Archief - De grote 'Op Reis' thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*Maya*

Legacy Member
Zottekot om te rijden, moesten afgelopen zomer ons hotel zoeken tegen Place de Catalunya, een geluk dat we gps hadden :) .
NH Duc De La Victoria, aanrader qua hotel en een privé overdekte parking wat makkelijk meegenomen is om je wagen zonder blutsen en krassen terug te vinden ;)
Anyway, plezante en levendige stad, hf :niceone: .

Gromme

Legacy Member
We zitten nu reeds geheel een volledige dag in barca, het is wat zoeken maar het bevalt ons wel. We hebben een garage voorzien voor onze mooie doch dure auto te parkeren. Nu proberen we wat onze weg te zoeken maar, dat lukt wel, morgen zijn we allesinds één of andere stripbar te bezoeken. hehe

pr0ph3t

Legacy Member
als ik enkele aanradingen mag geven :p. ben al enkele keren naar iets exotischere bestemmingen geweest en ik vond het zalig

Jamaica: moet ge gewoon gedaan hebben. voor diegenen die dachten dat het een fabeltje is ... vergeet het maar, yah man is bijna alles dat ze daar kennen, en bijna elke zin eindigt op man. de bezienswaardigheden draaien voor 60-70% rond bob marley, joints zijn er op straat HOOGST verboden. van de moment je de begraafplaats van bob binnekomt mag je joins naar believen roken maar in onze groep is er een vrouw flauw van gevallen... dus tis good stuff man! ons hotel was starfish trelawny, een van de beste in de geburen en de sfeer was er super !! ik raad het iedereen aan ! Gedaan met Jetair, vlucht tijd van 10tal uur, 60% kans dat ik dit jaar terug ga

Dominicaanse republiek, mexico en cuba zijn ook mooie bestemmingen, vriendelijke mensen ook mooie bezienswaardigheden en toffe hotel sfeer. de mensen zijn er vriendelijk maar snachts blijf je best in u hotel :p

Thailand. dit jaar ene geweest phuket. ook een zalige congé. in hotel zelf ist maar dooie boel, daar ist eerder rustgevend. maar eens op straat ist ook heel zalige sfeer. ge wordt daar in winkels getrokken door schone vrouwevolk voor massages (en meer:D tege meerprijs:D) ik heb mij wel nie late gaan hoewel ze maar al te rap mijn broeksknoop vonden :x. de sfeer op straat is top, de mensen zijn vriendelijk, ze dringen niet hard aan om te kope ze kome hun waar wel is preseneren en babbeltje slagen maar als je zegt neen, dan late ze u direct gerust. de prijzen zijn wel vrij hoog, zeker voor al dat namaak :D.
maar ik zou er zeker nog is terug hene gaan.
gedaan met Best Tours, gevlogen met Martinair en ook ferm content van

Lonewolf_69

Legacy Member
De kans zit er in dat ik deze vakantie weer op uit trek met de rugzak samen met ne kameraad. Dit jaar hebben we eind juli hetzelfde gedaan, we verveelden ons allebei en hebben in 3 dagen onze vakantie gepland :p

Omdat we toen zo weinig tijd hadden en weinig geld (we moesten nog een beetje materiaal aanschaffen. Nieuwe tent, nieuw materiaal, etc) zijn we niet zo ver geweest.

ons traject:
Brussel - Oostende
Oostende - Antwerpen
Antwerpen via ne grote omweg naar Breda
Breda - Tilburg
Tilburg - Lommel
Lommel - Brussel

Groot deel al liftend/te voet.
Bxl - Oostende en Breda - Tilburg met de trein

Nu hebben we terug wat staan praten over nog zo'n vakantie. Waarschijnlijk naar Slovenië of Zweden.

Ik ben nog nooit op vakantie gegaan met een touroperator.
Maar op zo'n trip met de rugzak leer je echt wel nog interessante mensen kennen. Kameraad heeft tijdens onze reis zijn huidig lief leren kennen in Lommel :p

Grote verschil tussen België en Nederland was dat we in Nederland verschrikkelijk moeilijk een lift kregen. We hebben daar een paar uur aan een tankstation gestaan om een lift te krijgen. Toen heeft ne flik ons meegepakt :p
In België hadden we meestal binnen het kwartier een lift.

Voor mensen met een beperkt budget en die eens iets anders willen dan zon, zee & strand is het echt een aanrader! :niceone:

SilentSpring

Legacy Member
ik vertrek de 21ste of 22ste na Oostenrijk voor 1 weekje (normaal 2 weken, maar de exames steken er ne stokje voor).
Nog niets van sneeuw:(. Ik langlauf, dus in't dal moet er toch al min 30cm liggen om iet of wat piste te hebben. Hopen dat rap sneeuwt, want alsk daar ben en ganse de week nie op de latten kan...:cry:

als ge da maar 1x per jaar kunt doen ziede daar echt zo hard naar uit

ComputerVISTA

Legacy Member
Oudejaarsavond, met een beetje geluk aftellen in Parijs :)

maxdevis

Legacy Member
MyDyingBride zei:
Ik denk dat je op een 1000-1250€ (heen -en terug) mag rekenen voor een vlucht richting zuid-afrika.

Je kan eventueel ook proberen om een vlucht te boeken met zoveel mogelijk stops (dont know of men dit ook doet bij vluchten naar zuid-afrika, maar logischerwijze vermoed ik van wel), hoe meer stops hoe goedkoper :)

Maar dan nog zal het een flinke duit kosten ;)

Nuja naar mijn mening is het dat wel waard, ondanks dat ik nog nooit in zuid-afrika geweest ben, hoor ik zeer veel positieve dingen over ZA; vooral de zuidelijke regio is naar het schijnt zeer mooi (tafelberg, kaapstad, ...)



bwa als je een beetje uitkijkt geraak je in kaapstad of johannesburg voor de helft van wat jij zegt.

bv
http://www.connections.be/flights/page3.asp?id=198410&ac=JNB&language=nl&CL=cnx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan