ugar
Legacy Member
the_fox zei:Duitsland = No Data, niet geen oversterfte
Enkel data voor Hessen uit Duitsland.
Berlijn blijkbaar ook, was een foutje heb het effe gecorrigeerd
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
the_fox zei:Duitsland = No Data, niet geen oversterfte
Enkel data voor Hessen uit Duitsland.
knight-rider zei:Het gaat idd soms snel, maar als de mensen op tijd in het ziekenhuis zijn, en daarna gaat het ineens snel, dan kunnen ze nog gered worden.
Dimitri Flossy (de man van Veerle Heeren, burgemeester van Sint-Truiden), Axel Daeseleire waren dood geweest als ze niet in het ziekenhuis geweest waren toen ze plots sterk achteruit gingen.
Volgens jou werkwijze, waren deze mensen er dus niet meer geweest, nu hebben zij het overleefd. Samen met twee kennissen van mij die ook op tijd opgenomen waren in het ziekenhuis. En nog velen met hen, die het geluk gehad hebben op het begin van deze crisis in het ziekenhuis beland te zijn.
Er zijn er velen die later ziek gevallen zijn en gestorven zijn, omdat ze deze mensen aan hun lot hebben overgelaten ipv tijdig in het ziekenhuis op te nemen!
Zoals ik al zei, zo lang er genoeg capaciteit in de ziekenhuizen is, wat nu ook nog altijd het geval is, moet je iedereen alle mogelijke kansen geven.
Je neemt ook niemand zijn plaats in zoals jij beweert, want er is nog plaats.
ugar zei:In Duitsland gaan ze anders te werk. Mensen worden preventief gemonitord 7-10 dagen na infectie om op tijd naar de kliniek te gaan, zodat longen niet te zwaar beschadigd zijn.
Er staat een artikel van in de Standaard vandaag, dat is daar toch echt andere koek qua organisatie.
Duitsland is volgens mij het land dat de Coronacrisis veruit het best heeft aangepakt, .
Je moet rekenen dat de maximale capaciteit wel gebaseerd is op maximale (=géén vakantie, géén 8 uur, maar 10-uur shiften, ...) personeelscapaciteit. Dat is goed voor een crisissituatie, maar niet lang houdbaar en doet ook inherent de kwaliteit van de zorg dalen.knight-rider zei:Zoals ik al zei, zo lang er genoeg capaciteit in de ziekenhuizen is, wat nu ook nog altijd het geval is, moet je iedereen alle mogelijke kansen geven.
Je neemt ook niemand zijn plaats in zoals jij beweert, want er is nog plaats.
Oldskooler zei:"Michel Verhaeren
• 3rd+
CEO at Vermec: Investing in growth
We staan vanaf nu op de weinig benijdenswaardige eerste plaats van hoogste aantal bevestigde Covid 19-overlijdens per miljoen inwoners van het Westen. Vanaf de zijlijn is het natuurlijk altijd gemakkelijk om kritiek te geven op onze politici en virologen, maar beseft men wel hoe schadelijk dit is voor ons internationaal imago? Want onderstaande grafiek zal ook na de pandemie nog veel getoond en geraadpleegd worden door potentiële investeerders, toeristen, journalisten etc. De standaard uitleg van onze beleidsmakers dat dit komt omdat "wij als enige land ook de vermoedelijke (lees: niet-geteste) gevallen erbij rekenen" zal worden vergeten. Kunnen we de rapportering vanaf heden echt niet aanpassen en op dezelfde manier doen als alle andere landen? "un moment de honte est vite passé"..."
Haha.
Uieindelijk perceptie is alles.
De doden in de woonzorgcentra hier drijven het sowieso omhoog.
De vraag is, hoe erg is het in buitenlandse woonzorgcentra gesteld?. Mss doen we het ook gewoon erg klote op dat vlak.
Loser zei:Vanwaar komt dit? Er moet een bronvermelding bij.
Maar het is niet omdat hij CEO at Vermec is, dat hij de cijfers juist invult of interpreteert, hè. Fijn dat hij inzit met het imago, maar er is ook nog de wetenschappelijke kant, die wat mij betreft primeert.
Loser zei:Vanwaar komt dit? Er moet een bronvermelding bij.
Maar het is niet omdat hij CEO at Vermec is, dat hij de cijfers juist invult of interpreteert, hè. Fijn dat hij inzit met het imago, maar er is ook nog de wetenschappelijke kant, die wat mij betreft primeert.
bassie82 zei:En andere landen zitten met tot 93% onverklaarbare oversterfte.
Hoe gaan ze dat verklaren?
zarathustra zei:Tuurlijk maar hij heeft wel een punt. Je kan perfect wetenschappelijk juist zijn en ondertussen ook gewoon tellen zoals alle andere landen, er is niks bij te winnen met jezelf opzettelijk extra slecht af te schilderen.
Oldskooler heeft ook +/- gelijk in want perceptie is mss niet alles maar wel heel veel.
Oldskooler zei:Is een random reactie op LinkedIn. Op de grafiek die ondertussen iedereen al kent, met België bovenaan.
Feit is wel dat er imagoschade zal volgen en dit zich elders zal uiten.
Loser zei:ALS je zou willen vergelijken tussen landen, waar ik dus nog altijd geen goeie basis voor heb gezien, dan is dat het enige wat je kunt vergelijken. Die zogenaamde "oversterfte" in elke maand, of beter nog: elke week sinds de uitbraak in dat land. Alleen zijn dat cijfers, behalve in die link van ugar hierboven, die we niet snel gaan zien. En zeker niet volledig. Dan is vergelijken al een beetje logischer. Maar ook daar wordt er totaal geen rekening gehouden met bevolkingsdichtheid, geografie, gezondheidszorg, demografische spreiding, geo-economische of maatschappelijke situatie.
zarathustra zei:Eerlijk gezegd, als je landen zou willen gaan vergelijken dan zijn enkel geografie en demografische spreiding relevant om een onderscheid te maken. Als je zegt land A doet het beter dan land B en iemand komt dan af met "ja maar land A heeft betere gezondheidszorg". Dat is toch gewoon een aspect van hoe land A het beter doet dan B? Zelfde met economosche situatie of maatschappelijke situatie.
Kelderke zei:Gisteren las ik op VRT NWS dat het aantal ziekenhuisopnames sinds begin april nog niet zo laag geweest is en dat men zelfs gaat beginnen met triageposten af te bouwen.
Vandaag lees je dan dit artikel:
"Ook dringende medische ingrepen worden uitgesteld door coronacrisis"
https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...worden-uitgesteld-door-coronacrisis~a1bc6dcc/
Met wat voor een tegenstrijdige berichtgeving worden wij eigenlijk om de oren geslagen? Oké het gaat hier wel over de bevindingen van de laatste weken, maar waarom dergelijk artikel posten volgend op een eerdere positievere berichtgeving?
) en het massaal toelaten van bezoekers. Maar ik kan me voorstellen dat als je op dit moment met een stervende in je familie zit, zoiets bijzonder hard aankomt en moeilijk te verteren is.Landtlord zei:Heb je dat artikel eigenlijk wel gelezen? Het gaat erover dat mensen zelf hun afspraken annuleren uit schrik.
Loser zei:En dan kom ik weer terug op m'n post van een weekje geleden: Veel zou al opgelost zijn als mensen niet alleen de koppen van een bericht zouden lezen.