ja, als je een cafe vindt waar je met mensen buiten je bubbel elk op 1.5m afstand van elkaar kan zitten, zou het mogen.
Ten eerste: je vindt zo`n cafe of restaurant nooit. (het zou ook nooit rendabel zijn)
Ten tweede: wat is er dan gezellig aan. Iemand die twee stoelen van u zit, zit dan al op 3m afstand. De verste op 6meter. Mag je naar elkaar whatsappen om iets te kunnen zeggen.
uw gezin mag vijf mensen in zijn bubbel waarin men geen social distancing moet houden. Met die vijf kan je dus gaan eten of op cafe of andere dichtbij activiteiten. Let wel: die activiteiten mogen nooit de 10 overschrijden. Dus als uw gezin uit 6 +12-jarigen bestaat, moet 1 iemand thuisblijven.
En eigenlijk zouden we ons de virologen tot dat moeten beperken.
Maar inderdaad, er zit een klein extra in: namelijk je mag ook buiten gaan wandelen of sporten en dat kan met anderen van buiten uw bubbel zolang je de 1.5m kan garanderen en een masker draagt.
Virologen zouden echter liever hebben dat we dit even laten voor wat het is.
Doe je dit toch is er ook weer een max van tien en u houden aan de regels: wat bij wandelen eigenlijk inhoudt dat ge als het ware steeds in formatie moet lopen en niet switched van plaats.