Archief - De Lijn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massis

Legacy Member
Quilombo zei:
daar komt een bestelwagen aan die zijn richtingsaanwijzer naar rechts opzet, dus om de straat in te draaien waar ik uitkwam. hij zou dus voor mij indraaien. dus ik begin over te steken.

ik ben bijna op mijn rijexamen gebuisd omdat ik opreed omdat de enige overblijvende auto pinkte...

pinken = GEEN reden om door te rijden... (in mijn geval pinkte die bijv omdat hij net uit een straat kwam)...

voor de rest is da wel redelijk kut ja :d

Time^- zei:
:wtf:

Als ge zelden de bus neemt, komt ge met het klassieke biljet het goedkoopst uit en daarmee geraakt ge niet onder de 1,5€. Of ge met in VVK beginnen, maar zelfs dan is het minstens 1,2€.

binnen 1 zone = 60cent normaal

als ik van hier naar bilzen ga kost mij dat 60 cent, en da's een kleine 4km

(maar ik heb ne buzzypass dus betaal niks)

mauron

Legacy Member
punkrockdude zei:
binnen 1 zone = 60cent normaal

als ik van hier naar bilzen ga kost mij dat 60 cent, en da's een kleine 4km

60cent is echt het normale tarief niet hoor. Ik betaal 60cent als ik mijn kaart op voorhand koop op vertoon van mijn kaart van de Gezinsbond.

MarG

Legacy Member
Indien je een buzzypass hebt: Ik dacht dat de lijn onder het motto 'vergissen is menselijk' tolereert dat je je abonnement een keer vergeet. In dat geval moet je binnen de 3 dagen je paspoort en buzzypass laten zien aan de dichtstbijzijnde dienst van de lijn zelf.

S.conceiçao7

Legacy Member
MarG zei:
Indien je een buzzypass hebt: Ik dacht dat de lijn onder het motto 'vergissen is menselijk' tolereert dat je je abonnement een keer vergeet. In dat geval moet je binnen de 3 dagen je paspoort en buzzypass laten zien aan de dichtstbijzijnde dienst van de lijn zelf.
en als je dat niet doet? kunnen die dan eig . je nog straffen, aangezien ze geen bewijs hebben dat ze je 3 dagen geleden tegen hebben gehouden, zonder buzzy pass.

Quilombo

Legacy Member
Time^- zei:
:wtf:

Als ge zelden de bus neemt, komt ge met het klassieke biljet het goedkoopst uit en daarmee geraakt ge niet onder de 1,5€. Of ge met in VVK beginnen, maar zelfs dan is het minstens 1,2€.

50 cent voor 7 km (naar t stad) hier. ge moet wel een kaartje kopen van 5 euro (een Mechelkaart :p).

maar da blijft heel lang goed hoor.

derbij, een biljet is niet t goedkoopste hoor, zo'n kaartje van wat meerdere euro's, da's t goedkoopste, en ook al rijdt ge nie veel met de bus, dat geraakt wel op hoor...

trouwens, de 1.2 euro die gij zegt is nog een verschil met de 5 euro die de TS beweert he..

D-1337

Legacy Member
ik kan hier mooi mijn kaartjes voorleggen met 2.5 euro zenne ;)
tzijn 3 zones : evergem - wondelgem - Gent
das een 2.5 euro gewoon betaald op de bus zelf , terugkeren is nog eens 2.5 euro , ergo 5 euro

Quilombo

Legacy Member
tja je moet dan ook geen biljet kopen maar een kaart zoals ik al zei

SilentSpring

Legacy Member
D-1337 zei:
dat zal wel heel veel schelen natuurlijk :sop:
jup. bij ons is 1 rit na't stad 1€. met ne lijnkaart 80 cent.
edit: dus op lange termijn doede wel redelijk wa winst met ne lijnkaart. Nu, heb sinds dees jaar ne buzzypazz dusja:p

MarG

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
en als je dat niet doet? kunnen die dan eig . je nog straffen, aangezien ze geen bewijs hebben dat ze je 3 dagen geleden tegen hebben gehouden, zonder buzzy pass.

Je moet je adress en persoonsgegevens opgeven. Aangezien je vanaf 16 jaar je pas moet bijhebben, zijn deze moeilijk te vervalsen. De exacte tarieven van de boetes ken ik echter niet. Straffen kunnen ze weldegelijk. :)

GroovyBeatsss

Legacy Member
Btw als je je pas niet bijhoudt hebben de controleurs van De Lijn de bevoegdheid om u mee te nemen! Net zoals ze autos mogen laten wegslepen als je te dicht voor of achter een bushalte staat!

Die mannen mogen meer als de meeste denken!:p

Annun

Legacy Member
Kreek zei:
Ach, dat is echt kut dat geld.. Het voelt zo verloren aan :p
Vandaag zat ik ook op de trein maar ik was men 'Campus' vergeten in te vullen en ik merk dat wanneer de conducteur in mijn wagon komt en hij ziet dat... 57 euro boete, echt belachelijk.. Ik heb dan een geldig vervoersbewijs, vergeet ik het nog in te vullen ook :p Nuja, het zal me niet meer overkomen, maar die conducteur was toch een dikke klootzak
Die conducteur heeft daar niks mee te maken he. Er zijn duizenden mensen die het proberen om hun kaart niet in te vullen en als de conducteur dan komt te zeggen dat ze het vergeten zijn. Gewoon omdat er af en toe iemand a echt vergeet kan hij da toch nie gaan toelaten he.

^XapmaT

Legacy Member
ge moet gwn keykaart kopen voor trein dan nen bik kipe da ge kunt uitgomen :x zo rijdt je heel jaar op 15 euro ;D vorig jaar gelukt voor half jaar :p ervoor ging ik niet met trein :p

Arifiene

Legacy Member
^XapmaT zei:
ge moet gwn keykaart kopen voor trein dan nen bik kipe da ge kunt uitgomen :x zo rijdt je heel jaar op 15 euro ;D vorig jaar gelukt voor half jaar :p ervoor ging ik niet met trein :p
ja, ma als ge met uw vinger over die inkt wrijft gaat die af (principe van een gom :p)
mijn vriendin spreekt uit ervaring :D

DGEN

Legacy Member
man man..maastricht - tongeren is al rap 2.50 :scream:
een halve euro gestegen (zelfs met nederlandse ov kaart, waardoor ik betaal vanaf de grens heeft al geen nut meer :oink: )

wat wel fun is in .nl, is dat je tegenwoordig van die poortjes hebt in rotterdam metro..steek gewoon stuk papier erin..hoppa poorten gaan open..risico is dat je gesnapt kan worden tijdens controle :p

Gavin

Legacy Member
randje genk (boxberg/bokrijk ergens) tot aan dusart kost me telkens 2.50

vrij overdreven voor 7km

EagleEye

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
aangezien ze geen bewijs hebben dat ze je 3 dagen geleden tegen hebben gehouden, zonder buzzy pass.
Waarom denk je dat nu weer? Die controleurs schrijven dat mooi op hoor, ze gaan u niet op uw woord geloven :lol: zou een mooie wereld zijn, maar helaas

Quilombo

Legacy Member
D-1337 zei:
dat zal wel heel veel schelen natuurlijk :sop:

hier is dat toch meer dan 't dubbele dat je dan betaalt.
Je moet ook maar es uitzoeken van welke kortingen etc. je allemaal kan gebruik maken en wat de beste formule is enzo

GroovyBeatsss

Legacy Member
Gavin zei:
randje genk (boxberg/bokrijk ergens) tot aan dusart kost me telkens 2.50

vrij overdreven voor 7km
Ow jo das ook wel overdreven!
Vroeger toen ik men Buzzy pazz nog niet had betaalde ik van Zutendaal naar Genk (+- 7km) 1,40€!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan