Archief - degelijke oordoppen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wecker

Legacy Member
Dag allemaal,

na vandaag te horen gekregen dat ik m'n gehoor beschadigd heb onder het weekend heeft de dokter mij aangeraden om oordoppen in te doen volgende fuif/festival om het niet erger te maken. Nu heb ik hier thuis van die gewone oordoppekes maar daardoor krijgt men zo'n dof geluid percies.
Nu heb ik erges gelezen over oordoppen die alleen maar bepaalde geluidsgolven filteren, zijn er mensen die al ervaring hebben met deze ? En weet iemand iets van prijzen af waar ik mij aan kan verwachten?


Alvast merci!

wouter_dc

Legacy Member
Maat van mij heeft ze. (Ook voor te draaien, hijs dj) Dacht daarvoor naar oorarts ofzo, dan afgietsel van u gehoorgang/oor laten maken, etc...

180€ met verzekering meen ik me te herinneren.

Blackend

Legacy Member
WeCKeR zei:
Nu heb ik erges gelezen over oordoppen die alleen maar bepaalde geluidsgolven filteren, zijn er mensen die al ervaring hebben met deze ?

Gijzelf :) Diegene die het geluid dof doen klinken, zijn diegene die niet alle geluidsgolven op dezelfde manier dempen, daardoor krijgt ge de vorming en het dof klinken. Wat gij moet hebben zijn 'professionele' dopkes die alle geluidsgolven op dezelfde manier dempen, zodat het geluid exact hetzelfde blijft klinken, enkel wat stiller.

Huasheng

Legacy Member
Doom Dragon zei:
150€ voor domme oordopkes :oink:
Er staat (in de eerste zin): made individually for each user
't Is dan meer dan logisch dat ze een behoorlijk prijskaartje hebben.

zipke

Legacy Member
Inderdaad laperre.

Zo oordopjes op ebay kopen enzo.. da werkt echt niet zoals het hoort.

Bij laperre maken ze ze ook op maat en meten ze echt uw oor zodat ze echt goed zitten. Voor zo een serieuze zaken is 150 euro toch echt niks? :s

Terrorist_Hell

Legacy Member
Doom Dragon zei:
150€ voor domme oordopkes :oink:
Ik denk dat ge nog meer gaat verschieten van professionele custom IEMs (in-ear monitors) die tot €1000 kunnen kosten (zoals die van Ultimate Ears of Westone). De custom earplugs vallen dus nog best mee qua prijs, en ze gaan 'n levenlang mee. Handgemaakt vakmanschap kost nu eenmaal meer, maar je hebt wel hoge kwaliteit. (Custom) IEMs kun je trouwens ook gebruiken bij je MP3 player, merken zoals Shure, Etymotic, Ultimate Ears of Westone maken ook (dure) universele IEMs. Je hebt er ook van Creative of Apple natuurlijk, maar die zijn merkbaar goedkoper.

smg_phoenix zei:
nieuwe oren : niet te koop ????
Inderdaad! Op de trein of 't perron doe 'k earplugs in, aangezien de decibels hoog op kunnen lopen. Idem bij 't grasmaaien, stofzuigen, etc. Ofwel earplugs ofwel IEMs (die cancelen ook 30-40dB).

SilentSpring

Legacy Member
smg_phoenix zei:
nieuwe oren : niet te koop ???? :s

².
ikzelf heb ook nen slecht gehoor.
Als er iemand op fluistertoon iets tegen me zegt versta ik gewoon niet wat die persoon zegt. Ookal zit die persoon naast me in vb. klas.
Als er beetje achtergrond of omgevingslawaai is zijn er ook rap dingen die ik minder goed versta. Oorsuizingen hebbek ookal van toenek nog ne jaar of 14 was.

150€ lijkt mss veel, maar ge hebt tenslotte maar 2 oren.

edit: de dag van vandaag moete maar eens rond u kijken.
Hoeveel jongeren met mp3speler komt ge nog tegen waar je naast kunt staan zonder hun muziek te horen.
Overlaatst nog zo'n meisje gehad die achter mij op de bus stapte terwijl ik haar muziek duidelijk kon horen (en ik hoor dan al niet meer zo goed).
Dan denk ik soms echt van mensen, waar zijt ginder mee bezig.
De gevolgen zullen ze pas later ondervinden, en dan is't te laat.

NotoriousP

Legacy Member
WeCKeR zei:
Dag allemaal,

na vandaag te horen gekregen dat ik m'n gehoor beschadigd heb onder het weekend heeft de dokter mij aangeraden om oordoppen in te doen volgende fuif/festival om het niet erger te maken. Nu heb ik hier thuis van die gewone oordoppekes maar daardoor krijgt men zo'n dof geluid percies.
Nu heb ik erges gelezen over oordoppen die alleen maar bepaalde geluidsgolven filteren, zijn er mensen die al ervaring hebben met deze ? En weet iemand iets van prijzen af waar ik mij aan kan verwachten?


Alvast merci!

Hint: ga gewoon niet naar die fuiven en festivals?

Tah_b00nz0r

Legacy Member
PapaGanz zei:
Hint: nadenken voor te typen !

² wat een nuttige bijdrage weer

aan al die losers die hier zitte te zegge van domme oordopjes dit en da...

u oor is serieus risicovol om schade op te lopen, zeker den dag van vandaag. wie weet zit ge daar later potdoof terwijl uwe maat dan nog kan horen omdat em in zen jeugdjaren oordopkes droeg

wecker

Legacy Member
NotoriousP zei:
Hint: ga gewoon niet naar die fuiven en festivals?

Ik ben nu eenmaal verzot op muziek en kannet ni laten om daar niet naartoe te gaan.

En idd Tah_b00nz0r, spijt komt zeker te laat! ik heb dik spijt dat ik niet oordopjes heb ingedaan op groezrock...zat ik nu niet met die irritante piep-toon in men oor die volgens de dokter welliswaar wegga na een weekje ofzo maar toch m'n gehoor blijft permanent stuk...

DarkSnaker

Legacy Member
Ja, die pieptoon gaat weg, heb het normaal na elke fuif al gehad ma de dag erna was het weer weg. Er was wel een keer dat het zeker 3 dagen niet stopte met piepen, ik werd er al ongerust van :crazy:

Maar alles is terug in orde voor de moment en ik heb geen 'hoorbare' schade opgelopen :niceone:

Ik overweeg nu toch wel om oordopjes te kopen, maar als die 150€ kosten en ik verlies er zo eentje :sad:

wouter_dc

Legacy Member
Verzekering? :unsure:

Maat heeft me toch gezegd dat hij zo een "reservepaar" kan krijgen bij geval van diefstal/verlies. Maar wat er van waar is weet ik niet direct.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan