijk mijn vriendin mee opgetrommelt en zijn we naar Streukens gegaan in Maastricht. Die hebben Filterz en Intersafe (worden in mechelen gemaakt maar Maastricht is korter voor mij en goedkoper ;) ). De aanmeting daar was veel beter dan de eerste keer. Kauw op een kauwgom, dan zal uwe gehoorgang de gel in uw oren in de perfecte vorm plooien. Ook heb ik een verzekering gepakt, als ik ze verlies krijg ik dadelijk vervanging.

interessante thread
https://www.beyondgaming.be/forums

Ohja, ze kosten 150 Euro voor een set inclusief verzekering (daar kunde niet voor sukkelen). Mijn zijn dus op maat gemaakt en filteren rechtaf (alle frequenties evenveel) in totaal zo'n 15 dB.

http://www.groeneveld-intersafe.nl/default.ashx?FolderId=81

Echte naam is dus otoplastieken

bludgeoned

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Kan je die ETYMOTIC er20 ergens in België online bestellen? Want op eBay is het allemaal via PayPal...
Er is hier vast iemand die je wil helpen met paypal.
Ik heb eens gemaild naar een verkoper daar hoeveel de verzendingskosten bedragen want de prijs is wel de helft van wat diegene die ze bij Pien kocht betaald heeft.
Ik laat het hier wel weten als ik antwoord heb gehad.

Karre

Legacy Member
Den Freddie zei:
².
ikzelf heb ook nen slecht gehoor.
Als er iemand op fluistertoon iets tegen me zegt versta ik gewoon niet wat die persoon zegt. Ookal zit die persoon naast me in vb. klas.
Als er beetje achtergrond of omgevingslawaai is zijn er ook rap dingen die ik minder goed versta. Oorsuizingen hebbek ookal van toenek nog ne jaar of 14 was.

150€ lijkt mss veel, maar ge hebt tenslotte maar 2 oren.

edit: de dag van vandaag moete maar eens rond u kijken.
Hoeveel jongeren met mp3speler komt ge nog tegen waar je naast kunt staan zonder hun muziek te horen.
Overlaatst nog zo'n meisje gehad die achter mij op de bus stapte terwijl ik haar muziek duidelijk kon horen (en ik hoor dan al niet meer zo goed).
Dan denk ik soms echt van mensen, waar zijt ginder mee bezig.
De gevolgen zullen ze pas later ondervinden, en dan is't te laat.

Mijn iPodje staat nooit voorbij de 45% en ik vind het al luid :p (en buiten ik kan niemand dat horen tenzij je er met je oor naast dat oortje gaat hangen). Dusja ik snap het ook niet waarom ze dat zo luid zetten... :s.
Btw als ik zo veel naar muziek luister kan dat dan ook schade aan mijn oren geven want iedere avond luister ik zo toch wel naar muziek.. .

madjuh69

Legacy Member
www.alpine.nl

als ge diene bon voor motorrijders meeneemt naar daar, dan kost u dat 90€
ze vragen u zelfs niet voor een motorrijbewijs, wat ik een beetje raar vond :p

ge moet dan wel naar holland om het te laten aanmeten, duurt niet zo lang

Alien911

Legacy Member
mensen, mensen, mensen

Als je niet doof wilt zijn binnen 5 of 10 jaar zijn oordopjes zeker aan te raden. Ik moet de mijne ook nog altijd bestellen, maar met de komende examens ga ik toch niet weggaan, dus momenteel heb ik nog genoeg met van die mousse dingen die je in elke grote winkel kunt vinden voor een halve euro.

Anders hoor ik hier prijzen voor op maat gemaakte oordoppen die 150 € overschrijden. Wel als het echt goeie zijn, zou ik ze ook wel kopen, maar bij de lokale audioloog kosten ze gemiddeld 70 euro, voor de mensen die in gent vaak zijn is er Audibel ofzo, nie ver van het station en daar kosten ze maar 70 euro op maat gemaakt en binnen 1 week zijn ze al binnen.

Ik ben zelf beginnende dj, heb meestal kleine storingen of ruis, heel soms met een piepgeluid erbij, maar dat hoor ik alleen als ik op een heel stille plaats ben. Ik heb dan ook besloten om mijn oren te beschermen, zodat ik later geen stress wil omdat mijn oren constant piepen of dat het geluid voor altijd dof wordt.

Inspecteur Jan

Legacy Member
Ik heb bij Laperre oordopjes op maat laten maken in doorzichtige kunststof. Je kan daar kiezen tussen 25 db of 30 db demping. Je kan binnen 6 maanden nog de demping laten veranderen als je dat zou willen.

Ik persoonlijk heb dan eerst de 25 db uitgeprobeerd en dat is prima. Geen last meer van oorsuizen de dagen na een fuif of concert en ge amuseert u beter. Ge weet waar ge mee bezig bent en eigenlijk is het in alle opzichten goed. Ik versta de mensen rondom mij nu zelfs beter als ik die oordopjes in heb!!

Gewoon doen zou ik zeggen. Die 2 oordopjes die ik heb gekocht kostten 100 euro en ik heb er nog geen milliseconde spijt van gehad.

RaPmAn

Legacy Member
Inspecteur Jan zei:
Ik heb bij Laperre oordopjes op maat laten maken in doorzichtige kunststof. Je kan daar kiezen tussen 25 db of 30 db demping. Je kan binnen 6 maanden nog de demping laten veranderen als je dat zou willen.

Ik persoonlijk heb dan eerst de 25 db uitgeprobeerd en dat is prima. Geen last meer van oorsuizen de dagen na een fuif of concert en ge amuseert u beter. Ge weet waar ge mee bezig bent en eigenlijk is het in alle opzichten goed. Ik versta de mensen rondom mij nu zelfs beter als ik die oordopjes in heb!!

Gewoon doen zou ik zeggen. Die 2 oordopjes die ik heb gekocht kostten 100 euro en ik heb er nog geen milliseconde spijt van gehad.

Ik was ook van plan om bij Laperre langs te gaan.

Zou ge daar is een foto van kunnen nemen hoe dat eruit ziet als ge die aanhebt ?
Valt dat eigenlijk fel op dat ge die aanhebt ?

thx !

bludgeoned

Legacy Member
omfg zei:
ik heb vandaag "ear classic" oordopjes gekocht, van die gele cilindertjes (http://earpharma.be/nl/produits.html , de eerste). 'k Heb ze nog niet getest maar vannacht zal ik ze eens uitproberen :)

Die gele cilenders zijn goed voor eventjes, maar irriteren na een tijdje (vind ik).
MAar het is beter dan niets natuurlijk. Vind ook dat ze teveel dempen, waardoor je de mensen niet goed hoort als ze iets zeggen, wat natuurlijk vervelend is.

democracy02

Legacy Member
Doggiedog zei:
Is die "nooit" niet een beetje overdreven?
als je nog geen schade hebt waarschijnlijk wel.
ma als ge al schade hebt (gehad), dan is uw oor nog gevoeliger voor nieuwe schade.

moest ek et opnieuw doen zou'k et zelf nie meer riskeren eigelijk.

tb-303

Legacy Member
bludgeoned zei:
Die gele cilenders zijn goed voor eventjes, maar irriteren na een tijdje (vind ik).
MAar het is beter dan niets natuurlijk. Vind ook dat ze teveel dempen, waardoor je de mensen niet goed hoort als ze iets zeggen, wat natuurlijk vervelend is.

Ik gebruik al 10 jaar EAR (MODEL BELLFIT) dopjes om te slapen, (fecking studenten in het stad ) en zijn in mijn ogen de enigste goede om te kunne slapen.

bludgeoned

Legacy Member
Zou je niet beter voor iets permanenters kiezen.
10 jaar die gele dingen kopen moet je al een foruin gekost hebben, of krijg je ondertussen al korting daarop.

ComputerVISTA

Legacy Member
Als klankafregalaar heb ik dringend ook een nieuw paar nodig, ben m'n vorige verloren en toen koste dat rond de 700 euro per paar (dan spreek ik over 5 jaar geleden)

Ik zie dat die prijzen gelukkig enorm gekelderd zijn!

bludgeoned

Legacy Member
Welke gebruik jij of heb je gebruikt als klankman, want ik praat er al zo lang over om eens deftige te kopen, maar zie door de bomen het bos niet echt meer.

tb-303

Legacy Member
bludgeoned zei:
Zou je niet beter voor iets permanenters kiezen.
10 jaar die gele dingen kopen moet je al een foruin gekost hebben, of krijg je ondertussen al korting daarop.

Nie overdrijven he, ik gebruik ze niet alle dagen en 1 doosje van 2 paar kost ongeveer 1.5.

Denk dat ik op 1 maand 2 doosjes opdoe (als je je oren goed verzorgd kan je met 1 paar een nachtje of 4-5 doen alvorens ze echt vuil worden) = +-3 euro/maand

Ik verdien meer dan een gemiddeld belgisch loon mocht dat uitmaken. :)

En neen heb al alle modellen van 10-tallen merken geprobeerd, probleem met permanente is dat die ALTIJD uit een stevig materiaal bestaan waardoor je pijn krijgt aan je oren als je erop ligt.

En slaap is belangerijk voor mij dus heb daar wel een centje voor over :)

ComputerVISTA

Legacy Member
bludgeoned zei:
Welke gebruik jij of heb je gebruikt als klankman, want ik praat er al zo lang over om eens deftige te kopen, maar zie door de bomen het bos niet echt meer.

Die waren op maat gemaakt met een filter erin die de aller hoogste en meest schadelijke tonen eruit filterde + serieus dempen.

Op het FOH 130 DB halen en het zelf horen alsof je naar je stereo thuis luisterde :p

Tha Soul

Legacy Member
Op het werk heb ik nu (sinds een hald jaar) oordopjes ELACIN Compact®
http://www.elacin.nl/elacin_nl/index.html

Vroeger gebruikte ik altijd die geel die ge zo moet platduwen en dan in uw oor steken. Die waren nie slecht ma alles klonk redelijk dof dan. Bij die elacin's hoort ge alles nog duidelijk, alleen het hinderlijke lawaai wordt weggefilterd (zo lijkt het toch). Ik heb wel geen idee wat ze kosten, aangezien mijne werkgever da betaald heeft :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan