Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PieperLever

Legacy Member
Vandaag voor het eerst een lastig moment gehad met het dragen van een mondmasker. Ben gaan helpen bij een verhuis en er waren ook andere personen aanwezig buiten mijn bubbel, dus iedereen had er eentje op. Op een bepaald moment ging het licht precies uit, ik kreeg precies geen lucht meer binnen. Ben nochtans sportief en heb tot nu nooit last gehad van inspanningen in de warmte. Een heel raar gevoel.

Squidward

Legacy Member
PieperLever zei:
Vandaag voor het eerst een lastig moment gehad met het dragen van een mondmasker. Ben gaan helpen bij een verhuis en er waren ook andere personen aanwezig buiten mijn bubbel, dus iedereen had er eentje op. Op een bepaald moment ging het licht precies uit, ik kreeg precies geen lucht meer binnen. Ben nochtans sportief en heb tot nu nooit last gehad van inspanningen in de warmte. Een heel raar gevoel.

Bij mij loopt het lekker voor de eerste twintig minuten maar daarna komt er precies geen zuurstof meer binnen. Loop ik naar lucht te happen als een goudvis op het droge. Ik heb wel verminderde longfunctie dus ‘gewoon’ ademen is altijd al lastig. Op dit moment is het ‘Kortrijk Congé’ en enorm rustig in mijn stuk stad, als he drie man tegenkomt op een half uur is het veel. Ik maak mij dan ook wel schuldig aan mijn neus even buiten het masker te doen.

glashelder

Legacy Member
Die 30° zal ook wel niet helpen hé. Volg de advieze op, geen zware inspanningen, etc.

Tonerider

Legacy Member
allez mannen, dat is toch ook op het nieuws geweest: bij een hittegolf kan je wel degelijk het lastiger krijgen met een mondmasker. Ze moedigen sowieso al aan om met deze temperaturen geen zware inspanningen te doen. Met dat lapke krijg je het nog wat warmer he.
Een verhuis gaan doen is dan echt geen goed idee. En als ge verminderde longfunctie hebt, (en geen verplichtingen hebt) moet ge gewoon thuis blijven met een ventilator op u gericht. (geen ventilator op u richten op kantoor, dat is dan weer slecht ivm corona).

PieperLever

Legacy Member
Tonerider zei:
allez mannen, dat is toch ook op het nieuws geweest: bij een hittegolf kan je wel degelijk het lastiger krijgen met een mondmasker. Ze moedigen sowieso al aan om met deze temperaturen geen zware inspanningen te doen. Met dat lapke krijg je het nog wat warmer he.
Een verhuis gaan doen is dan echt geen goed idee. En als ge verminderde longfunctie hebt, (en geen verplichtingen hebt) moet ge gewoon thuis blijven met een ventilator op u gericht. (geen ventilator op u richten op kantoor, dat is dan weer slecht ivm corona).

Ik weet dat het niet ideaal is, maar zo'n verhuis kun je helaas niet zomaar uitstellen.

nestorius

Legacy Member
math zei:
Zal het aanpassen naar:

"Zonder teveel andere te besmetten"

"Zonder iemand anders te besmetten" was te optimistisch :-

Ik denk eerder dat mensen met corona beter binnen blijven

Tomski

Legacy Member
Voila, duitsland staat op oranje lijst omdat de duitsers antwerpen als risico beschouwen. Kleine kleuters.

Nu zou ik mij bij terugkeer moeten laten testen plus 2 weken quarantaine...

Niet omdat er hier zoveel besmettingen zijn, maar omdat de duitsers gezegd hebben dat antwerpen gevaarlijk is.

Belachelijk systeem.

nestorius

Legacy Member
Tomski zei:
Voila, duitsland staat op oranje lijst omdat de duitsers antwerpen als risico beschouwen. Kleine kleuters.

Nu zou ik mij bij terugkeer moeten laten testen plus 2 weken quarantaine...

Niet omdat er hier zoveel besmettingen zijn, maar omdat de duitsers gezegd hebben dat antwerpen gevaarlijk is.

Belachelijk systeem.
Dat begrijp ik toch niet, is het nu een systeem om te weten hoe het zit met het gevaar of gewoon oog om oog, tand om tand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Tomski

Legacy Member
nestorius zei:
Dat begrijp ik toch niet, is het nu een systeem om te weten hoe het zit met het gevaar of gewoon oog om oog, tand om tand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Als ik de krant goed begrijp is het het laatste.

Stuyfmans

Legacy Member
math zei:
Mondmaskers zorgen ervoor dat mensen met corona nog naar buiten kunnen zonder andere te besmetten.

Moest het niet verplicht zijn zou corona zich sneller verspreiden

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Moeten die niet in quarantaine?

Vandaag een fietstochtje gaan maken door Vlaanderens velden, kruis je plots een gemeente waar je dan mensen moederziel alleen op een fietspad naast een steenweg ziet rijden en puffen met zo een mondmasker op.
We zijn het gewoon totaal kwijt, de oorzaak van de 'tweede golf' zijn de bubbels die te groot werden en de manier waarop daar mee werd omgesprongen, niet door buiten elkaar te besmetten.

Tijdens de fietstocht ook een provincienest gepasseerd met toch wat redelijke winkelstraten, er was geen kat te bespeuren, wat wil je ook als je daar buiten moet lopen met een mondmasker in die loeihete winkelstraat, helemaal alleen dan nog, want een vriend(in) of partner mag niet mee...

Gisteren ben ik samen met mijn broer een tuinset gaan ophalen bij Brico, ik ging samen met mijn broer omdat 1) hij een camionette heeft en 2) je zo een set niet alleen kan versjouwen. Kregen we daar bij Brico toch niet onder ons kloten zeker omdat we daar met twee waren, alsof we op dat moment (we droegen een smoelvod) de volksgezondheid in gevaar aan het brengen waren...

Het is pure waanzin aan het worden, hoog tijd dat het verzet tegen deze ridicule maatregelen wat begint op gang te komen.

math

Legacy Member
Stuyfmans zei:
Moeten die niet in quarantaine?

Zou raar zijn, wat als die eens naar buiten willen, of boodschappen doen?

Zal eerder aanbevollen worden om zoveel mogelijk binnen te blijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

nestorius

Legacy Member
math zei:
Zou raar zijn, wat als die eens naar buiten willen, of boodschappen doen?

Zal eerder aanbevollen worden om zoveel mogelijk binnen te blijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Die mogen niet buiten als ze daar zin in hebben, die mogen enkel buiten voor ee hoogst noodzakelijke zaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

math

Legacy Member
nestorius zei:
Die mogen niet buiten als ze daar zin in hebben, die mogen enkel buiten voor ee hoogst noodzakelijke zaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Ja, dat kan ook.
Dus eens boodschappen doen, wandelen,..

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

schumi2003

Legacy Member
Dat gedoe voor Duitsland geldt alleen maar als je een overnachting doet?

Dus als ik een daguitstap maak moet ik geen keureuna attest hebben dat negatief is niet?

nestorius

Legacy Member
schumi2003 zei:
Dat gedoe voor Duitsland geldt alleen maar als je een overnachting doet?

Dus als ik een daguitstap maak moet ik geen keureuna attest hebben dat negatief is niet?

Dat gedoe geld inderdaad enkel als je langer dan 48 uur in duitsland verblijft. Maar waar je dat haalt ivm met dat corona attest is mij niet helemaal duidelijk.

JanVH

Legacy Member
Tomski zei:
Voila, duitsland staat op oranje lijst omdat de duitsers antwerpen als risico beschouwen. Kleine kleuters.

Nu zou ik mij bij terugkeer moeten laten testen plus 2 weken quarantaine...

Niet omdat er hier zoveel besmettingen zijn, maar omdat de duitsers gezegd hebben dat antwerpen gevaarlijk is.

Belachelijk systeem.
Jij woont in Aalst? Quarantaine is enkel voor inwoners van Antwerpen of mensen die Antwerpen onlangs bezocht hebben?

Balsaus

Legacy Member
Heel Duitsland Oranje? Ik dacht volgend week naar daar te gaan, leek mij 1 van de laatste landen te zijn die oranje zou kleuren.
Als ik nu enkele dagen ga, die quarantaine is aanbevolgen maar niet verplicht bij terugkeer? Voor Duitsland zelf moeten enkel Antwerpenaren in quarantaine?
Kunnen ze nu niet gewoon alles oranje maken? Verandert met de dag.

Tomski

Legacy Member
JanVH zei:
Jij woont in Aalst? Quarantaine is enkel voor inwoners van Antwerpen of mensen die Antwerpen onlangs bezocht hebben?
Ja als je naar duitsland reist, maar omdat heel duitsland nu oranje kleurt volgens belgie moeten de aalstenaars bij thuiskomst dus ook in zelf quarantaine, nee?

Tha_nOn

Legacy Member
Tomski zei:
Voila, duitsland staat op oranje lijst omdat de duitsers antwerpen als risico beschouwen. Kleine kleuters.

Nu zou ik mij bij terugkeer moeten laten testen plus 2 weken quarantaine...

Niet omdat er hier zoveel besmettingen zijn, maar omdat de duitsers gezegd hebben dat antwerpen gevaarlijk is.

Belachelijk systeem.

Er is toch een verschil tussen oranje om naartoe te gaan (= er zijn in dat land regels of beperkingen voor mensen uit België) en oranje om uit terug te komen (België heeft beperkingen/regels voor Belgen die terugkomen uit dit land)?

In dit geval moeten mensen uit Antwerpen die naar Duitsland reizen daar 14 dagen in quarantaine blijven, als ik het goed op heb. Dat heeft dus geen invloed op u?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan