Archief - De wereld ontdekt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Karre

Legacy Member
PapaGanz zei:
Het nut van diep te graven is eigenlijk ver te zoeken, wat wil je daar nu vinden?
De samenstelling van die zones kennen we al, en de kans dat daar een of ander volkje leeft zoals de molmensen (:p) is nihil.



Wel als je vanaf de zeebodem begint :woohoo:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe ze die zones hebben kunnen zien terwijl ze daar niet eens gegraven hebben ofzo.

Cycloon

Legacy Member
Careless zei:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe ze die zones hebben kunnen zien terwijl ze daar niet eens gegraven hebben ofzo.

Meting van de veldsterkte op bepaalde punten, geluidsgolven de grond insturen en kijken op welke manier ze teruggekaatst worden, er zijn zo wel tientallen technieken...

holycrus

Legacy Member
nazi's niet alleen hoor, je moet maar eens wat research doen over de hollow earth theory, dat gaat al veel langer mee dan de nazi's.

Poppel

Legacy Member
Thales zei:
ik ben ervan overtuigd dat onder het ijs van antarctica masaal te vinden is.
heb ooit eens gelezen dat ze daar voor de kust sporen egvonden hebben van allerlei dingen en dat wees er ook op dat het daar vroeger was zoals nu en dat er daar mss ook iets leefde ofzo


Da's dan goed nieuws, over een jaar of tien is dat ijs toch weg! Kunnen we is gaan kijkjen :unsure:

Poppel

Legacy Member
GaMe® zei:
Paar maanden geleden hebben ze toch nog maar pas een stuk bos "ontdekt" met honderden nieuwe diersoorten waar we nog nooit van gehoord hadden.

kan je daar meer info over geven.. Of iemand?

holycrus

Legacy Member
lol er is nog zoveel da wij nog ni ontdekt hebben, in heel het regenwoud bv, kennen wij bijna niets van, voor hetzlfde geld zijn daar planten bij die ongeneeslijke ziekten (nu) genezen. We zullen het nooit weten hoe we nu bezig zijn.

Time

Legacy Member
Poppel zei:
kan je daar meer info over geven.. Of iemand?
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GL9NUOIE

Een afgelegen junglegebied blijkt een 'vergeten paradijs' met onbekende planten- en diersoorten.
Tijdens een expeditie in het Indonesische oerwoud hebben wetenschappers een 'verloren wereld' met nieuwe en uitgestorven gewaande diersoorten gevonden. Zo ontdekten ze een goudmantel-boomkangoeroe die niet eerder in Indonesië gezien was, en waarvan vermoed werd dat hij door de jacht bijna was uitgeroeid. Ze vonden ook onbekende soorten, zoals een nieuw soort honingeter; een vogel met fel oranje lapjes op het gezicht en hangende lelletjes onder de ogen. De wetenschappers maakten ook de eerste foto's van een goudkop-prieelvogel en van de Berlepsche zesdradige paradijsvogel (met zes lange veren op de kop), die in de negentiende eeuw beschreven werd door jagers in Nieuw-Guinea. Ze vonden ook vier nieuwe vlindersoorten, twintig nieuwe kikkersoorten, waarvan er eentje nog geen 14 millimeter groot is, en minstens vijf nieuwe soorten palmboom. Voor die vondsten officieel als 'nieuwe soorten' erkend kunnen worden, moeten ze in vakbladen beschreven worden en door onafhankelijke experts onderzocht; een proces dat nog enkele maanden tot jaren kan duren.

De expeditie vond december vorig jaar plaats in de geïsoleerde provincie Papoea op het westelijke deel van het eiland Nieuw-Guinea, en was georganiseerd door het Indonesische Instituut voor Wetenschappen en door Conservation International, een in de Verenigde Staten gevestigde milieubeschermingsorganisatie.

Ver zijn de ontdekkingsreizigers in het gebied van de Foja-bergen niet geraakt, want de soortenrijkdom bleek er zo groot dat ze op enkele kilometers van het basiskamp al talrijke interessante vondsten deden. In de streek zijn geen wegen of paden en er leven maar een paar honderd mensen. Aan de voet van de bergketen is wild zo rijkelijk aanwezig, dat de plaatselijke bevolking geen reden heeft dieper de jungle binnen te dringen.

Exemplaren van een langsnuit-mierenegel, een eierleggende zoogdiersoort, bleken niet eens bang voor mensen en lieten zich zomaar oppakken en meenemen naar het basiskamp waar ze onderzocht werden.

Het gebied, dat als natuurgebied beschermd is, lijkt niet onmiddellijk bedreigd. ,,Er worden geen kapvergunningen gegeven en er zijn geen transportmiddelen, zelfs geen enkele weg'', zegt expeditieleider Bruce Beehler. Maar meteen waarschuwt hij voor de toekomst, ,,want de houtvraag van landen als China en Japan zou de komende decennia sterk kunnen toenemen''.

Time

Legacy Member
Rofl, als ge van de duivel spreekt:

MIAMI - Amerikaanse specialisten hebben op de bodem van de Atlantische oceaan in een scheepswrak de grootste schat van goud en zilven die ooit gevonden werd, ontdekt. De gigantische schat weegt meer dan 17 ton. Dat hebben de Amerikaanse specialisten vrijdag bekendgemaakt.
De onderneming Odyssey Marine Exploration vond meer dan 500.000 zilverstukken, honderden stukken goud en bewerkt goud in een scheepswrak dat uit de 'koloniale periode' dateert. Het schip gaat terug tot in de achttiende eeuw, en werd in territoriale wateren gevonden.

'We denken dat deze ontdekking de grootste collectie is die uit een scheepswrak werd gerecupereerd', aldus de organisatie. 'De goede staat van de eerste 6.000 stukken zilver is een aangename verrassing. De goudstukken bevinden zich bijna allemaal in een verbluffende staat', zei Greg Stemm, mede-oprichter van Odyssey.

'Uit onze onderzoeken blijkt dat er in dezelfde zone meerdere wrakken uit de koloniale periode liggen, en daarom zijn we zeer voorzichtig wat betreft de identificatie', aldus John Morris van Odyssey.


17 TON :eek:

The Black Mamba

Legacy Member
17 ton :O kzou zeggen al uw goud en zilver verkopen want de beurswaarde zal zakken ^^

grey-turtle

Legacy Member
democracy02 zei:
dan zijn er ook nog die ondergrondse piramiden, die we sinds recent ook in europa & rusland beginnen ontdekken zijn.

er zijn ongetwijfeld nog veel geheimen van oude volkeren die verloren zijn gegaan,
egyptenaren, maya's, atlantis(?), sumeriërs, etc...

waar we nie et fijne van weten.

En dan nog de sfinx waarbij er een ruimte onder de poten ligt, maar waarvan we nog steeds niet weten wat er daaronder ligt.
Misschien heeft atlantis ooit bestaan en moeten we dat nog ontdekken.

holycrus

Legacy Member
grey-turtle zei:
En dan nog de sfinx waarbij er een ruimte onder de poten ligt, maar waarvan we nog steeds niet weten wat er daaronder ligt.
Misschien heeft atlantis ooit bestaan en moeten we dat nog ontdekken.

"we" weten da idd, maar "we" weten wel allemaal die onnozele documentaire toen ze met hun robotje op heel national geographic in die pyramides gingen EN TOEN ohla ineens "de deur naar de kelder" vinden en toen ineens "stond de piramide op instorten en mocht men er niet meer in"

Dirty_Col

Legacy Member
Arno! zei:
17 ton :O kzou zeggen al uw goud en zilver verkopen want de beurswaarde zal zakken ^^

Ze gaan da wel in een of ander museum smijten... nu nog een museum vinden waar ze dat allemaal kunnen dumpen :p

Gentille

Legacy Member
Time^- zei:
Rofl, als ge van de duivel spreekt:

MIAMI - Amerikaanse specialisten hebben op de bodem van de Atlantische oceaan in een scheepswrak de grootste schat van goud en zilven die ooit gevonden werd, ontdekt. De gigantische schat weegt meer dan 17 ton. Dat hebben de Amerikaanse specialisten vrijdag bekendgemaakt.
De onderneming Odyssey Marine Exploration vond meer dan 500.000 zilverstukken, honderden stukken goud en bewerkt goud in een scheepswrak dat uit de 'koloniale periode' dateert. Het schip gaat terug tot in de achttiende eeuw, en werd in territoriale wateren gevonden.

'We denken dat deze ontdekking de grootste collectie is die uit een scheepswrak werd gerecupereerd', aldus de organisatie. 'De goede staat van de eerste 6.000 stukken zilver is een aangename verrassing. De goudstukken bevinden zich bijna allemaal in een verbluffende staat', zei Greg Stemm, mede-oprichter van Odyssey.

'Uit onze onderzoeken blijkt dat er in dezelfde zone meerdere wrakken uit de koloniale periode liggen, en daarom zijn we zeer voorzichtig wat betreft de identificatie', aldus John Morris van Odyssey.


17 TON :eek:

Hoe zit dat nu eigenlijk :confused:. Krijgt de vinder nu die volledige schat? Of krijgt het land van wie de goudstukken zijn het terug, mits bewijzen natuurlijk :p

Cycloon

Legacy Member
Voor zover ik weet eist het land dat op. Een jaar geleden ofzo had er zo'n belgische duiker enorm veel culturele stukken enzo gevonden in een aziatisch land (weet naam niemeer) en die heeft da allemaal moeten afstaan nadat dat bekend is geraakt.

Preske

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
op de oppervlakte zijn we zo goed als rond denk ik, nu nog onder de oppervlakte :)

er is ook nog zoiets als bomen, en daaronder kan vanalles verborgen liggen.

grootste bewijs is dat ze in zuid amerika met een zekere regelmaat "nieuwe" oude tempels vinden.

Preske

Legacy Member
gentille zei:
Hoe zit dat nu eigenlijk :confused:. Krijgt de vinder nu die volledige schat? Of krijgt het land van wie de goudstukken zijn het terug, mits bewijzen natuurlijk :p

de vinders zullen wel een beloning krijgen. en het gaat altijd naar het land van wie het oorspronkelijk was
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan