Archief - Cyberhate vs Meningsuiting

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_DM_

Legacy Member
Omdat het hier schering en inslag is om dingen achteraf te ontkennen :)

edit: Stop er eens mee om altijd 'DE waarheid' te gebruiken, het is enkel UW waarheid.
Anders kan ik ook afkomen met 'het is gewoon de waarheid dat alle VB'ers nazi's zijn'.

Feignasse

Legacy Member
Als ik spreek van een bekrompen geest dan heeft dat ongetwijfeld te maken met het feit dat je elke discussie probeert te herleiden tot irrelevant gezever over het VB, zoals ook nu weer.

Hoe dan ook zie ik niet in wat er fout is aan deze stelling: de grootste voorstanders van beperkingen op de vrije meningsuiting vinden we (hier in België) in linkse hoek. Links is blijkbaar intolerant tov bepaalde meningen. Kan links zich bijgevolg nog geloofwaardig als tolerant profileren? Neen.

_DM_

Legacy Member
Het is nochtans extreem-rechts dat zich het minst tolerante toont tov zeer veel zaken...
Ge moogt trouwens eens 3X raden onder wat voor regering bvb de wet op het negationisme er door is gekomen.
Juist ja, De Haene I.
Niet bepaald een linkse regering zoals nu het geval is, toch ?
En dan nog, het VB heeft indertijd die wet mee goed gekeurd...
(Niet dat consequent zijn hun sterkste kant is, maar je snapt me wel).

Feignasse

Legacy Member
_DM_ zei:
Het is nochtans extreem-rechts dat zich het minst tolerante toont tov zeer veel zaken...
Irrelevant, het gaat er mij om dat links niet moet dwepen met tolerantie als zouden ze er een patent op hebben.
Ge moogt trouwens eens 3X raden onder wat voor regering bvb de wet op het negationisme er door is gekomen.
Juist ja, De Haene I.
Niet bepaald een linkse regering zoals nu het geval is, toch ?
Een rooms-rode coalitie met een ACW'er als premier...
En dan nog, het VB heeft indertijd die wet mee goed gekeurd...
(Niet dat consequent zijn hun sterkste kant is, maar je snapt me wel).
Ja, onder invloed van Dillen dacht ik. Maar nogmaals: pleiten voor vrije meningsuiting doe je niet noodzakelijk ten gunste van deze of gene partij.

_DM_

Legacy Member
Dat woordje 'rooms' was wel net iets belangrijker dan 'rood'.
En lol, onder invloed van Dillen ? Dat zou wel dé mop van de eeuw zijn: een collaborateur die een negationisme-wet goed wil keuren :)

Feignasse

Legacy Member
Ja onder invloed van Dillen.

Overigens nogal simplistisch om collaboratie en de holocaust zonder meer aan elkaar te linken.

_DM_

Legacy Member
Dillen heeft Nuremberg ou la terre promise vertaald, ik zou maar eens opzoeken wat dat in houdt.
Ik zeg nergens dat elke collaborateur een negationist is (al zijn er veel waar die grens nogal dun is) maar wel dat Dillen niet vies was van een negationistische uitspraak hier en daar.

Feignasse

Legacy Member
"Vertaald", dat zegt ook weer niet zoveel he =)
Soit, het was mij vooral te doen om de nogal algemene term "collaborateur".

_DM_

Legacy Member
Hij heeft nadien nog geregeld contact gehad met de originele auteur van het stuk hoor :)
En als je ergens niet achter staat vertaal je het toch gewoon niet ?

wlibaers

Legacy Member
_DM_ zei:
Ja, want als ik tegen achterlijke VB-propaganda ben MOET ik wel pro-regerings propaganda zijn he.
Goed van je dat je dat hebt uitgedokterd.

Als we kijken naar welke partij je voortdurend aanvalt, en welke nauwelijks vermeld worden, kunnen we op z'n minst van enige selectieve blindheid spreken denk ik ;)

_DM_

Legacy Member
Als ik een partij voortdurend aanval zal daar wel een reden voor zijn zeker ?

Icanus

Legacy Member
blacky zei:
Racisme / racistische uitspraken zijn geen meningsuiting maar een misdaad. Vrijenmeningsuiting is inderdaad beperkt.

Die gedachten zijn vrij...

blijkbaar niet voor de stalinistjes van het CGKR
hoe kunnen kritische jongeren zo'n gedapo hun gang laten gaan??

wlibaers

Legacy Member
Icanus zei:
Die gedachten zijn vrij...

blijkbaar niet voor de stalinistjes van het CGKR
hoe kunnen kritische jongeren zo'n gedapo hun gang laten gaan??

Omdat ze het wel zien zitten om er zelf aan mee te doen? Omdat ze (op bepaalde punten) allesbehalve kritisch zijn? Omdat ze vinden dat een afwijkende mening een gevaar en een crimineel feit is?

_DM_

Legacy Member
Altijd hilarisch hoe jullie het CGKR zien als de duivel reincarnate.

Icanus

Legacy Member
_DM_ zei:
Altijd hilarisch hoe jullie het CGKR zien als de duivel reincarnate.


Het CGKR is hetgeen mij doet onthouden wat voor regimes europa en azie heeft moeten verduren van 't interbellum tot de val van de muur
heel de wereld was in de ban het totalitair socialisme (gaande van extreem links tot extreem rechts)

het CGKR hoort niet thuis in een democratische rechtsstaat
je moet es zoeken wat voor bevoegdheden die gasten allemaal hebben, behoorlijk geflipt zu, en die moeten nergens verantwoording afleggen! te zot voor woorden!

GMotha

Legacy Member
_DM_ zei:
Altijd hilarisch hoe jullie het CGKR zien als de duivel reincarnate.
Omdat 't CGKR enkel discriminatie van één kant erkent, van alles een hate-crime wilt maken en racisme zelfs aanwakkert (omdat zij, van allemaal, nu net het grootste onderscheid maken tussen de verschillende bevolkingsgroepen).

Icanus

Legacy Member
ik herinner mij net die befaamde uitspraak (van leman of dewitte, weet ik niet meer)
"enkel een minderheid kan gediscrimineerd worden"
wat dus wil zeggen dat een minderheid met gemak een meerderheid mag gaan discrimineren
hmm, wisten jullie dat hier een meerderheid vrouwen zijn in belgie?
en in sommige gemeenten zijn er meerderheden aan allochtonen, of werkt het dan plots niet meer zo??

GMotha

Legacy Member
Alles kan gediscrimineerd worden. Meerderheid of minderheid maakt geen zak uit. Kwestie te zien wie de opportuniteit en zin heeft een ander te discrimineren.

De apartheid in Z-Afrika bijvoorbeeld: blanken waren in de minderheid maar hadden de bovenhand. En door de geschiedenis nog zoveel voorbeelden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan