Archief - Conservapedia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
die filmkes van "chatting with charly" zijn gewoonweg gruwelijk om te zien als ge iet of wat verstand hebt van geologische processen en een beetje een wetenschappelijke geest...

god damn die peet staat te zeveren...

een ander filmke van godtube ook gezien, anti abortus... daarin proberen ze u te doen geloven dat een drie maand oude baby feitelijk hetzelfde is als een foetus... silly americans. en dan spellen ze nog eens dying verkeerd.

Dieleman_F

Legacy Member
zarathustra zei:
Nuja het is een website eh. Iedere gek kan een website maken :p

Je hebt zo ook een of andere Turkse schrijver die alle universiteiten en media enzo in Europa (met alle bedoel ik dus heel veel) een gigantische boek met bewijzen dat het darwinisme niet waar is heeft gestuurd.


Ik wil echt aan dat boek raken :p


(Grappige is dat hij in heel dat boek niets over genetica zegt, dat negeert hij gewoon :D )

En het erge is wel dat amerika het onderzoeksland is, dus besef maar goed dat een te grote invloed van conservatieven in Amerika, ook nadelig is voor ons ...

HavaLinka

Legacy Member
Hebben jullie over het boek 'Het bedrog van de evolutieleer' van Harun Yahya? Want we hebben vorig trimester moeten leren over die vent en zijn creationisme in de lessen godsdienst...

Dieleman_F

Legacy Member
Neen, ik denk niet dat het dat boek is, het is een speciaal boek dat niet verkocht wordt. Maar dan ga ik maar eens het bedrof van de evolutieleer zoeken in de bibliotheek :p

(En man, ik kom via google op sites als islam-boeken.nl, tof, het fascisme op darwin steken :doh: )

PureFun

Legacy Member
Conservapedia lijkt me een nogal vrije loop met 'feiten' te nemen. Bij het doorbladeren van godsdienst entries werd er onder Islam de varkensgod jamal vermeld als bewijs van polytheïsme en oorsprong van verbod op varkensvlees. Vond het vreemd aangezien jamal een niet ongewone naam is en google geeft idd geen relevante hits over die god.

Filmpjes op godtube zijn idd grappig en sommige verdienen het zelfs op youtube te staan -no known mechanism-

Uiteindelijk zorgt het internet voor meer en meer informatie overdracht. Dat een steeds toenemend deel van deze info subjectief en bias'ed is kan je moeilijk vermijden. Verwachten dat de oude kennisverdeling waarin weinigen veel weten verandert in veel weten veel is naïef. Het internet zorgt er enkel voor dat bij velen het oude gebrek aan kennis vervangen wordt door een random hoopje al dan niet correcte data terwijl de oude minderheid er nog min of meer in slaagt alles te filteren.

HavaLinka

Legacy Member
HavaLinka zei:
Hebben jullie over het boek 'Het bedrog van de evolutieleer' van Harun Yahya? Want we hebben vorig trimester moeten leren over die vent en zijn creationisme in de lessen godsdienst...

Harun Yahya is btw zijn auteursnaam, echte naam is Adnan Oktar

denkimi

Legacy Member
het creationisme is gemakkelijk te counteren, ge moet gewoon vragen met wie de kinderen van adam en eva (of van noah) geneukt hebben om zelf kinderen te kunnen krijgen.

Messias.

Legacy Member
den-kimi zei:
het creationisme is gemakkelijk te counteren, ge moet gewoon vragen met wie de kinderen van adam en eva (of van noah) geneukt hebben om zelf kinderen te kunnen krijgen.

Ja, wooptiefuckingdoo, want een tegenargument.

Dirty_Col

Legacy Member
den-kimi zei:
het creationisme is gemakkelijk te counteren, ge moet gewoon vragen met wie de kinderen van adam en eva (of van noah) geneukt hebben om zelf kinderen te kunnen krijgen.

Tja, technisch gezien zijn we allemaal incestplegers volgens de bijbel :p

viewer

Legacy Member
niet alleen volgens de bijbel, het lijkt me redelijk dat quasi iedereen op één of andere manier familie is (uitzonderingen zoals afgesloten stammen enzo daargelaten).

boostah

Legacy Member
viewer zei:
niet alleen volgens de bijbel, het lijkt me redelijk dat quasi iedereen op één of andere manier familie is (uitzonderingen zoals afgesloten stammen enzo daargelaten).

voorwa peinsde da pastoors zo graag aan kinders komen :p (inkoppertje :D)

Hellrabbit

Legacy Member
viewer zei:
niet alleen volgens de bijbel, het lijkt me redelijk dat quasi iedereen op één of andere manier familie is (uitzonderingen zoals afgesloten stammen enzo daargelaten).

Hangt ervan af hoe ge "familie" definieert

Avondland

Legacy Member
Met conservatisme an sich is niets verkeerd, maar ik heb zo mijn twijfels bij 'Conservapedia'.

Mako

Legacy Member
NeoGeo zei:

in da filmke over the age of the earth is het gewoon nog erger. Zit hij daar vanalles te bullshitten over dat ELK jaar een seconde langer wordt door het vertragen van de aardrotatie :lol: Als hij zich is goed zou informeren, zou hij weten dat dit cijfer veel lager ligt...

Because an average increase in the length of the day is interpreted to be about 0.01 to 0.02 seconds per millennium

en dan die bs over 'statistical improbability'... Het enige puntje dat hij daar vergeet in zijn prachtige vergelijking (tss het aantal seconden in 4,5 miljard jaar en de kans op de vorming van DNA) is dat de aarde niet de enige planeet is waar er kans op leven is... Voorzichtige schattingen noemen een 10-tal miljard planeten die op aarde lijken en dus leven zouden kunnen onderhouden (hoewel imo leven ook op andere, niet-aarde-achtige planeten mogelijk is...) en dus wordt dat argument ook al enorm gereduceerd.

1 ding waar die vent wel goed in is: volslagen bs als plausibel doen overkomen bij de minder onderwezen of nadenkende mens, ergo fanatieke gelovigen of gewoon de domme massa die anderen voor hun laten denken...

Messias.

Legacy Member
En vooral, wetenschap is evil, tenzij het kan gebruikt worden om andere wetenschappelijke feiten te ondermijnen.

dadash

Legacy Member
den-kimi zei:
het creationisme is gemakkelijk te counteren, ge moet gewoon vragen met wie de kinderen van adam en eva (of van noah) geneukt hebben om zelf kinderen te kunnen krijgen.


Heb ik ooit eens gedaan. Ik beklaag het me nog altijd.

Adam en Eva waren perfecte wezens, hun kinderen waren dus ook bijna perfect, dus als Eva aanpapt met haar zonen dan is er geen gevaar voor gehandicapte kinderen of zo door dat ze dus perfect zijn. Het is pas na verloop van tijd dat we minder en minder perfect zijn geworden en dat het dus beter is geen incest te doen.

Toen ben ik gestopt met hem te proberen overtuigen dat creationisme flauwekul is.

Thallyos

Legacy Member
Conservapedia is leuk :)

Turkey

Turkey is a kind of bird. Benjamin Franklin thought that the turkey should be the national bird of America, but really the national bird is the bald eagle. Turkey is a traditional thanksgiving food. It is usually stuffed. (Some vegetarians do not eat turkey at Thanksiving.)

Turkey is also a country in Europe. It's currently negotiating membership with the European Union. Turkey is one of the few countries of which the majority of the population is Muslim that has a clear division between the state and relgion. Turkey is one of the few Islamic countries that is a true democracy.

Hellrabbit

Legacy Member
Mako zei:
en dan die bs over 'statistical improbability'... Het enige puntje dat hij daar vergeet in zijn prachtige vergelijking (tss het aantal seconden in 4,5 miljard jaar en de kans op de vorming van DNA) is dat de aarde niet de enige planeet is waar er kans op leven is... Voorzichtige schattingen noemen een 10-tal miljard planeten die op aarde lijken en dus leven zouden kunnen onderhouden (hoewel imo leven ook op andere, niet-aarde-achtige planeten mogelijk is...) en dus wordt dat argument ook al enorm gereduceerd.

ge vergeet nog het belangrijkste : statistiek kan je niet gebruiken om iets te bewijzen

Mako

Legacy Member
Hellrabbit zei:
ge vergeet nog het belangrijkste : statistiek kan je niet gebruiken om iets te bewijzen

idd ook al: zelfs al is er een statistische kans van 1 op 10^999, dan nog bestaat die mogelijkheid. Dus idd, daar bewijs je niets mee...

denkimi

Legacy Member
dadash zei:
Heb ik ooit eens gedaan. Ik beklaag het me nog altijd.

Adam en Eva waren perfecte wezens, hun kinderen waren dus ook bijna perfect, dus als Eva aanpapt met haar zonen dan is er geen gevaar voor gehandicapte kinderen of zo door dat ze dus perfect zijn. Het is pas na verloop van tijd dat we minder en minder perfect zijn geworden en dat het dus beter is geen incest te doen.

Toen ben ik gestopt met hem te proberen overtuigen dat creationisme flauwekul is.

en noah dan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan