Archief - Conservapedia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

?therapy?

Legacy Member
AMSTERDAM - Conservatieve Amerikanen zijn een eigen variant van Wikipedia begonnen. De site moet tegenwicht bieden aan de vermeend "anti-Amerikaanse en anti-christelijke" inslag van de bekende internetencyclopedie.

De initiatiefnemers verwijten Wikipedia bijvoorbeeld dat het bij jaartallen geen gebruik maakt van de aanduiding "voor Christus", maar van het religieus neutrale "BCE" (Before Common Era). Ook zouden artikelen over omstreden onderwerpen als abortus een eenzijdig liberaal standpunt uitdragen.


Abortus

Conservapedia daarentegen gaat uitvoerig in op de negatieve kanten, zoals een vermeend verband met het ontstaan van borstkanker of een hoger zelfmoordpercentage onder vrouwen die een abortus hebben ondergaan.

Kangoeroes

In artikel over kangoeroes schrijven de Conservapedia-auteurs dat de buideldieren "zoals alle dieren" uit het Midden-Oosten stammen, waar een paartje werd ingescheept op de Ark van Noach, en zo de basis voor de huidige populatie in Australië vormde.
site: www.conservapedia.com/

Dit is toch wel wetenschappelijke verkrachting zeker?
Neem nu dit
Origins

According to the origins model used by creation scientists, modern kangaroos, like all modern animals, originated in the Middle East[1] and are the descendants of the two founding members of the modern kangaroo baramin that were taken aboard Noah's Ark prior to the Great Flood. It has not yet been determined by baraminologists whether kangaroos form a holobaramin with the wallaby, tree-kangaroo, wallaroo, pademelon and quokka, or if all these species are in fact apobaraminic or polybaraminic.

Also according to creation science, after the Flood, kangaroos bred from the Ark passengers migrated to Australia. There is debate whether this migration happened over land[2] -- as Australia was still for a time connected to the Middle East before the supercontinent of Pangea broke apart[3] -- or if they rafted on mats of vegetation torn up by the receding flood waters[2].
Wat vinden jullie van het bestaan van zo'n site? :oink:

P.S: kon misschien bij actueel, maar vond hem iets beter bij wetenschap passen aangezien ze hier wat feiten gaan verdraaien etc.

Oldskooler

Legacy Member
En paar freaks met te veel vrije tijd. Zo zijn er wel 1000den sites.

zarathustra

Legacy Member
Nuja het is een website eh. Iedere gek kan een website maken :p

Je hebt zo ook een of andere Turkse schrijver die alle universiteiten en media enzo in Europa (met alle bedoel ik dus heel veel) een gigantische boek met bewijzen dat het darwinisme niet waar is heeft gestuurd.

Messias.

Legacy Member
Had 'm al gezien, maar van die kangoeroes, da's echt wel erg.

"Creation scientist"... buh, zeg dan toch gewoon Bijbelgeleerden, want anders, zware tegenstelling in termen.

Kvothe

Legacy Member
Die site zal toch nooit zo bekend raken als wikipedia
no worries

Messias.

Legacy Member
Bloodraven zei:
Die site zal toch nooit zo bekend raken als wikipedia

Na de recente aandacht in de media wel een pàk populairder dan ze daarvoor was. Spijtige zaak.

Dirty_Col

Legacy Member
Wat een zielige handel allemaal, vooral die tijdaanduidingen, hoe kan je over zoiets vallen? :oink:

Dirty_Col

Legacy Member
http://www.godtube.com/view_video.php?viewkey=17cd627a34a6a0fb4113 zei:
Accepting the results of any experiment above the truth in the bible is a slippery slope. Once one accepts a heliocentric worldview, the door is open to the big-bang, billions of years, and even evolution. At the bottom of this slope is the slime-pit of atheism, depression, and homosexuality. I have even seen "Christian Science" videos showing the earth circling around the Sun like it was some sort of pagan god. Showing this to children is basically a spiritual death sentence. Keep of the good work and never compromise the absolute truth of the Bible.

Wow, vreemde mensen in deze wereld...

Radiance

Legacy Member
NeoGeo zei:
Ik ben geen bioloog of evolutietheoriegeleerde en kan dus idd zijn uitleg niet weerleggen omdat ik er ni genoeg over weet. De evolutietheorie is uiteindelijk ook maar een theorie, voor mijn part kan die (deels) verkeerd zijn.
En idd, hij kan wel een leuke uitleg geven aan basisfeiten. Weet ik veel waarom de lagen uit de bodem ineens zo gauw wisselen (enfin hij zegt dat, is dat wel zo ?)

Maar toen hij zei dat de mens niet afstamt van de aap was ie mij toch wel kwijt :)
Enfin dit soort visies zijn gewoon een snel aangroeiende beweging doorheen conservatief Amerika, onvoorstelbaar voor een technologisch vooruitstrevend land eigenlijk.

prozackx

Legacy Member
NeoGeo zei:

allez hij heeft 4 "problemen" (:unsure: ) gevonden tegen de evolutietheorie, maar de duizenden problemen die rijzen bij creationisme laat hij logischerwijze achterwege.

over zijn problemen trouwens:
1. (2e wet thermodynamica): wetenschap is evul, behalve als het hem goed uitkomt, dan gooit hij met een wetje dat hij ergens heeft opgevangen en waar hij volgens mij weinig kennis over heeft.
2. (gaten in fossielenchain): een lijk rot normaal weg en wordt enkel in uitzonderlijke omstandigheden een fossiel. bovendien heeft men nog niet elke m² van de aarde overhoopgegraven.
3. (een beetje vaag gedoe over "no known mechanism"): dat "mechanism" is evolutie...
4. (aanwijzingen dat de aarde slechts een paar duizend jaar oud zou zijn): hier geeft hij geen argumenten dus kan ik er ook geen tegengeven...

killgore

Legacy Member
Radiance zei:
Ik ben geen bioloog of evolutietheoriegeleerde en kan dus idd zijn uitleg niet weerleggen omdat ik er ni genoeg over weet. De evolutietheorie is uiteindelijk ook maar een theorie, voor mijn part kan die (deels) verkeerd zijn.
En idd, hij kan wel een leuke uitleg geven aan basisfeiten. Weet ik veel waarom de lagen uit de bodem ineens zo gauw wisselen (enfin hij zegt dat, is dat wel zo ?)

Maar toen hij zei dat de mens niet afstamt van de aap was ie mij toch wel kwijt :)
Enfin dit soort visies zijn gewoon een snel aangroeiende beweging doorheen conservatief Amerika, onvoorstelbaar voor een technologisch vooruitstrevend land eigenlijk.

niet weerleggen?
1) 2e wet van thermodynamica slaat echt niet op zijn interpretatie
2) hij zevert over "they spontaneously occur at once" (bij ontstaan nieuwe soort zogezegd). Wat hij wel vergeet is dat ze bij die missing link niet spreken over enkele dagen maar enkele millenia :p.
3) Tja, waarom wordt leven gemaakt :). Dat is idd nog niet verklaard :p. Maar zijn informatie-bs is wel fout (bv. bij monkey - human, wiens dna juist wél extreem veel gelijkenissen vertoond ...). Hier maakt hij weer de bs fout van "plotselinge" mutaties.
4) daar ga ik gewoon niet op in, hij argumenteert zelfs niet :p.

NeoGeo

Legacy Member
killgore zei:
4) daar ga ik gewoon niet op in, hij argumenteert zelfs niet :p.

Hij heeft nog filmpjes hoor, onder ander eentje waar hij 4) argumenteert :p

De mens is toch een raar wezen, ook al zijn er enorm veel bewijzen voor iets, toch kan hij relatief gemakkelijk van het tegendeel overtuigd worden. Ik merk dat bij mezelf zelfs al, hoe ik meer ik van zulke filmpjes zie hoe minder ik "geloof" in de evolutietheorie. Als tegengif zou ik dringend Johan Braeckmans boek over Darwin eens moeten herlezen...

Wat heeft het internet toch een slechte invloed!

wlibaers

Legacy Member
Radiance zei:
Ik ben geen bioloog of evolutietheoriegeleerde en kan dus idd zijn uitleg niet weerleggen omdat ik er ni genoeg over weet. De evolutietheorie is uiteindelijk ook maar een theorie, voor mijn part kan die (deels) verkeerd zijn.

De FAQ op deze site kan veel vragen beantwoorden.
http://www.talkorigins.org/

Hellrabbit

Legacy Member
Radiance zei:
Enfin dit soort visies zijn gewoon een snel aangroeiende beweging doorheen conservatief Amerika, onvoorstelbaar voor een technologisch vooruitstrevend land eigenlijk.

Ze doen het hun eigen uiteindelijk aan hoor :p

NeoGeo zei:
Als tegengif zou ik dringend Johan Braeckmans boek over Darwin eens moeten herlezen...

Of een cursus genetica openslagen :p

edit : lol @ verkrachting van entropie :')
en dat van "no known mechanism is helemaal hilarisch, zeker aangezien die mechanismen wel gekend zijn en dat dus pure leugens zijn
bovendien helpt het voor uw geloofwaardigheid om uw argumenten niet in comic sans te vertonen etc etc :(

Phil

Legacy Member
De helft van uw geloofwaardigheid komt van het goed voorbrengen van uw ding. Simpel uitleggen, staven met geloofwaardige en begrijpbare voorbeelden (ook al slagen ze op niet veel), af en toe er wat moeilijke woorden in duwen (uit de context, maakt niet uit, mensen verstaan die toch niet)

Hij doet het goed imo...

Time

Legacy Member
Radiance zei:
Enfin dit soort visies zijn gewoon een snel aangroeiende beweging doorheen conservatief Amerika, onvoorstelbaar voor een technologisch vooruitstrevend land eigenlijk.
Amerika is dan eigenlijk ook meer dan 1 land, de verschillen tussen sommige delen zijn praktisch even groot als die tussen 'het westen' en de moslimwereld.:s

Tyfius

Legacy Member
Ik ben die site gisteren ook ergens tegengekomen. Dat was in verband met dinosauriërs op de ark van Noah. Daar het heelal nog maar een paar duizend jaar oud is moeten die er dus opgezeten hebben.

Zotten, allemaal zotten. Ze hebben niet eens de betekenis van de Bijbel door.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan