Archief - Consumenten vraag supermarkt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

whoopie

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Toch beter traag maar dan wel goéd?
En besides, als je de NIEUWE producten ACHTERAAN zet zal je zulke problemen niet zo snel krijgen en moet je überhaupt niet zoveel naar vervaldata kijken. Zo komt het automatisch wel goed... (niet dat er dan nooit meer es een misser kan gebeuren eh)

langs ene kant geef ik je gelijk, maar langs andere kant is het bijna niet haalbaar.

Elk product op datum checken is enorm veel tijdsverlies, meestal kijkt men om de 2 a 3, en dan kan er eens eentje fout tussenzitten.


En idd, de nieuwe producten achteraan zetten, gebeurt meestal, behalve bij tijdsgebrek. Vergeet niet dat het niet gewoon "rap achteraan zette" is, maar eerst alle huidige producte uit de rekke moete, vooraleer men die andere achteraan kan plaatsen. Daar kruipt veel tijd in als je zo verschillende rekken afgaat.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Dan is dat maar zo. Het gaat hier wel nog altijd over voedsel...
Een levensnoodzakelijk iets moet wel in orde zijn en mag geen infecties bevatten. In die zin heeft een supermarkt een verantwoordelijke functie en die nemen ze niet als ze tijdsgebrek aanhalen als reden voor dit verzuim.

Conqie

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Dan is dat maar zo. Het gaat hier wel nog altijd over voedsel...
Een levensnoodzakelijk iets moet wel in orde zijn en mag geen infecties bevatten. In die zin heeft een supermarkt een verantwoordelijke functie en die nemen ze niet als ze tijdsgebrek aanhalen als reden voor dit verzuim.

sigh, kijk dan gewoon é :ironic:
is dat nu zo moeilijk
en anders ga dan naar een duurdere winkel waar dat ze een rode loper leggen als je een pakje kauwgom komt kopen, het is al moeilijk genoeg voor vele winkels om concurentie aan te gaan...

Conqie

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Je moet et nie in t belachelijke trekken zu.

wie begint er in de eerste plaats, infecties op doosje kaas van een paar dagen over tijd, verantwoordelijkheid ect ect...

Er zullen altijd fouten gebeuren, maar djees, als er iets over tijd is en het is echt niet goed meer, toch geen ramp?
ga dan gewoon terug, het is niet alsof dat iets dat je elke dag voorhebt

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Alle reply's al gelezen in deze topic dan? Als dit herhaaldelijke keren voorkomt zou je al eens anders beginnen denken.
En ja, het is dus wel degelijk mogelijk dat je een voedselvergiftiging oploopt nadat je iets eet dat overtijd is...

aXl_

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Toch beter traag maar dan wel goéd?

nee hoor, als je te traag bent dan ziet de grote chef dat door z'n video bewakings systeem en komt ie je even de les spellen :woohoo:

(geen gb vakantiewerk voor mij meer :p)

Conqie

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Alle reply's al gelezen in deze topic dan? Als dit herhaaldelijke keren voorkomt zou je al eens anders beginnen denken.
En ja, het is dus wel degelijk mogelijk dat je een voedselvergiftiging oploopt nadat je iets eet dat overtijd is...

En ik dacht dat mensen zelf nog konden nadenken; en kijken en ruiken.
maar neen indeed, er moet controle op zijn, maar djees dramatiseer het niet é

Haruto

Legacy Member
Ik heb weekendwerk bij Delhaize en als ik nie kijk naar de datums tijdens het bijvullen van de rekken, hoef ik nie meer te komen hoor.

De producten in de rekken worden gecontroleerd tijdens het bijvullen. Van de frigo wordt een wekelijkse lijst opgesteld van de producten die die week vervallen. Als het product morgen vervalt, gaat er naar gelang de prijs 0,50 of 1 euro af.

Een vervallen product zult ge bij ons NOOIT vinden :niceone: en zo hoort het ook.

Hmgrwngd

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Toch beter traag maar dan wel goéd?
En besides, als je de NIEUWE producten ACHTERAAN zet zal je zulke problemen niet zo snel krijgen en moet je überhaupt niet zoveel naar vervaldata kijken. Zo komt het automatisch wel goed... (niet dat er dan nooit meer es een misser kan gebeuren eh)

Ik moest ooit eens een rek kruiden en oosterse gerechten in winkelkarretjes doen om te verhuizen naar een andere plek, en ze hadden me erbij gezegd da ik best ook eens keek naar de vervaldata; en naar schatting 1/10 was al overtijd... :p

Je kunt dat echt niet doen, alles controleren. Al eens op gelet hoeveel producten er niet zijn, en hoeveel er gekocht/verkocht wordt ?
Elke dag komt er een nieuwe vrachtwagen vol producten die opnieuw moeten aangevuld worden; en niemand keek echt naar de data.
De ouderen niet, de jobstudenten niet.

Haruto

Legacy Member
Bij ons lukt het toch om alles te controleren...

Ik zou het zelf ook vervelend vinden mocht ik in een winkel iets vinden dat al twee weken over datum is...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Je kunt dat echt niet doen, alles controleren. Al eens op gelet hoeveel producten er niet zijn, en hoeveel er gekocht/verkocht wordt ?

Maar mij gaat het niet om die speciale aandacht voor de vervaldata. Wat ik vooral niet afkan is dat men de producten die NIEUW zijn VOOR de oude zet. Geen wonder dat er dan een de dupe van is om een product in handen te hebben dat al een paar dagen, soms weken en zelfs maanden overtijd is. Ik hoef daar toch geen tekeningetje bij maken zeker? :s

En het is volgens mij niet de plicht van de consument om te controleren dat wat men koopt nog niet overtijd is. De verkoper moet ervoor zorgen dat zijn producten in orde zijn. Wat een gemakzucht anders zeg...
Ik moet er ook voor zorgen dat ik mijn werk goed doe (wat niet meer dan normaal is!).
Stel je anders maar eens voor dat je lekker gaat eten op restaurant maar dat je een biefstuk voor je neus krijgt die al 3 weken in de koelkast gelegen heeft. Smakelijk! :eek:
Ik zie niet in waarom dat in een grootwarenhuis (en kleinere winkels) anders zou moeten zijn. :ironic:

Godzilla*Akira

Legacy Member
Heb dat ook geregelt voor zeker hier in onze contact GB, gewoon mee teruggaan no problem daaromtrend, wel dak altijd terug naar daar moet en da kost mij naft!

Maar heb vroeger ook nog rekken gevuld voor vakantiewerk en ze hebben mij daar nooit gezegt dak naar den datum moet kijken, gewoon vullen voor de rest moeste eigenlijk niets doen.

Hmgrwngd

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Maar mij gaat het niet om die speciale aandacht voor de vervaldata. Wat ik vooral niet afkan is dat men de producten die NIEUW zijn VOOR de oude zet. Geen wonder dat er dan een de dupe van is om een product in handen te hebben dat al een paar dagen, soms weken en zelfs maanden overtijd is. Ik hoef daar toch geen tekeningetje bij maken zeker? :s

En het is volgens mij niet de plicht van de consument om te controleren dat wat men koopt nog niet overtijd is. De verkoper moet ervoor zorgen dat zijn producten in orde zijn. Wat een gemakzucht anders zeg...
Ik moet er ook voor zorgen dat ik mijn werk goed doe (wat niet meer dan normaal is!).
Stel je anders maar eens voor dat je lekker gaat eten op restaurant maar dat je een biefstuk voor je neus krijgt die al 3 weken in de koelkast gelegen heeft. Smakelijk! :eek:
Ik zie niet in waarom dat in een grootwarenhuis (en kleinere winkels) anders zou moeten zijn. :ironic:
Omdat je in een groot warenhuis minder controle hebt dan in restaurants natuurlijk! Of denk je dat je na het miljoenste zakje chips in die rekken te proppen het nog kan schelen of die chips wel nog goe zijn ?

Mensen zijn nog altijd geen machines. En om nu te moeten rekenen op de ethische waarden bij de doorsnee supermarkt-werknemers... hmm, weet toch nie zenne. :D

T€RM!N4T0R

Legacy Member
... maar dat alles rechtvaardigt de nalatigheid nog altijd niet! IMO blijkbaar want anderen kan het blijkbaar niet zoveel schelen.

En controles gebeuren, overal, het KAN ALTIJD. (zo zou het toch moéten zijn) Als je dan niet in orde zijt komen ze terug en als je dan nog niet in orde bent mag je je boeltje sluiten. Schluss fini!

whoopie

Legacy Member
aXl_ zei:
nee hoor, als je te traag bent dan ziet de grote chef dat door z'n video bewakings systeem en komt ie je even de les spellen :woohoo:

(geen gb vakantiewerk voor mij meer :p)

welken gb :p

*Seth*

Legacy Member
T€RM!N4T0R;7770227 zei:
Maar mij gaat het niet om die speciale aandacht voor de vervaldata. Wat ik vooral niet afkan is dat men de producten die NIEUW zijn VOOR de oude zet. Geen wonder dat er dan een de dupe van is om een product in handen te hebben dat al een paar dagen, soms weken en zelfs maanden overtijd is. Ik hoef daar toch geen tekeningetje bij maken zeker? :s

En het is volgens mij niet de plicht van de consument om te controleren dat wat men koopt nog niet overtijd is. De verkoper moet ervoor zorgen dat zijn producten in orde zijn. Wat een gemakzucht anders zeg...
Ik moet er ook voor zorgen dat ik mijn werk goed doe (wat niet meer dan normaal is!).
Stel je anders maar eens voor dat je lekker gaat eten op restaurant maar dat je een biefstuk voor je neus krijgt die al 3 weken in de koelkast gelegen heeft. Smakelijk! :eek:
Ik zie niet in waarom dat in een grootwarenhuis (en kleinere winkels) anders zou moeten zijn. :ironic:

Dingen zoals zuivel , beenhouwerij , bakkerij en producten die een "snelle" vervaldatum hebben worden normaal constant gecontrolleerd . Ook bij het leveren word de temperatuur gemeten of teruggestuurd . Bij zaken die een paar jaar goed zijn is dat nogal overbodig . Moest men mogen trager werken denk je dat ze dat niet zouden doen ? Die tijdsdruk leggen de werknemers zichzelf niet op en als de rekken zouden leegzitten zoude daar nen topic over zien staan :)
Maar goed kzou eens willen weten op welk werk geen dingen mislopen of zijn alle restaurants , frituurs , noem maar op dan plots zo clean geworden ? Valt er nooit niks op de grond , word de temperatuur van het voedsel constant gecheckt , weet jij wat er met uw producten gebeurt is voor het bij u aankwam , ligt er nooit geen eten te wachten op het aangerecht , handschoenen , handen wassen , haarnetjes , is uw airco 100% clean .... Denk dat het nog een sjans is dat zoveel dingen niet geweten zijn , in een warenhuis kun je het tenminste nog zien hoe oud het is :)
Nu ja moest het oorlog zijn zou er nog gevochten worden voor dees potje kaas en onbewust zullen we allemaal al dingen gegeten hebben die over datum waren . Klagen zal er altijd gedaan worden en ik zeg het als je wil zeker zijn over wat er op uw bord ligt kweek het zelf , al weet je dan nog niet wat er uit de lucht valt .

en Haruto we zullen eens moeten langskomen :) Hebben jullie geen producten die kwazie niet verkopen , zelden of nooit besteld worden en zo ook aan uw controle ontsnappen ? sterk :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ik zeg niet dat het op mijn werk (of gelijk waar anders) nooit es misloopt. Dat kan haast niet. En ja, er valt wel es iets op de grond ofzo. Afhankelijk van hoe vuil het is wordt het gewoon es onder de kraan met koud water afgespoeld maar soms wordt het ook gewoon direct weggesmeten wegens onbruikbaar.
En ik kan zeker niet zeggen dat bij mij op t werk alles 100% clean is, bijlange niet. Dat heb je me ook nog nergens horen zeggen. Maar het moet toch zo clean mogelijk gehouden worden. Het moet nog altijd eetbaar zijn eh...
Wat er vooraf mee gebeurd is... dat kan niemand weten, maar eens in de handen van het warenhuis/restaurant/kleinhandel/whatever wat, moet het toch niet verwaarloosd worden omdat er vooraf ook al slechte dingen mee zouden kunnen gebeurd zijn.
En ja, in de oorlog zou erom gevochten worden, maar voor zover ik weet is er atm geen oorlog in ons landje? ;)

*edit* Ben ik dan zo verschrikkelijk kieskeurig? :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan