Archief - De Lijn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

viewer

Legacy Member
kvind dat de lijn onderhand wel eens helemaal gratis mocht worden (of toch wa mocht dalen in prijs). Da zou pas een promotie zijn voort openbaar vervoer.

Massis

Legacy Member
1 ding is wel leuk: buzzypass wordt goedkoper als ge met meer zijt

ik betaal 150€
men zus 127€ (ofzoiets)
men kleine zus krijgt hem voor niks

kameraad van mij is eentje van nen drieling , en die mensen hebben nog 2 kinderen, dus daar is da aardig voordelig...

ze zouden van mij wel eens iets mogen doen aan van die mensen die denken da de bus hun privédiscotheek/bordeel is. Van die buitenlanders (srry ze, maar 95% vd tijd ZIJN het buitenlanders) met hun opgetrutte breezerkes (meestal wel belgen) en da zit maar keihard te gibberen en muziek op te zetten (uit BOXEN!) en met dingen te gooien en god weet wa nog allemaal, en da mag zomaar...

Feignasse

Legacy Member
viewer zei:
kvind dat de lijn onderhand wel eens helemaal gratis mocht worden (of toch wa mocht dalen in prijs). Da zou pas een promotie zijn voort openbaar vervoer.

Eh? Wie gebruik maakt van een vervoermiddel moet er maar voor betalen zeg ik. Ik maak zelf ook gebruik van het openbaar vervoer (gelukkig minder dan vroeger) maar voor mij hoeft het helemaal niet gratis te worden.

viewer

Legacy Member
Ook een kwestie van een beetje milieuvriendelijkheid hey, het zou een hoop auto's van de baan houden.

ironhorn

Legacy Member
openbaar vervoer is redelijk goedkoop indien je het vaker gebruikt (buzzy pass, go pass, etc), maar voor enkele ritten blijft het duur :sad:

pina

Legacy Member
De Lijn is wel spotgoedkoop als je het vergelijkt met de nmbs. In heel vlaanderen met je abonnement, echt heel handig.

Feignasse

Legacy Member
viewer zei:
Ook een kwestie van een beetje milieuvriendelijkheid hey, het zou een hoop auto's van de baan houden.

I doubt it. Wat ik vooral mis bij het openbaar vervoer:

- comfort (ja ik wil kunnen zitten, op een propere plaats welteverstaan)
- veiligheid
- stiptheid

Gratis rijden hoeft voor mij echt niet.

Genious

Legacy Member
btw, die Campus kaarten van de NMBS, moet dat gebruikt worden voor schooldoeleinden?
Want (minimum) wekelijks Kortrijk-Brugge en terug blijft een serieuze hap in mijn budget, zelfs met een go-pass :sad:

Quilombo

Legacy Member
Atticus Finch zei:
huh? leg is uit please?
LessThanJake zei:

alee bon, ik was dus in Oostende met de fiets, kom ik aan een druk kruispunt. staan nog wat fietsers achter mij, we moesten allemaal voorrang verlenen. nu goed na een tijdje komt er geen auto meer behalve van links, daar komt een bestelwagen aan die zijn richtingsaanwijzer naar rechts opzet, dus om de straat in te draaien waar ik uitkwam. hij zou dus voor mij indraaien. dus ik begin over te steken. plots zie ik uit mijn ooghoek dien bestelwagen. ik denk echt wtf :confused:, vanwaar komt diene nu, ik had gezien da k kon oversteken. hij reed dus niet naar rechts zoals zijn richtingaanwijzer aangaf, maar rechtdoor.

bon ik word daar dus vrij hard aangereden en iets minder dan 10m weggeslingerd, mijn ouders die achter mij fietsten allebei der nie goe van (zes uur later kon mijn moeder haar hand niet stil houden). wonder boven wonder had ik alleen wat schaafwonden en een been dat klein beetje zeer deed. ik ben dus direct rechtgestaan en die chauffeur de huid vol beginne schelden dat zenne pinker nog aanstond.

waarom ik niet in fout was?
1. de chauffeur had aangegeven dat hij voor mij ging indraaien (richtingaanwijzer)
2. ik was al OVER de helft van de rijbaan, maar omdat er achter mij nog tragere fietsers (:angry: ) waren, was de chauffeur uitgeweken naar het linkerbaanvak, waar ik dus al was.

ALS het al een fout zou zijn om over te steken als er iemand aankomt met zijn pinker verkeerdelijk opgezet, dan zouden enkel die drie fietsers achter mij in fout zijn, en niet ik, aangezien ik al over den helft van de rijbaan was.

maar dat was dan buiten de rechter gerekend, die zowel mij als de bestuurder van de bestelwagen 250 euro boete aanrekende, waarvan de helft voorwaardelijk. ik in beroep. nogmaals oordeelde de rechter dat ik in fout was, en zei dat, mocht het een troost zijn, de drie fietsers achter mij OOK veroordeeld zouden zijn en een boete hadden moeten betalen moesten hun identiteiten gekend zijn. wat een troost .. :|

bon, je zou dus denken 250 waarvan de helft voorwaardelijk, da's dus 125. neen, da's 350. gerechtskosten en shit, ach wat een zever toch allemaal. je verliest je vertrouwen in het gerecht, maar het zal nooit goed zijn want er zullen ALTIJD wel mensen in zetelen die niet competent zijn, da's onmogelijk om uit te sluiten. (en dan zeg ik nog niets over de volksjury's bij assisenzaken .. :ironic: )

moraal van het verhaal: denk twee keer na voor je de ambulance belt. m'n moeder had dat dus gedaan voor ik het wist, want dat was helemaal niet nodig. maar jah, ik kan het wel begrijpen want ik heb ook gezien hoe ver ik ben weggeslingerd, maar toch, ik stond toch meteen weer recht... nu ja, ze zei wel dat MOEST er iets mis zijn (door de adrenaline voel je dat nooit direct) dat we zelf voor de kosten zouden kunnen opdraaien als ze niet had gebeld, maar nu is het niet beter natuurlijk.

voor studentenjobke moest ik btw een bewijs van goed gedrag en zeden afgeven. dat staat daar dus op hé :/ maar bon, gelukkig mag ik dat werk toch doen :)

groet,
q.

russian

Legacy Member
Genious zei:
Voila zie, verantwoordelijkheid nemen voor je fouten, dat waardeer ik. :)


Inderdaad. Knap van je dat je het zo hebt opgelost. Ik had vals begrepen dat het over illegale games zou gaan.

Goed zo.

Chickenlal

Legacy Member
D-1337 zei:
terwijl het voor studenten toch wel lastig geld is als je veel de bus neemt maar niet teveel om een buzzy pazz te kopen

Studenten kunnen ook werken hoor zoals bejaarden heel hun leven gedaan hebben.

Ik heb nooit geld te kort;..

Arifiene

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Studenten kunnen ook werken hoor zoals bejaarden heel hun leven gedaan hebben.

Ik heb nooit geld te kort;..
euhm, ik werk ook, en ik kan niet zeggen dat ik echt àlles kan kopen wat ik zou willen (bvb een nieuwe pc zou wel es nodig zijn enzo)

RaZoR be

Legacy Member
Osi` zei:
Ik heb spijtig genoeg een gratis abbonement tot en met eind 2007. Maar ik ben ook licht gehandicapt (doof), maar de regering geeft dat aan de mensen hé. Sommigen kunnen er ook niets aan doen dat ze een gratis krijgen. Kzou gerust voor een abbo betalen eigenlijk.

Maar ik vind het ergens wel niet rechtvaardig.

krijg ook zo een gratis ding... enigste stomme eraan is dat het geen echt buzzy pass is maar zo een kaartje, moet je altijd die kaart in da machine steken (en wachten op de oudjes voor je :p)...

Mja, dat neem ik er wel bij

D-1337

Legacy Member
Ik weet dat ik ook zou kunnen werken maar door de hobby's en de studies die ik doe kan ik dat echt niet combineren behalve in de vakantie.

marcel

Legacy Member
D-1337 zei:
het is niet omdat ge kwaad op mij zijt dat ge het zo moet uiten ;)
anyway , wat games etc verkopen om het te betalen.
en met de fiets of te voet , da gaat wel makkelijk zenne zo nen eind ^^
kvind het gewoon onfair dat ouwe mensen zo een kaart krijgen.
Waarom ? ze kunnen met de auto rijden wrsch en ze hebben toch geld genoeg terwijl het voor studenten toch wel lastig geld is als je veel de bus neemt maar niet teveel om een buzzy pazz te kopen


sorry ze.. maar dit komt over als: t is ni ver genoeg om te betalen, maar t is te ver om te fietsen. verwend nest

D-1337

Legacy Member
gij zijt 24 en hebt wrsch al een auto en ge werkt wrsch dus gij gaat (wrsch eh) voor het minste uw auto pakken. 5 euro voor eens iets te gaan halen int stad is voor mij echt wel al veel. Maar iedereen doet of ik die boete heb door het zwartrijden wat niet zo was ;)

Quilombo

Legacy Member
ge hadt uw ticket maar niet moeten wegsmijten eh zeg, jeez.

en om naar t stad en terug te gaan kost welgeteld 1 euro, geen 5. 't is eraan te zien da ge nooit de bus neemt.

Virz

Legacy Member
Quilombo zei:
ge hadt uw ticket maar niet moeten wegsmijten eh zeg, jeez.

en om naar t stad en terug te gaan kost welgeteld 1 euro, geen 5. 't is eraan te zien da ge nooit de bus neemt.

Dan zijn dat bij u toch andere tarieven ze :sop:

Time

Legacy Member
Quilombo zei:
en om naar t stad en terug te gaan kost welgeteld 1 euro, geen 5. 't is eraan te zien da ge nooit de bus neemt.
:wtf:

Als ge zelden de bus neemt, komt ge met het klassieke biljet het goedkoopst uit en daarmee geraakt ge niet onder de 1,5€. Of ge met in VVK beginnen, maar zelfs dan is het minstens 1,2€.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan