Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrKend54l

Legacy Member
Sdc zei:
als je iets in de saturn in antwerpen koopt, kan je het dan eventueel ook binnen doen in een andere saturn als het stuk is? En hoe zit het bij fnac?

Normaal kan je dat in elk filiaal binnenbrengen.

Muscleduck

Legacy Member
bootstrap zei:
dat van die achteruitkijkspiegel betwijfel ik ten zeerste, die website is onbetrouwbaar want er staan nog dingen op die foutief zijn.

Die website is nochtans dé referentie om uw theorie te leren.

RickHarrison

Legacy Member
Is het infeite mogelijk om (zoals in de film armageddon) op aarde (dus niet door een vliegtuig rap naar beneden te vliegen) een ruimte met 0 zwaartekracht te creëren?

JohnnyricoMC

Legacy Member
RickHarrison zei:
Is het infeite mogelijk om (zoals in de film armageddon) op aarde (dus niet door een vliegtuig rap naar beneden te vliegen) een ruimte met 0 zwaartekracht te creëren?

Neen, ge kunt het enkel wat proberen na te bootsen onder water.

Nas

Legacy Member
Waarom maken Coca-Cola en al die andere producenten geen flessen met zo'n ribbels, zodat het gemakkelijker is om die plat te drukken?

Général Zantas

Legacy Member
Die flessen ZIJN toch gemakkelijk om plat te drukken? Tenzij ge 5 jaar zijt uiteraard.

Kandul

Legacy Member
Nas zei:
Waarom maken Coca-Cola en al die andere producenten geen flessen met zo'n ribbels, zodat het gemakkelijker is om die plat te drukken?

Duurder, het uitzicht zou niet meer onmiddellijk herkenbaar zijn (marketing) en er is geen vraag naar.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Nas zei:
Waarom maken Coca-Cola en al die andere producenten geen flessen met zo'n ribbels, zodat het gemakkelijker is om die plat te drukken?

Omdat de fles een kenmerk is, mensen associëren de vorm met de drank, het ontwerp is zelfs gepatenteerd als ik me niet vergis. Duw ze gewoon in de lengte plat, dan kun je zelfs veel meer ruimte in de vuilzak besparen dan wanneer je ze in bolletjes duwt.

Général Zantas

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Omdat de fles een kenmerk is, mensen associëren de vorm met de drank, het ontwerp is zelfs gepatenteerd als ik me niet vergis. Duw ze gewoon in de lengte plat, dan kun je zelfs veel meer ruimte in de vuilzak besparen dan wanneer je ze in bolletjes duwt.

Sorry, maar daar wil ik toch echt bewijzen van eer ik je sterke uitspraak ga geloven.

Nas

Legacy Member
Hmm, ja dat kan ik allemaal geloven, maar als Coca-Cola nu een kleine verandering doet aan die flessen, zal niemand daar echt iets van merken of iets op tegen hebben.

Coca-Cola krijgt dan zelfs een ecologischer gezicht, misschien zullen de andere producenten Coca-Cola volgen en verspillen we allemaal minder afvalzakskes!

Mens, ik zou ne goeien Agalev'er zijn :unsure:

Tonerider

Legacy Member
Rhandd zei:
Sorry, maar daar wil ik toch echt bewijzen van eer ik je sterke uitspraak ga geloven.
Google eens op de woorden patent en fles. Tuurlijk zit op design en verpakking een patent.

Général Zantas

Legacy Member
Sdc zei:
Google eens op de woorden patent en fles. Tuurlijk zit op design en verpakking een patent.

Ik heb het over zijn gewaagde "duw ze plat in de lengte, dan heb je meer ruimte"-uitspraak.

Tonerider

Legacy Member
Nas zei:
Hmm, ja dat kan ik allemaal geloven, maar als Coca-Cola nu een kleine verandering doet aan die flessen, zal niemand daar echt iets van merken of iets op tegen hebben.

Coca-Cola krijgt dan zelfs een ecologischer gezicht, misschien zullen de andere producenten Coca-Cola volgen en verspillen we allemaal minder afvalzakskes!

Mens, ik zou ne goeien Agalev'er zijn :unsure:
Balve als dus een ander merk een patent heeft op die techniek. Als ze dat overnemen kunnen ze vervolgd worden.
Coca cola heeft nu haar plantaardige flessen. En daar maken ze dus reclame mee omdat niemand anders die heeft. (als ze echt inzaten met het milieu zouden ze dat wel delen, maar het staat mooi op de affiches)

Tonerider

Legacy Member
Rhandd zei:
Ik heb het over zijn gewaagde "duw ze plat in de lengte, dan heb je meer ruimte"-uitspraak.
Ach zo. Altijd handig als je de desbetreffende gedachte even onderlijnt of zo.

Muscleduck

Legacy Member
Wat is daar nu gewaagd aan. Er is trouwens nog een reden. Die flessen met ribbels zijn waterflessen. Die worden gemaakt van PE, wat gassen door laat, en dus ook CO2. Flessen van frisdrank worden van PET gemaakt, wat steviger is en geen gas door laat (of toch minder).

MrKend54l

Legacy Member
Sdc zei:
Balve als dus een ander merk een patent heeft op die techniek. Als ze dat overnemen kunnen ze vervolgd worden.
Coca cola heeft nu haar plantaardige flessen. En daar maken ze dus reclame mee omdat niemand anders die heeft. (als ze echt inzaten met het milieu zouden ze dat wel delen, maar het staat mooi op de affiches)

De concurrentie zal wel met iets evenwaardigs afkomen hoor geen zorgen.

a143290

Legacy Member
Welke wisselkoers gebruikt PayPal eigenlijk? Want de waarde van de euro is blijkbaar gisteren gedaald. Je kon met 1 euro dus minder dollars kopen tegenover eergisteren. MAAR.

Ik koop eergisteren iets van 17,95 dollar. Volgens de wisselkoers van die dag (om 12:00 UTC) is dat dan 13,73 euro.
Gisteren kocht ik op dezelfde site iets voor hetzelfde bedrag. De euro is in waarde gedaald en dat klopt, want omrekenen adhv de wisselkoers geeft mij 13,95 euro.

Ik betaalde echter via PayPal resp. 14,33 en 14,31 euro. Dus ik betaalde gisteren minder dan eergisteren. (En waar komt die extra halve euro vandaan?)

Dastardly

Legacy Member
a143290 zei:
Welke wisselkoers gebruikt PayPal eigenlijk? Want de waarde van de euro is blijkbaar gisteren gedaald. Je kon met 1 euro dus minder dollars kopen tegenover eergisteren. MAAR.

Ik koop eergisteren iets van 17,95 dollar. Volgens de wisselkoers van die dag (om 12:00 UTC) is dat dan 13,73 euro.
Gisteren kocht ik op dezelfde site iets voor hetzelfde bedrag. De euro is in waarde gedaald en dat klopt, want omrekenen adhv de wisselkoers geeft mij 13,95 euro.

Ik betaalde echter via PayPal resp. 14,33 en 14,31 euro. Dus ik betaalde gisteren minder dan eergisteren. (En waar komt die extra halve euro vandaan?)

die gebruiken een andere wisselkoers zover ik weet (dacht dat visa e.d. dat ook deden). normaal gezien staat die wisselkoers toch altijd bij in het overzicht van uw betaling?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan