Archief - De Lijn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

screaM^

Legacy Member
zie dan gewoon da ge in orde zijt met uw zaken, dan hebde die miserie ni..
in orde = geen probleem, niet in orde = betalen, das mee alles zo. leer het.

ga nu voor het 9e jaar op rij naar school met de bus, en altijd al in orde geweest.

ksnap ni wa daar nu zo moeilijk aan is...

Timmie

Legacy Member
Ook al gehad op de trein. Examen gemaakt, snel de trein genomen naar huis (ik was net op tijd op het perron).

Vriendin van mij (die op mij ging wachten) was al ingestapt, dus ik stap ook in en sms haar (zij had een go-pass waar ik op mocht).
Nog voor ik een sms terug had gekregen in welke wagon ze zat stond de conducteur naast mij (en anders ziet ge ze zelden ...).

Feignasse

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
troost u ik mag 250 euro betalen om tegen een muurke te pissen

Yeah well, serves you right. Als je zo nodig moet ga dan een café binnen in plaats van openbare plaatsen te bezoedelen.

pina

Legacy Member
aangezien ze nog maar net hebben gecontroleerd, zal het voor de rest van het jaar niet meer gebeuren ;) ik stel dus voor de rest van je leven nog probeert om aan een bedrag van €75 zwart te rijden :)

passero

Legacy Member
voor 2 keer zwartrijden heb je een abbo van de lijn... Ik denk wel dat je meer dan 2 keer/jaar controle krijgt, toch als je veel reist met de lijn.

GroovyBeatsss

Legacy Member
pina zei:
aangezien ze nog maar net hebben gecontroleerd, zal het voor de rest van het jaar niet meer gebeuren ;) ik stel dus voor de rest van je leven nog probeert om aan een bedrag van €75 zwart te rijden :)
Ik hoop dat dit om te lachen was, anders is het de lompste uitspraak van de week! Controles op de bus kan je je altijd aan verwachten!

Per keer dat je ze pakken, wordt de boete hoger en hoger eh;)

Nja @ threadstarter: Niet in orde is betalen! C'est si simple! Op een bus hebt ge nooit een fatsoenlijke uitleg als ge niet in orde zijt! Trein is iets anders: zeggen dat ge geen tijd meer had voor kaartje te kopen (wachtrij te lang, trein bijna gemist,...) Dan kunt ge geluk hebben en niet gepakt worden! Mja als ge ne lastige hebt zijt ge ook gekl**t, want normaal gezien moet ge dit melden!

pina

Legacy Member
natuurlijk niet, maar je moet wel toegeven dat er zelden wordt gecontroleerd op een jaar. Ik werd de afgelopen 8 jaar 3 keer gecontroleerd. En het gaat wel degelijk over gent centrum, tijdens de piekmomenten (weekend, begin en einge) en 's morgens.

En ja, 75 euro zwartrijden is gemakkelijk gebeurd. Ik heb vroeger altijd zwart gereden en ben 2 keer door de mazen van het net geglipt, maar de derde keer was het prijs. Maar in die tijd had ik al meer zwart gereden dan de boete die ik kreeg. Nu koop ik altijd een lijnkaart.

Gromme

Legacy Member
In en rond Antwerpen zijn er toch frequent controles en zeker de laatste jaren, lijkt me. Maar waarom moeilijk doen, als je regelmatig de bus/tram neemt koop je toch gewoon een Buzzy-pas.

Genious

Legacy Member
D-1337 zei:
Hello ,
op 9/07/06 stapte ik hier op de 54 naar Gent , ginder afgestapt nam ik meteen de bus naar oostakker maar in mijn haast om die bus te halen gooi ik mijn kaartje weg. Nu stapt er op die bus wel een controleur op die mijn abbo of kaartje vraagt. Nu krijg ik vandaag een boete van 73.5 euro.
Ik had al een mail gestuurd met de situatie naar de lijn klachtendesk MAAR vriendelijk als ze daar zijn kreeg ik geen antwoord terug.
Kan ik daar echt niks aan doen ?

Grtz

Is dit een post om proberen medeleven op te wekken ofzo? :wtf:
Gij zijt in de fout, iedereen heeft wel iets tegen die controleur te zeggen als blijkt dat ie geen ticketje heeft.
Trouwens, om uw bus te halen uw ticket weggooien :wtf:
Dat vertraagt u echt he, een stukske stevig papier ter grootte van een bankkaart... :ironic: ik denk dat ge eerder vertraagd wordt door ff bij een vuilnisbak te stoppen om het weg te gooien. (of hebt ge het zomaar op straat gegooid? :eek: )

Ik ben blij dat oneerlijke mensen nog gestekt worden.


PS: nu, het kan echt zo zijn, maar ik vind het verre van geloofwaardig, dat ze er dus mee rekening zouden houden lijkt me extreem onwaarschijnlijk.

russian

Legacy Member
Ik denk dat het duidelijk is dat we met een jonge knaap hebben te maken, en dan is het niet slecht om eens op de vingers getikt te worden. Ik lees dat je je boete zal betalen door illegaal games te verkopen; doe zo verder. Je moet helemaal geen engel zijn, maar wees dan ook niet gefrustreerd als je wordt berecht.

En inderdaad, ik vond 75 euro precies ook wel weinig.

Genious

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik lees dat je je boete zal betalen door illegaal games te verkopen; doe zo verder.
Nu, ik denk wel dat ie legaal gekochte spellekes 2ehands verkopen bedoelde. :unsure:

tikketim

Legacy Member
pft ik reed een paar jaar geleden elke dag zwart op de bus en geen enkele keer gepakt geweest , kwestie van geluk hebben zeker :p

en 250 euro voor tegen een muurke te pissen .. lol :D
intervolg tussen de struiken ofzo gaan staan waar ze u ni kunnen zien , vele veiliger :D

D-1337

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik denk dat het duidelijk is dat we met een jonge knaap hebben te maken, en dan is het niet slecht om eens op de vingers getikt te worden. Ik lees dat je je boete zal betalen door illegaal games te verkopen; doe zo verder. Je moet helemaal geen engel zijn, maar wees dan ook niet gefrustreerd als je wordt berecht.

En inderdaad, ik vond 75 euro precies ook wel weinig.

@ post erboven , ik probeer zeker wel medeleven te wekken van mijn forumvrienden :ironic: , en het zijn wel degelijk aangekochte games die ik wegdoe , zo laag ben ik ook nog niet gevallen. Maar kijk , mijn console en wat games zijn verkocht en de boete is betaald.

Genious

Legacy Member
D-1337 zei:
@ post erboven , ik probeer zeker wel medeleven te wekken van mijn forumvrienden :ironic: , en het zijn wel degelijk aangekochte games die ik wegdoe , zo laag ben ik ook nog niet gevallen. Maar kijk , mijn console en wat games zijn verkocht en de boete is betaald.
Voila zie, verantwoordelijkheid nemen voor je fouten, dat waardeer ik. :)

Arifiene

Legacy Member
pina zei:
natuurlijk niet, maar je moet wel toegeven dat er zelden wordt gecontroleerd op een jaar. Ik werd de afgelopen 8 jaar 3 keer gecontroleerd. En het gaat wel degelijk over gent centrum, tijdens de piekmomenten (weekend, begin en einge) en 's morgens.

En ja, 75 euro zwartrijden is gemakkelijk gebeurd. Ik heb vroeger altijd zwart gereden en ben 2 keer door de mazen van het net geglipt, maar de derde keer was het prijs. Maar in die tijd had ik al meer zwart gereden dan de boete die ik kreeg. Nu koop ik altijd een lijnkaart.
Ik reis al 3 jaar frequent (4x per dag) met tram en bus in Gent, en ik heb nog nooit controle gehad (paar keer zwart gereden omdat men buzypass moest vervangen worden, das al).
K denk dat je gewoon moet pech hebben
In gent : als ze controleren, ist zeker een dag lang, en op alle trams/bussen
de rest is sporadisch...

Massis

Legacy Member
Timmie zei:
Ook al gehad op de trein. Examen gemaakt, snel de trein genomen naar huis (ik was net op tijd op het perron).

Vriendin van mij (die op mij ging wachten) was al ingestapt, dus ik stap ook in en sms haar (zij had een go-pass waar ik op mocht).
Nog voor ik een sms terug had gekregen in welke wagon ze zat stond de conducteur naast mij (en anders ziet ge ze zelden ...).

op zo'n moment kunne ze u toch niks maken? ge kunt toch binnen de 5 min een geldig vervoersbewijs voorleggen dat perfect in orde is :s
Zoiets zou ik echt nie pikken...
ok, kaartje weggegooid is weggegooid, dan hebde geen geldig vervoersbewijs en zijt ge zwartrijder, maar als ge een geldig (ingevuld) vervoersbewijs kunt voorleggen binnen de paar minuten (zonder het nog in te vullen :p ) ...

viewer

Legacy Member
kheb ongeveer hetzelfde voorgehad, gewoon een mailtje sturen naar de lijn, wa slijmen, zeggen da ge arme student zijt enzo..

ik heb nie moeten betalen, maar kheb wel een paar maanden op antwoord moeten wachten

Ices

Legacy Member
2 keer in 2 weken tijd de tram genomen in Gent tijdens het spitsuur en 2 keer controle gehad! Tsja wij moeten voor ons abonnement betalen terwijl anderen het gratis krijgen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan