Archief - De wereld ontdekt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Ik vraag me af of er nog plekken zijn die nog niet hebben ontdekt.


http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_453558.html?wt.bron=homeHVDN


Hier lees je dat er in een grot een boedhistische muurschilderij is gevonden. Een grot die in eeuwen niet meer bezocht is geweest. Dat doet toch denken dat er nog wel plekken zijn die niet ontdekt zijn? Of niet?

Dat de gewone pc-gebruiker al google-earth kan gebruiken om de wereld vanop zijn pc te verkennen zou toch moeten zeggen dat we alles al hebben gezien.

Ik spreek dan niet van water dat is geweten natuurlijk, maar plaatsen op land of net eronder natuurlijk.


Net zoals andere dingen.

Bvb. Dinosaurussen, dingen uit de oudheid, uit de oorlogen .... Hoe lang kunnen we nog dingen ontdekken, vinden,....

Thin Liz

Legacy Member
Tuurlijk valt er nog heel veel te ontdekken... de aarde heeft bijlange nog niet al haar geheimen prijsgegeven.

Bontus

Legacy Member
google earth ziet geen grotten en is enkel gedetailleerd op plaatsen waar niets meer te ontdekken valt.

Darth-Falcon

Legacy Member
op de oppervlakte zijn we zo goed als rond denk ik, nu nog onder de oppervlakte :)

Tuninboy

Legacy Member
Die vraag kun je binne x aantal jaar ook vragen, en ik denk dat je nog veel niet gezien hebt op de aarde.

later vinde ze warschijnlijk iets van onz tijd he, maar normaal wat ze vinden gaat heel de tijd mee:)

Skoran

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
op de oppervlakte zijn we zo goed als rond denk ik, nu nog onder de oppervlakte :)

Paar maanden terug nog een verborgen vallei gevonden inclusief dieren waarvan men ofwel het bestaan nog niet wist of waarvan men dacht dat ze al lang uitgestorven waren.

In veel oerwouden zitten stammen die nog nooit iemand anders buiten hun eigen familie gezien hebben.

We weten meer van de maan dan van onze eigen oceanen.

Met andere woorden: Er valt nog veel te ontdekken

tb-303

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
op de oppervlakte zijn we zo goed als rond denk ik, nu nog onder de oppervlakte :)

No way, er zijn nog immense stukken regenwoud waar geen kat een plattegrond van heeft...

democracy02

Legacy Member
dan zijn er ook nog die ondergrondse piramiden, die we sinds recent ook in europa & rusland beginnen ontdekken zijn.

er zijn ongetwijfeld nog veel geheimen van oude volkeren die verloren zijn gegaan,
egyptenaren, maya's, atlantis(?), sumeriërs, etc...

waar we nie et fijne van weten.

Thales

Legacy Member
overlaatst was er een docu over een expeditie die ergens in een of andere jungle op zoek ging naar een piramide. uiteindelijk na uren wandelen in de jungle hadden ze die piramide gevonden, ie was 6x groter dan cheops dacht ik en was helegangs volgroeid. ze hadden het ma door opt einde dat ze op een piramide aant lopen waren.
sindsdien nix meer van hoort

Tuninboy

Legacy Member
democracy02 zei:
dan zijn er ook nog die ondergrondse piramiden, die we sinds recent ook in europa & rusland beginnen ontdekken zijn.

er zijn ongetwijfeld nog veel geheimen van oude volkeren die verloren zijn gegaan,
egyptenaren, maya's, atlantis(?), sumeriërs, etc...

waar we nie et fijne van weten.


Zullen we dat ooit weten is de vraag ;)

Furyan187

Legacy Member
onlangs nog nieuwe soort neushoorns ontdekt ook, kzou es moeten zoeken naar dat artikel

EternalSilence

Legacy Member
reteiP zei:
google earth ziet geen grotten en is enkel gedetailleerd op plaatsen waar niets meer te ontdekken valt.

2nd that..

mochten ze alles fotograferen en alles tot op het detail op google earth plaatsen
zou je miss iets nieuws vinden, maarja, dan moet je nog ter plaatse geraken om het met het blote oog te zien en het te identificeren.


natuurlijk zijn er nog veel dingen ontdekken, en ik denk dan vooral aan onderwater grotten enzo . dingen die je met het blote oog niet goed kunt zien

Gentille

Legacy Member
Ik denk dat er ook nog zeer veel dingen te ontdekken zijn in de oceanen en op de bodem daar van.

ComputerVISTA

Legacy Member
gentille zei:
Ik denk dat er ook nog zeer veel dingen te ontdekken zijn in de oceanen en op de bodem daar van.

Ging ik net ook zeggen, er is nog zo weinig gekend van alles wat er zwemt en groeit in onze wateren.

EternalSilence

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ging ik net ook zeggen, er is nog zo weinig gekend van alles wat er zwemt en groeit in onze wateren.

ja, lijk die gigantische inktvissen da ze soms vangen
en ook eens wa gezien op tv

da ze ene hele plaats hebben tegengekomen waar er echt honderden van ongekende vissen en allerlei ander leven nog niet gekend is.
en tzaten daar echt mooie exemplaartjes tss :love:

Cazzz

Legacy Member
Was dat niet een jaar geleden dat wetenschappers 500 meter buiten een dorp op het eiland van Papoea Nieuw-Guinea al een hele boel nieuwe planten- en diersoorten gevonden werden en ook planten- en diersoorten die al uitgestorven geacht waren? Zo zie je maar dat er nog zeer veel ontdekt moet worden.

Gromme

Legacy Member
Gromme zei:
Ik vraag me af of er nog plekken zijn die nog niet hebben ontdekt.


http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_453558.html?wt.bron=homeHVDN


Hier lees je dat er in een grot een boedhistische muurschilderij is gevonden. Een grot die in eeuwen niet meer bezocht is geweest. Dat doet toch denken dat er nog wel plekken zijn die niet ontdekt zijn? Of niet?

Dat de gewone pc-gebruiker al google-earth kan gebruiken om de wereld vanop zijn pc te verkennen zou toch moeten zeggen dat we alles al hebben gezien.

Ik spreek dan niet van water dat is geweten natuurlijk, maar plaatsen op land of net eronder natuurlijk.

Net zoals andere dingen.

Bvb. Dinosaurussen, dingen uit de oudheid, uit de oorlogen .... Hoe lang kunnen we nog dingen ontdekken, vinden,....



Heum over water zei ik toch...

Thales

Legacy Member
ik ben ervan overtuigd dat onder het ijs van antarctica masaal te vinden is.
heb ooit eens gelezen dat ze daar voor de kust sporen egvonden hebben van allerlei dingen en dat wees er ook op dat het daar vroeger was zoals nu en dat er daar mss ook iets leefde ofzo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan