Archief - Consumenten vraag supermarkt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
laten we even niet vergeten dat ge het warenhuis/buurtwinkel/whatever kunt aansprakelijk stellen als ge voedselvergiftiging ofzo oploopt ;)

Exxos

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik heb ooit nog rekken aangevuld; en ik raad iedereen eens aan om dat te doen, en dan nog eens komen janken da de data nie gecontroleerd worden.

Weet je wel wat voor een absurd trage rekkenaanvuller je zou zijn moest je elke datum checken?

Maar dan nog komt een supermarkt nooit in de buurt van een nachtwinkel qua producten die niet meer goed zijn.

Een maand of 2 geleden in Gent eens een Twix gekocht in een Overpoort-nachtwinkel waar ik net niet moest van kotsen. ( waarschijnlijk 2 jaar overtijd, en de chocolade die al een duizendtal keer gesmolten en opnieuw gestold was... :D )

Maar zo rap ga je heus niet dood -gelukkig maar.

Ik kom dagelijks in een 5-tal winkels van GB in het Gentse, als merchandiser voor Danone. Enkel in de GB Groene vallei ben ik verantwoordelijk voor de stock & retours. Maar elke dag moet ik daar wel controleren op data. Nu heb ik het geluk dat'k enkel maar Danone produkten moet controleren en dat'k ze zelf in de rayon plaats. Zo weet ik wel welke produkten ik in de gaten moet houden en weet'k wel grofweg hoe de datums zijn.

Maar ik zou me eens moeten riskeren van me niet aan het FIFO principe te houden... Als mijn verantwoordelijke dat ontdekt, dan mag'k gans de rayon gaan controleren buiten mijn uren.

Maar ik ga ook niet ontkennen dat er eens een (bijna) vervallen produkt door de mazen glipt zenne. Wij werken wel volgens principe D+4: alles wat vandaag 27/10 de houdbaarheidsdatum 31/10 draagt moet eruit. Hoe ze't bij andere merken doen, weet'k niet. Maar ik zie wel de zuivelverantwoordelijke geregeld ronde doen.

Maar snelheid is geen excuus. Als merchandiser of aanvuller draag je een verantwoordelijkheid tov de klant. Er zal er maar eentje hard ziek worden en klacht neerleggen. Gb wijst door naar Danone, haja want het is een externe (ikke) die ervoor verantwoordelijk is. 'k Zal er niet te lang meer werken vrees'k...

Tot op heden nog geen klachten gehad (knock on wood) dat ik vervallen produkten had laten staan.

:offtopic: Al wie in't gentse een man Danone ziet plaatsen, c'est moi :p Ben de enige mannelijke merchandiser in west- en oostvlaanderen, tussen een 30-tal vrouwkes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan