Archief - Consumenten vraag supermarkt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
True... 'k was zelf al lang geweest en geen thread gestart maar sommigen hebben eerst comfirmatie nodig van anderen :p

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Arifiene zei:
Hm, ze moeten u dat geld teruggeven, want zij mogen het niet eens meer verkopen eens het over datum is.
Ik heb da jammer genoeg al ettelijke keren voorgehad (in Carrefour, Delhaize, en Collruyt) en heb altijd mijn geld teruggekregen + in Delhaize nog 250 plus punten op men ma haar kaart :p
Tis verdorie altijd hetzelfde, ge kijkt naar alle data, en als ge thuis komt, da éne ding da ge vergeten zijt naartoe te kijken => lap, ge hebt het zitten

Nu overdrijf je toch? Alsof het altijd zo is. :)

Wij hebben het ook al één keer gehad. Het zat in onze koelkast en de houdbaarheidsdatum was nog lang niet eens overschreden. De dag nadien stond er al haar op. Mee teruggegaan naar de winkel en ze deden er niet moeilijk over. Geld zonder problemen teruggehad.
Het is wel niet helemaal hetzelfde aangezien de houdbaarheidsdatum bij jou wél al overschreden is maar over zulke dingen doen ze echt niet moeilijk.

Zeg dan ook eens dat ze de rekkenvullers eens deftig de les spellen en dat ze de NIEUW BINNENKOMENDE PRODUCTEN ACHTERAAN DE RAYON PLAATSEN! Dit moet ik ook doen op m'n werk (restaurant), hoogst waarschijnlijk ligt de schuld bij een of andere werkstudent die te leeg is om z'n werk op een deftige manier te doen.

Arifiene

Legacy Member
T€RM!N4T0R;7767858 zei:
Nu overdrijf je toch? Alsof het altijd zo is. :)

5 keer al deze maand :sop:
2x in de colruyt (zijnde aquarius die 3 maand over tijd was, en zo'n milky way crisp blabla - ik zei nog tegen men ma 'tiens kwist niet dat ze dat nog maakten', hop de kar in... ik doe da open in de auto, bijt erin, ziet er verschrikkelijk slecht uit => datum dec 2003 - ik ontplofte nét niet... De verkoper zei 'tja, we leggen de nieuwe dingen altijd vooraan eh, we zullen t gemist hebben'... Bleh, das verdorie bijna 3 jaar oud, komaan da kàn toch niet)
1 x in delhaize (iets ham/salamie-achtigs, k bent al vergeten, een week of twee over datum)
2x in carrefour (een pot nutella en geraspte kaas waar bij nader toezicht al groen haar tussen zat, yek)

(en nee het ligt ni aan mij, ze moeten maar goed under werk doen :tongue: )

Genious

Legacy Member
Stimpy zei:
en het ontslag van de kassierster eisen

nu we toch dramatiseren over iets van een euro

Ik ken een persoon die beweert tegen de staat aan het procederen te zijn voor een halve euro ofzo.
Hij beschuldigt ze van knevelarij...

EternalSilence

Legacy Member
maxdevis zei:
ipv hier een thread over te maken,
ga gewoon terug met uw ticket en uw bakje,
ze geven u zonder probleem uw geld terug of een beter
idd ..

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Arifiene zei:
5 keer al deze maand :sop:
2x in de colruyt (zijnde aquarius die 3 maand over tijd was, en zo'n milky way crisp blabla - ik zei nog tegen men ma 'tiens kwist niet dat ze dat nog maakten', hop de kar in... ik doe da open in de auto, bijt erin, ziet er verschrikkelijk slecht uit => datum dec 2003 - ik ontplofte nét niet... De verkoper zei 'tja, we leggen de nieuwe dingen altijd vooraan eh, we zullen t gemist hebben'... Bleh, das verdorie bijna 3 jaar oud, komaan da kàn toch niet)
1 x in delhaize (iets ham/salamie-achtigs, k bent al vergeten, een week of twee over datum)
2x in carrefour (een pot nutella en geraspte kaas waar bij nader toezicht al groen haar tussen zat, yek)

(en nee het ligt ni aan mij, ze moeten maar goed under werk doen :tongue: )

Nou, kveronderstel dat jij ook wel in Brugge gaat winkelen zeker? :p En ja, wij gaan ook naar die Carrefour en Colruyt (de Delhaize slechts af en toe eens).
En tis dus idd dat ze alles vooraan leggen zoals ik al zei. En ze geven het dan nog zo openlijk en zonder er erg in te hebben toe? :s Goed bezig zeg in de supermarkten. Logisch inzicht is totaal zoek.
Welke praktijken zijn dat nu. Zo kan een mens lekker int ziekenhuis terechtkomen met een voedselvergiftiging!

Testaankoop mss toch er es op afsturen...

lttuvix

Legacy Member
in de irish pub zijn ze daar heel vriendelijk in
pakske irish snacks is overtijd (in hasselt is da bijna 99% van de tijd) en dan krijgt ge gratis nen nieuw zakske da nie over tijd is EN ge moogt uw oude houden, als da geen service is :D

PussyDuster

Legacy Member
Lon$daLe zei:
Mijn probleem is het volgende : ik en mn moeder zijn rap winkelen geweest voordat mn klein broertje terug naar school moest voor de namiddag , nu in onze haast hebben we rap onze bekende producten genomen.

1 hiervan was een bakje dubbelroom smeerkaas , nu is da vandaag gekocht en ik kijk juist op het bakje en de houdbaarheids datum zegt : 09 10 2006

nu is mijn vraag ( in het bezit zijnde vh kasticket ) , is de winkel in kwestie verplicht van dit terug te nemen en mn geld terug te geven ?

thx :)

Ga eens kijken in de winkel mischien liggen er nog meer vervallende exemplaren in de rekken dan kunnen ze niet ontkennen.

*Seth*

Legacy Member
PussyDuster zei:
Ga eens kijken in de winkel mischien liggen er nog meer vervallende exemplaren in de rekken dan kunnen ze niet ontkennen.

In elke normale winkel roepen ze iemand om te controleren of dat er niet nog zijn van diezelfde datum om die dan te verwijderen . Je krijgt zeker je geld terug . In de kleinere winkels waar 1 iemand instaat voor meerdere afdelingen komt dit wel meer voor en andere oorzaken zoals iemand al zei de studenten ( sommige kun je dat echt niet bijbrengen ) , producten die kwazie niet verkopen en voor de rest speelt tijdsgebrek ook een hele grote reden .

Er was idd een tijd dat je pluspunten kreeg bij zo een producten , wat teweeg heeft gebracht dat er mensen zijn die alle rayons beginnen afzoeken . Er lopen individuen rond die zouden een moord plegen voor een puntje .

Dan zijn er ook mensen die producten uitzoeken die nog 1 dag goed zijn om die aan de halve prijs mee te krijgen . In elk geval sommige mensen zullen altijd klagen en nooit content zijn , niet dat ik zoiets goedpraat maar een gewone klant zal de winkel er in het ergste gewoon op wijzen , zeker zijn geld terugkrijgen en voor de rest wel enigsins begrip tonen . Deze dingen gebeuren nu eenmaal . Leef ermee of kweek uw eigen voedsel :)

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik heb ooit nog rekken aangevuld; en ik raad iedereen eens aan om dat te doen, en dan nog eens komen janken da de data nie gecontroleerd worden.

Weet je wel wat voor een absurd trage rekkenaanvuller je zou zijn moest je elke datum checken?

Maar dan nog komt een supermarkt nooit in de buurt van een nachtwinkel qua producten die niet meer goed zijn.

Een maand of 2 geleden in Gent eens een Twix gekocht in een Overpoort-nachtwinkel waar ik net niet moest van kotsen. ( waarschijnlijk 2 jaar overtijd, en de chocolade die al een duizendtal keer gesmolten en opnieuw gestold was... :D )

Maar zo rap ga je heus niet dood -gelukkig maar.

Conqie

Legacy Member
GaMe® zei:
Is wel schandalig trouwens ..

man man, wat is daar nu schandalig aan, dat de consument zijn ogen is open doet, er is btw niks mis met die smeerkaas, dus indien je je tijd wil verspillen go on, ik eet dat pakje met mijn ogen dicht op...

zarathustra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik heb ooit nog rekken aangevuld; en ik raad iedereen eens aan om dat te doen, en dan nog eens komen janken da de data nie gecontroleerd worden.

omdat het moeilijk is meot het niet goed gedaan worden?

*mep voor die redenering*

Conqie

Legacy Member
zarathustra zei:
omdat het moeilijk is meot het niet goed gedaan worden?

*mep voor die redenering*

omdat het moeilijk is kan je er rekening mee houden dat het niet 100% perfect is, tenzij je graag dubbel zoveel betaald

Arifiene

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Nou, kveronderstel dat jij ook wel in Brugge gaat winkelen zeker? :p En ja, wij gaan ook naar die Carrefour en Colruyt (de Delhaize slechts af en toe eens).
En tis dus idd dat ze alles vooraan leggen zoals ik al zei. En ze geven het dan nog zo openlijk en zonder er erg in te hebben toe? :s Goed bezig zeg in de supermarkten. Logisch inzicht is totaal zoek.
Welke praktijken zijn dat nu. Zo kan een mens lekker int ziekenhuis terechtkomen met een voedselvergiftiging!

Testaankoop mss toch er es op afsturen...

in Brugge idd
wel altijd netjes men geld en excuses teruggekregen hoor
kzou t gwn liever niét hebben, alleen al vant feit dat ge dan moet teruggaan

Conqie

Legacy Member
Stimpy zei:
en het ontslag van de kassierster eisen

nu we toch dramatiseren over iets van een euro

Ik zou direct de complete Carrefour aanklagen voor 10 Miljard euro, ik bedoel
nu ge toch bezig bent :unsure:

sneax

Legacy Member
als er bij ons een potje yoghurt beschimeld is (zo van inex, das al gebeurd zelfs NIET overtijd) dan brengen we dat gewoon terug en we krijgen een nieuw

als het overtijd is en nog niet geopend idem

tis wel ne gb contact en we gaan daar redelijk veel, dus we zijn 'bekende gezichten'

wel altijd kasticket meepakken uiteraard

Hmgrwngd

Legacy Member
zarathustra zei:
omdat het moeilijk is meot het niet goed gedaan worden?

*mep voor die redenering*


Ik dacht dat het duidelijk genoeg was : dat het gewoon teveel tijd in beslag zou nemen; en dat de supermarkt steeds opnieuw naar nieuwe werknemers zou moeten zoeken omdat om de 2 maanden een volledige groep werknemers zelfmoord pleegt omdat ze vervaldata in hun dromen zien en in andere mensen hun ogen.

aXl_

Legacy Member
als wij een beschimmeld potje yoghurt vinden in onze koelkast zeggen we eens "shit" en smijten we dat weg....punt andere lijn :unsure:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Weet je wel wat voor een absurd trage rekkenaanvuller je zou zijn moest je elke datum checken?

Toch beter traag maar dan wel goéd?
En besides, als je de NIEUWE producten ACHTERAAN zet zal je zulke problemen niet zo snel krijgen en moet je überhaupt niet zoveel naar vervaldata kijken. Zo komt het automatisch wel goed... (niet dat er dan nooit meer es een misser kan gebeuren eh)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan