Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie - Deel 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TooChé

Legacy Member
2e golf ging er soieso aankomen, dat weet ik. Maar hoe je de versoepelingen kan verantwoorden op dat eigenste moment, blijft me een raadsel.

bassie82

Legacy Member
TooChé zei:
2e golf ging er soieso aankomen, dat weet ik. Maar hoe je de versoepelingen kan verantwoorden op dat eigenste moment, blijft me een raadsel.

Dat was niet je argument. Jij zegt dat de maatregelen niet in verhouding zijn en geen steek houden.

Dat ze nu zwaarder zijn mocht wilmés die versoepelingen niet hebben doorgevoerd wil ik geloven.

sandervdw

Legacy Member
TooChé zei:
2e golf ging er soieso aankomen, dat weet ik. Maar hoe je de versoepelingen kan verantwoorden op dat eigenste moment, blijft me een raadsel.

Wat ik heel graag zou weten, is wat het advies van de adviesraad in die vergadering was. Ik kan me bijna niet inbeelden dat er 1 expert voor die versoepeling te vinden was.

John1307

Legacy Member
TooChé zei:
Ik wacht vol ongeduld op dat vaccin ! Dat het er maar snel is.
Had je niet verwacht hé ;) Ik zou niet liever hebben dan zo snel mogelijk uit deze schijtperiode te geraken.

in b4: "jamaarja, volg dan de regels strikt etc ... "
Helaas vind ik die niet proportioneel & houdt het geen steek meer. Gans de historiek is een grote farce, alsook figuren als een MvR.
Dus spaar u de moeite daarop te reageren

De experts afschieten omdat ze slecht nieuws verkondigen gaat het probleem niet verhelpen. Kijk maar eens naar wat er gebeurd toen ze de virologen opzij schoven in Celeval tgv Lieven Annemans, we zijn er nog steeds de gevolgen van aan het dragen.

zarathustra

Legacy Member
TooChé zei:
2e golf ging er soieso aankomen, dat weet ik. Maar hoe je de versoepelingen kan verantwoorden op dat eigenste moment, blijft me een raadsel.

Omdat grote hordes van het kiesvee zoals u redeneren en liggen te roepen dat het allemaal buiten proportie is?

TooChé zei:
Ik wacht vol ongeduld op dat vaccin ! Dat het er maar snel is.
Had je niet verwacht hé ;) Ik zou niet liever hebben dan zo snel mogelijk uit deze schijtperiode te geraken.

in b4: "jamaarja, volg dan de regels strikt etc ... "
Helaas vind ik die niet proportioneel & houdt het geen steek meer. Gans de historiek is een grote farce, alsook figuren als een MvR.
Dus spaar u de moeite daarop te reageren

Alleen is dat stukje in het vet hetzelfde als dat ik zou zeggen dat pakweg string theorie onzin is. Je hebt nul kennis om daar een gefundeerde mening over te hebben.

anonymousMF

Legacy Member
zarathustra zei:
Alleen is dat stukje in het vet hetzelfde als dat ik zou zeggen dat pakweg string theorie onzin is. Je hebt nul kennis om daar een gefundeerde mening over te hebben.

Maar string theory vraagt geen grote opofferingen van ons.

Kijkend naar de landen rondom ons, was de tweede golf onvermijdelijk. Dus goed dat we ons niet nog harder opsloten in juni-oktober. Als het aan van ranst lag mochten we in de zomer het land niet uit. En dan zou het in eigen land veel te druk zijn, en mochten we zelfs daar nergens naar toe (kijk naar de hele histerie rond de zee in augustus)

TooChé

Legacy Member
Niet alleen maatregelen, alle beslissingen omtrent covid. Mondmaskers, ministers die elkaar tegenspreken, WZC bezoekers affairen, 2min met de auto rijden , de schelde over en er gelden andere regels in ons belgenlandje, contacttracing, barometer (& de vaccins moeten nog besteld worden :') ), figuren als een MvR die zijn zitje voor de politiek al warm aan het maken is.

Geloofwaardigheid is volledig weg. Als ge 5 verschillende vormen van string theory in uw aangezicht krijgt, welke geloof je dan nog?

Wilcao

Legacy Member
TooChé zei:
Niet alleen maatregelen, alle beslissingen omtrent covid. Mondmaskers, ministers die elkaar tegenspreken, WZC bezoekers affairen, 2min met de auto rijden , de schelde over en er gelden andere regels in ons belgenlandje, contacttracing, barometer (& de vaccins moeten nog besteld worden :') ), figuren als een MvR die zijn zitje voor de politiek al warm aan het maken is.

Geloofwaardigheid is volledig weg. Als ge 5 verschillende vormen van string theory in uw aangezicht krijgt, welke geloof je dan nog?
Het vaccin is toch al een tijdje geleden besteld dacht ik.

[LRRP]

Legacy Member
puni zei:
An sich klopt dat, maar als ge bijvoorbeeld tien mensen hebt die met depressie kampen omwille van alles wat met corona te maken heeft voor een 85-jarige die eraan overlijdt, dan is dat wel degelijk voor discussie vatbaar. Ik wil daarom niet zeggen dat dat zo is, wel dat schade ander dan overlijden wel degelijk groter kan zijn.

+10000

draven

Legacy Member
Ter info:

Twitter van Elon Musk:
Something extremely bogus is going on. Was tested for covid four times today. Two tests came back negative, two came back positive. Same machine, same test, same nurse. Rapid antigen test from BD.

Er klopt toch iets niet met de testen denk ik dan.

[LRRP]

Legacy Member
Kennaah zei:
Dit.
Ze zoude DALY enzo meten ipv puur sterftecijfers.
Los van dat er maatregelen nodig zijn als zorgsector overspoelt geraakt.

Iemand die nu dankzij de pandemie een depressie krijgt en veel goede jaren verloren is vind ik grotere schade dan een 90 jarige dat is dood gegaan.
Zwart wit en kort door de bocht, maar is om het punt duidelijk te maken.

Precies een tekst van mezelf! Nu liggen in de ziekenhuizen de ic vol en binnen een paar maand de psychiatrische afdeling. Psychiaters gaan gouden zaken doen!

Mathias55

Legacy Member
Televisiekaske zei:
Ik heb mijn standpunt in deze threads al 10 keer uitgelegd, en het enige dat je krijgt zijn een hoop reacties die vaak de bal compleet misslaan. En dat dan nog is aan een tempo dat ik niet kan volgen (aangezien ik niet de hele dag aan m'n pc/gsm gekluisterd zit).

Ik wil u gerust m'n standpunt uitleggen, als dat constructief kan. Zelfs in PB als het moet. Maar niet op deze manier.

Allee, ik ben het nu heel erg aan het uitrekken hé. Maar deze toestand is gevaarlijk. Echt zeer gevaarlijk. En dan heb ik het niet over Corona zelf, maar hoe de bevolking ermee omgaat, tegen elkaar wordt opgezet en compleet blind is voor enige vorm van nuance. Zelfs in de media/het openbaar komt er geen tegenspraak, ook al ken ik amper mensen die het volledig eens zijn met de maatregelen. En da's zeer gevaarlijk.

Maar bon, als je mijn standpunt wilt horen of vragen hebt mag je die gerust stellen, en dan nog liefst in PB. Maar ik wordt echt horendol van dat geblaas hier van personen die graag de grote Jan uithangen achter hun pc met feiten die ze via via hebben gehoord.

Belachelijk. De overheid wilt de maatregelen juist opheffen, dit is slecht voor de economie. Laat de maatregelen los en de economie boomt met 10% op 1 kwartaal tijd bij wijze van spreken.
Er is geen kat die zich zo jarenlang laat muilkorven. De cijfers LIEGEN NIET.

ugar

Legacy Member
draven zei:
Ter info:

Twitter van Elon Musk:
Something extremely bogus is going on. Was tested for covid four times today. Two tests came back negative, two came back positive. Same machine, same test, same nurse. Rapid antigen test from BD.

