Archief - De Nationale IQ Test 2007

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Viggo

Legacy Member
Heeft er nog iemand deelgenomen aan de "Nationale IQ Test 2007"?

Posten maar!!!

Mijn test kwam overeen met een IQ van "108"

Bubba

Legacy Member
112

@ Ghost: ik denk niet dat die test online staat / zal komen.

killerbeam

Legacy Member
die tabel met scores en leeftijd werd niet helemaal getoond, hoe kunnen de mensen met pen en papier dan tot een uitkomst komen.
IQ bij VTM lag weer niet hoog.
En BTW die IQ uitslag is niet correct he.
Om een juistere IQ moet je professionele testen maken.
Aangezien de normale score 100 is en niet 115 zoals gezegd op TV.
Die 115 geldt alleen voor de TV IQ testen zoals die van VTM en BNN.
en andere mensen ook opgemerkt hoeveel die test gelijkend was aan die van BNN enkele maanden geleden.

PanicAtTheDisco

Legacy Member
en IQ meten is pure onzin imo, ook al scoor ik boven het gemiddelde

J-Style

Legacy Member
Ik vraag me af voor hoever die test representatief is voor je echte IQ.

Ik had 130 trouwens.

Mithrandix

Legacy Member
dit was verre van een gewone IQ test, sommige vragen waren echt wel debiel..

PureFun

Legacy Member
Vragen zelf waren ook wat te gemakkelijk in vergelijking met andere 'iq testen'. De cijferreeksen waar je zogezegd een rekensleutel moest vinden kon je in een oogopslag oplossen zonder echt de sleutel te moeten vinden. Als je aanvoelt dat het gevraagde getal een grootte orde van 100+ moet hebben (vb het antwoord was 210) dan kan je al de tientallen, wat al de andere antwoorden zijn, schrappen. Papier-vouwen leek me ook niet echt een vaak gebruikte test voor iq.

Heb natuurlijk ook meegedaan maar uiteindelijk was de test me iets te ludiek, vond dat er enige ironie gepaard ging met het vertonen van een iq test show op vtm.

w00tw00t

Legacy Member
vond de iq test echt wel slecht
Van de vragenlijst op de website alleen keek ik al :wtf:
Na de 12de vraag verdween men goesting compleet alhoewel ik graag iq test doe op andere sites als ik er ene tegenkom. Meestal zijn die wel veel beter uitgewerkt.
En trouwens wat een keuzemogelijkheid bij het invullen van u leeftijd...
Veel betere iq tests aanwezig op het inet met nauwkeurige resultaten die dan ook zeggen op velk vlak je het best scoort. Bv visuele vraagstukken of taal, ect

GhO$T

Legacy Member
Ah lolz ok nen iq test op de VTM... dan ga ik die toch maar overslaan.

N/o tegen niemand, maar als je een deftige iq test zou opstellen krijg je bij het vtm publiek waarschijnlijk <50 als gemiddelde :p . (En voel u vrij om hier op te reageren met wat geflame, ik ga slapen ;) )

Equino

Legacy Member
Lol, doe ik die test. Rond ik hem af. Krijg ik een error: IQ: xxx

Geen IQ voor mij. Het paste wrs niet in hun kaderken :unsure: :evil:

Account3of7

Legacy Member
Kheb het niet via de tv gedaan, want ge kon die tekeningen en foto's daar niet goed op zien. En dan moest ik tenminste niet naar die show kijken. :sleep: :sleep: :sleep:
De vragen waren ook wel gemakkelijker dan een normale IQ-test.
Anyway, 129.

sexymofo

Legacy Member
Tof dat zo'n organisatie als Mensa er een concreet cijfer op plakt.
Meestal bij gerespecteerde proeven geven ze u een marge waarin uw IQ ligt. Bv tussen de 130 en de 140.

Omdat IQ varieert en van de tester die op reacties van de geteste let etc....

Wu-chAn

Legacy Member
Het is allemaal bullshit ook, bij sommige testen behoor ik bij de 2% (ook van Mensa) en bij andere net niet. Bij één test was de lat een beetje te hoog, 136 en ik had 134. Nuja betalen om lid te zijn van een elite organisatie, zo dom ben ik nog niet hoor ;)

En die gratis inettestjes, niet te vertrouwen, daar kan je namelijk maximums op halen, bijvoorbeeld op die ticker test haal je 140 omdat dat het maximum is.

Je score verandert altijd en hangt ook van de situatie e.a. af maar ze zitten inderdaad in een bepaalde range.

sneax

Legacy Member
mijn iq kan mij ni echt een reet schelen maar onlangs vroeg ik mij wel af of ik mij vanalles inbeeldde of dat ik effectief veel efficienter te werk ga bij sommige dingen en dan heb ik de pré test van mensa gedaan en had ik 'grote kans om op de toelatingsproef te slagen' da wil dus zeggen minstens 27 van de 33 vragen juist

ik ben daar content mee (voor mezelf) en ben eigenlijk ni geintresseerd in mijn effectief iq, tis toch bij elke test anders - het nummerke zelf zegt ni veel en een verschil van 5 'punten' zegt niks
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan