Archief - De grote 'Op Reis' thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MyDyingBride

Legacy Member
Ryanair vliegt ook op Oslo, maar ge moet wel oppassen, want er staat tussen haakjes (Torp), wat dus wil zeggen dat ze niet op Oslo landen, maar ergens in de (ruime :p ) buurt.

Mensen die met ryanair richting barcelona gevlogen hebben, zullen dat wel kunnen bevestigen :D

Avondland

Legacy Member
Een mede-student gaat in de paasvakantie naar Zuid-Afrika, maar ik vrees dat dit boven mijn budget gaat. Kenia zal veel goedkoper zijn, niet vanwege de afstand maar omdat er meer maatschappijen heen vliegen. Volgend jaar absoluut zelf eens een reis ondernemen. Oftewel met wat maten, oftewel met m'n lief moest ik die tegen dan hebben. Lijkt me erg interessant om voor de eerste keer eens zonder ouders op reis te gaan (hoewel ik al een paar keer alleen weg ben geweest, nog niet naar het buitenland).

MyDyingBride

Legacy Member
Avondland zei:
Een mede-student gaat in de paasvakantie naar Zuid-Afrika, maar ik vrees dat dit boven mijn budget gaat. Kenia zal veel goedkoper zijn, niet vanwege de afstand maar omdat er meer maatschappijen heen vliegen. Volgend jaar absoluut zelf eens een reis ondernemen. Oftewel met wat maten, oftewel met m'n lief moest ik die tegen dan hebben. Lijkt me erg interessant om voor de eerste keer eens zonder ouders op reis te gaan (hoewel ik al een paar keer alleen weg ben geweest, nog niet naar het buitenland).
Ik denk dat je op een 1000-1250€ (heen -en terug) mag rekenen voor een vlucht richting zuid-afrika.

Je kan eventueel ook proberen om een vlucht te boeken met zoveel mogelijk stops (dont know of men dit ook doet bij vluchten naar zuid-afrika, maar logischerwijze vermoed ik van wel), hoe meer stops hoe goedkoper :)

Maar dan nog zal het een flinke duit kosten ;)

Nuja naar mijn mening is het dat wel waard, ondanks dat ik nog nooit in zuid-afrika geweest ben, hoor ik zeer veel positieve dingen over ZA; vooral de zuidelijke regio is naar het schijnt zeer mooi (tafelberg, kaapstad, ...)

Avondland

Legacy Member
Ik was ook wel benieuwd naar de Afrikaners, lijkt me een plezant taaltje om te horen. Maar was ZA niet gevaarlijk, zeker in de townships? Alhoewel m'n vader al eens in Lesotho is geweest zonder problemen zou ik me daar toch niet te veilig voelen.

Gavin

Legacy Member
MyDyingBride zei:
Ryanair vliegt ook op Oslo, maar ge moet wel oppassen, want er staat tussen haakjes (Torp), wat dus wil zeggen dat ze niet op Oslo landen, maar ergens in de (ruime :p ) buurt.

Mensen die met ryanair richting barcelona gevlogen hebben, zullen dat wel kunnen bevestigen :D
torp ligt op zo een 85km ervan zegt google
bij stockholm landen ze ook op skavsta, 100km onder de stad :p

mja, als iemand u daar kan komen oppikken is ryanair ideaal eh
maar begin dan maar eens voor vervoer te zorgen, ticket is rap terugverdiend

MyDyingBride

Legacy Member
Avondland zei:
Ik was ook wel benieuwd naar de Afrikaners, lijkt me een plezant taaltje om te horen. Maar was ZA niet gevaarlijk, zeker in de townships? Alhoewel m'n vader al eens in Lesotho is geweest zonder problemen zou ik me daar toch niet te veilig voelen.
Jep, in Johannesburg is het voorbeeld niet aangeraden om 's avonds nog buiten te komen, gewoonweg omdat het zeer onveilig is.

MyDyingBride

Legacy Member
Gavin zei:
torp ligt op zo een 85km ervan zegt google
bij stockholm landen ze ook op skavsta, 100km onder de stad :p

mja, als iemand u daar kan komen oppikken is ryanair ideaal eh
maar begin dan maar eens voor vervoer te zorgen, ticket is rap terugverdiend
Hehe, mja, het is ofwel dat of meer dokken voor uw vliegtuigticket.