Er klopt toch iets niet met de testen denk ik dan.
Wow; wereldnieuws.
Iedere normal mens weet dat de tests die hij gebruikt 10% false negatives veroorzaakt.

Mathias55

Legacy Member
TooChé zei:
Ik wacht vol ongeduld op dat vaccin ! Dat het er maar snel is.
Had je niet verwacht hé ;) Ik zou niet liever hebben dan zo snel mogelijk uit deze schijtperiode te geraken.

in b4: "jamaarja, volg dan de regels strikt etc ... "
Helaas vind ik die niet proportioneel & houdt het geen steek meer. Gans de historiek is een grote farce, alsook figuren als een MvR.
Dus spaar u de moeite daarop te reageren

Ik snap toch zulke reacties niet? Wil je dat de mensen doodsterven op straat? Zelfs met deze semi-lockdown kan de zorgsector het maar net aan. Als je toch niet weet wat te doen, wees dan een vrijwilliger in een ziekenhuis of zo? Vorm een bubbel bij een alleenstaande mama met kindes en ga gaan babysitten of zo. Dan doe je tenminste iets nuttigs.

draven

Legacy Member
ugar zei:
Wow; wereldnieuws.
Iedere normal mens weet dat de tests die hij gebruikt 10% false negatives veroorzaakt.

2 tests van de 4 zijn dan toch fout. Ofwel ben je positief ofwel niet. Is 50% en geen 10%. Dus resultaten op wereldschaal geven een verkeerd beeld. Want ja..er zijn verschillende soorten tests...en tja...iedereen weet dat toch.
Verontwaardiging hoeft niet.

JorisBlack

Legacy Member
Onlangs dit gelezen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/10/geert-molenberghs-over-vaccin-en-exitstrategie/
Biostatisticus Geert Molenberghs. Ik ben niet direct fan (die heeft ook al vanalles geroepen de voorbije maanden), maar hij zegt hier:
Wil dat dan zeggen dat er dit jaar geen versoepelingen van de maatregelen meer kunnen komen? "Nee, dat is niet zo. Het blijft een beslissing van de politici natuurlijk, wij als wetenschappers adviseren alleen maar.
Dat is het soort antwoord dat ik van MvR ook eens zou willen horen... maar die stelt zich in de media inderdaad meer op als politieker dan als wetenschapper.

{BK}Black Devil zei:
50% blijkbaar

[LRRP];22704595 zei:
Hahaha volgens mij was ugar geen krak in wiskunde!

En jij bent duidelijk geen krak in statistiek :ironic:

draven zei:
2 tests van de 4 zijn dan toch fout. Ofwel ben je positief ofwel niet. Is 50% en geen 10%. Dus resultaten op wereldschaal geven een verkeerd beeld. Want ja..er zijn verschillende soorten tests...en tja...iedereen weet dat toch.
Verontwaardiging hoeft niet.

Hier, nog een wiskundeknobbel...

ugar weet waarschijnlijk heel goed wat hij zegt. 10% foute tests voor deze methode.
Het feit dat Musk 4 tests doet en 50/50 krijgt, betekent niet dat de tests maar voor 50% juist zijn. Dat betekent dat hij net de kans heeft dat 2 van die tests bij de 10% foute zitten. (kans dat dat gebeurt is denk ik dan 0.1x0.1=0.01 of dus 1%... pas op, statistiek is voor mij al even geleden dus ik kan me vergissen)

ugar

Legacy Member
{BK}Black Devil zei:
50% blijkbaar

De kans dat twee van 4 testen negatief uitvallen terwijl je positief bent is geen 10%
Er is maar ongeveer 65% kans dat de 4 tests positief uitvallen
De kans dat er twee tests negatief uitvallen is iets minder dan 5%, maar de vraag is ook of die correct zijn uigevoerd door die pippo


[LRRP];22704595 zei:
Hahaha volgens mij was ugar geen krak in wiskunde!

Ik ben twee burgerlijk ingenieur. Jij bent blijkbaar geen krak in het herkennen van wiskunde-krakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan