How mannekes, de regels rond quarantaine zijn in principe toch wel wat strenger.
Hier even de faq "wat moet ik verstaan onder quarantaine" opzoeken:
https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/#faq
"Eens gaan wandelen" hoort er niet bij. (behalve in uw eigen tuin als ge dat hebt)
Boodschappen doen enkel en alleen als er echt niemand anders is die dat voor u kan gaan doen. En dan nog, als ge echt positief test gaat ge toch niet zelf naar de winkel? Wat is dat voor een mentaliteit? Behalve als ge geen familie hebt, geen vrienden, geen collega's enz. die bereid zijn om wat proviand voor uw deur te komen zetten, en als dat het geval is zijt ge de meest eenzame mens ter wereld...