Maar je hebt gelijk als niemand u kan kopen oppikken, dan kan je evengoed een lijnvlucht nemen, best dan idd zoals jij zei via een broker, die dan wel effectief op Olso landt.

Ryanair mag dan wel héél goedkoop zijn, het heeft toch ook zo zijn nadelen...:)

Gromme

Legacy Member
T'zou effectief Oslo zijn, maar ik moet de details nog wat met haar bespreken. Wanneer en hoe en wat en....

En ik ga voor haar en voor het land, een 2 in 1 deal dus.

gnat

Legacy Member
MyDyingBride zei:
Ryanair vliegt ook op Oslo, maar ge moet wel oppassen, want er staat tussen haakjes (Torp), wat dus wil zeggen dat ze niet op Oslo landen, maar ergens in de (ruime :p ) buurt.

Mensen die met ryanair richting barcelona gevlogen hebben, zullen dat wel kunnen bevestigen :D

in barcelona was da naar gerona, een uurke rijden met een coach, wa heel duidelijk aangegeven stond, dus zoeken moest ge ni doen... en het koste 20 euro return...

een lijnvlucht kost echt wel meer dan ryanair ticket + € 20...

Ænima

Legacy Member
Hoi!

We zijn met een aantal mensen van plan in de paasvakantie een lang weekend (4 à 5 dagen) ergens naartoe te gaan. De bedoeling is om ergens een vakantiehuisje/appartement/chalet af te huren om dan met z'n allen er eens van te genieten.

De bestemming moet echter nog gekozen worden, vandaar de vraag of er mensen zijn die zo al es iets gedaan hebben dat echt nog de moeite waard was? Sites waarop je goedkope huisjes kunt huren zijn uiteraard ook altijd welkom...

Dacht dat dit hier mss wel op z'n plaats zou staan.. :)

Alvast bedankt!

Gavin

Legacy Member
naar wat zijt ge op zoek?

zonnig, sportief, verre afstand, hoeveel pers, ..?

Ænima

Legacy Member
Goh, gewoon een bestemming hier of daar in België. Liefst in een mooi stukje natuur waar we es kunne weg zijn van de sores van het dagelijkse leven :)

We zoude met een 6-tal personen zijn ongeveer

Gavin

Legacy Member
hmmm, van huisjes in belgië komt mij niet direct iets bovendrijven


maar gelijk ge zegt natuur, vrijheid van dagelijkse sleur en ni te ver

een riviercruise in frankrijk, bootje huren met 6 man en dan zelf varen..en erg duur hoeft dat niet te zijn

van reizen is dat toch iets wat ik ooit eens wil doen

Gromme

Legacy Member
Ok, we gaan volgende week op reis de enigste vraag is nu nog naar waar.

We gaan met de auto (CLS dus comfort) en dit omdat er één iemand is met vliegangst maar geeft niet om de kosten om er met auto te geraken.
Het zou zijn naar een stad voor een midweek (zon vertrekken, vrij terugkomen).


Momenteel hadden we drie steden in gedachten.

Berlijn (Trendy, veel te doen?...)
Parijs ( deze is al min of meer weggevallen)
Barcelona ( valt hier wat te doen?, meer afstand dan berlijn denk ik)

We zijn dus met 3 gasten (23, 24, 50) en we houden van zowel goed uit eten gaan als museum bezoeken tot een leuke spannende lokale sport (watersport) of pretpark (zowat vanalles dus)

Ik ben nergens in één van die geweest dus ik ken de voor en nadelen niet.

Misschien mensen met ervaringen hier? Wat zijn de voor en nadelen zowat en zijn er missschien andere plekken die jullie zouden voorstellen om een midweek autoreis te doen?

Sphinkx

Legacy Member
Als je nu gaat heb ik maar 1 voorstel. Kerstmarkten! In Duitsland zijn die super! Maar 5 dagen daar rondlopen zal wel wat veel zijn, maar dan kan je altijd nog musea gaan bezoeken natuurlijk...

Als je de kerstsfeer maar hatelijk vind negeer je mijn voorstel maar...

Gromme

Legacy Member
Ja, dat wel maar het zou niet geheel en alleen daarvoor zijn al is het wel mooi meegenomen.

bludgeoned

Legacy Member
BErlijn is een aanrader.
Hip, mooie musea, leuke clubs.
Leuke restaurantjes

Gromme

Legacy Member
Ja, heb ook al wat gehoord over berlijn, al zou je dat enkel op naam afgaande mss niet direct zeggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan